beantwoord

glasvezelmodem storing

• 12 december 2013
  • 2 reacties
  • 1459 keer bekeken

Badge
ik kreeg toen in mijn 2e week een man van telfort aan de deur. aangezien er net glasvezelnetwerk bij ons in de flat is gemaakt in opdracht woningbouw. heb ik er toch mee in gestemd. niet omdat ik ontevreden was over ziggo. die man vertelkde me dat de snelheden 50/50 zouden zijn. dat haald de downloadspeed niet lomt niet verder dan wat er op het plaatje boven staat. de upload speed haald het bij labge na niet. maar het is wél sneller van ziggo. daar kwam ik niet hoger dan 20. beste telfort kan ik de snelheid hoger krijgen? verder ben ik dik tevreden.
icon

Beste antwoord door Peer1 13 december 2013, 13:28

@lolbroek1966,

Wat vervelend om te lezen dat je last van een storing hebt gehad. Mocht er een lampje niet branden op het modem, dan adviseer ik je om jouw glasvezelmodem 2 minuten stroomloos maken. Vervolgens sluit je het modem weer aan, dan start deze opnieuw op.

Voor het overzicht heb ik ook jouw andere post hier ondergebracht zodat wij deze verder kunnen behandelen. Je geeft aan dat jouw snelheid niet goed is. Om er achter te komen waar het precies mis gaat, wil ik je vragen onderstaand stappenplan te doorlopen en de resultaten hier te delen.

• Herstart het glasvezel modem
  • Computer direct op het glasvezelmodem aansluiten (zonder router)
  • Mocht je interactieve televisie hebben, koppel deze dan los van het modem
  • Zorg dat een eventuele Wi-Fi verbinding op de computer uit staat
  • Schakel alle software die van invloed op de netwerkverbinding / internetverbinding is uit.
    Denk hierbij aan antivirus scanners, firewalls, download software, messengers etc.
  • Doe een speedtest via http://speedtest.telfortglasvezel.nl
    & http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
  • Graag even de snelheid noteren en terug koppelen in een bericht.

Peer
Bekijk reactie

2 reacties

Badge
geachte telfort.

ik maakte wat vervelens mee.in het weekend.  ik heb een glasvezelmodem. waarvan het lamje naast het telefoonsymbooltje niet brande,
ik had meteen geen internet meer. geen telefoon. ook kom ik mijn blueray speler niet gebruiken. aangezien ik veel naar netflix kijk. die zit op netwerk aangesloten.
ook mijn digitale ontvanger had geen ontvangst. ook die zit op netwerk. en aangezien ik ook geen wifi had. kon ik mijn mobiele telefoon ook niet gebruiken. wat moet ik doen bij zón storing? het was al erg laat. en telfort is dan niet meer te bereiken. wat ik dus erg vervelend vind. natuurlijk heb ik de volgende dag telfort gebeld om dit te melden. en hoop in de toekomst dat het niet weer voorkomt. want ik wil telefonisch graag bereikbaar zijn. de telefoon is doorgeschakeld naar mobiel. ik had de stekker van de modem er een paar keer 10 seconden uitgehaald. normaal moet hij het weer doen maar het mocht niet baten. de volgende dag deed hij het gelukkig weer. alvast hartelijk dank.
Badge
@lolbroek1966,

Wat vervelend om te lezen dat je last van een storing hebt gehad. Mocht er een lampje niet branden op het modem, dan adviseer ik je om jouw glasvezelmodem 2 minuten stroomloos maken. Vervolgens sluit je het modem weer aan, dan start deze opnieuw op.

Voor het overzicht heb ik ook jouw andere post hier ondergebracht zodat wij deze verder kunnen behandelen. Je geeft aan dat jouw snelheid niet goed is. Om er achter te komen waar het precies mis gaat, wil ik je vragen onderstaand stappenplan te doorlopen en de resultaten hier te delen.

• Herstart het glasvezel modem
  • Computer direct op het glasvezelmodem aansluiten (zonder router)
  • Mocht je interactieve televisie hebben, koppel deze dan los van het modem
  • Zorg dat een eventuele Wi-Fi verbinding op de computer uit staat
  • Schakel alle software die van invloed op de netwerkverbinding / internetverbinding is uit. Denk hierbij aan antivirus scanners, firewalls, download software, messengers etc.
  • Doe een speedtest via http://speedtest.telfortglasvezel.nl & http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
  • Graag even de snelheid noteren en terug koppelen in een bericht.

Peer

Reageer