beantwoord

Glasvezelmodem problemen

• 16 februari 2017
  • 4 reacties
  • 807 keer bekeken

Badge
L.S.

Afgelopen zaterdag (11-2-2017) was mijn modem gestopt met werken wat er voor zorgte dat ik geen diensten had (telefoon, internet en tv). Contact gehad met jullie supportmedewerkers wie het uitbestedde naar jullie technische afdeling. Maandag ochtend gebeld door Guidion om monteur langs te laten komen. Die kon gellukig die middag al langskomen, maar na testen van 2 verschillende modems welke allemaal hetzefde probleem gaven, heeft hij aangegeven dat hij contact ging opnemen met Reggefiber zodat zij het signiaal konden testen. De volgende dag gebeld door Reggefiber en wederom kon de monteur dezelfde dag nog langskomen, wat erg fijn was. Na enkele tests (met o.a. een andere NT van KPN) bij mij thuis, als in de wijkcentrale, was het signaal volgens hem in orde en lag de bal weer bij jullie. Mijn vrouw had vervolgens gebeld met jullie, maar die kreeg alleen maar te horen dat Reggefiber binnen 5 dagen contact met ons ging opnemen om een monteur langs te sturen. Zelfs nadat mijn vrouw herhaaldelijk had aangegeven dat deze monteur net geweest was en dat hij had gezegd dat we weer bij jullie moesten zijn, kreeg ze hetzelfde verhaal te horen.
Gister zelf telefonisch contact opgenomen met jullie klantenservice aan wie ik het hele verhaal heb uitgelegd. Zij zou wederom een mailtje sturen naar jullie technische afdeling en ik zou weer binnen 48u gebeld gaan worden. (Daarna wilde ze me een ander abonement aanbieden en ook vrijblijvend informatie sturen over jullie combi deal etc. Niet iets wat een gefrustreerde klant wil horen, nadat hij net heeft gemeld dat hij deadlines niet gaat halen door het uitblijven van internet. Wellicht iets voor jullie om mee te nemen voor de toekomst.)
Maar wonder boven wonder is gisteravond (15-02-2017) mijn modem weer gaan werken zonder dat er ogenschijnlijk iets is gebeurd. Waar het modem (Genexis FXP-10) eerst aangaf dat de DHCP lease was verlopen, was na het bezoek van de monteurs de foutmelding op de LEDS gegaan naar dat hij in de ASP sequence bleef hangen. Dit heeft zichzelf kennelijk na geruime tijd opgelost. Wellicht dat jullie hier in de toekomst wat mee kunnenmocht het bij andere klanten voorkomen, doe er je voordeel mee.

Al met al waren het 5 redelijk fruistrerende dagen, welke we zonder jullie diensten hebben doorgebracht. Ik vroeg mij af of we hier een vergoeding voor konden krijgen en hoe we dit moeten aanvragen.
Met vriendelijke groet,

Raymond
icon

Beste antwoord door Michael 17 februari 2017, 20:09

Hoi Raymond,

Dank voor de gegevens.

Ik heb zojuist een compensatie voor je in het systeem gezet. Deze zul je vinden op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Na enkele tests (met o.a. een andere NT van KPN) bij mij thuis, als in de wijkcentrale, was het signaal volgens hem in orde en lag de bal weer bij jullie.

Waar het modem (Genexis FXP-10) eerst aangaf dat de DHCP lease was verlopen, was na het bezoek van de monteurs de foutmelding op de LEDS gegaan naar dat hij in de ASP sequence bleef hangen. Dit heeft zichzelf kennelijk na geruime tijd opgelost.

Wat ik hier uithaal is:
1. Dat kennelijk met het plaatsen van een andere NT-module het probleem was opgelost.
2. Dat na vertrek van de monteur een nieuwe IP-lease nog niet direct werd gegeven. Maar na "geruime tijd" wel.

Met een storing en opheffen ervan zou het best kunnen dat een nieuwe IP-lease in eerste instantie langer op zich laat wachten. Allemaal niet vreemd hoor.

Je kunt met Telfort verder inderdaad een afspraak maken voor een financiële compensatie voor de dagen dat je geen internet hebt gehad. Wacht even de reactie van webcare af, die je dan zal vragen een privébericht te sturen met persoonlijke gegevens, en je een voorstel zal doen.
Badge
Dank voor je antwoord!
Mij lijkt ruim 2 dagen voor het vrijgeven van een IP-lease best lang, maar goed niet helemaal mijn line of work dus kan het mis hebben., Ik ben allang blij dat het nu weer werkt! :)

Ik zal even een respons van webcare afwachten! Thnx!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Raymond,

Een best verhaal plaats je. 😉

In een notendop: ik kan me voorstellen dat je een compensatie verwacht voor de tijd dat de verbinding niet heeft kunnen werken. Graag zie ik dan ook je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht verschijnen. Ik pak het dan verder op voor je.

Dank voor je reactie alvast.

@Babylonia,

Top samenvatting, bedankt! Goed bezig. 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Raymond,

Dank voor de gegevens.

Ik heb zojuist een compensatie voor je in het systeem gezet. Deze zul je vinden op de eerstvolgende factuur.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.