beantwoord

Glasvezelkast (NT) zelf demonteren?

• 2 juni 2019
  • 16 reacties
  • 2901 keer bekeken

Ik stap over naar een ander glasvezel aanbieder. Ik moet de Telfort apparatuur retourneren. Volgens mij is dit inclusief het witte NT kastje op de oranje kastje waar de glasvezel binnen komt. Echter mijn vraag is of ik dit witte NT kastje zelf mag verwijderen (en hoe moet dat?) Aangezien destijds bij de installatie een monteur verplicht was om het NT kastje aan te sluiten, omdat glasvezel gevoelig zou zijn. Zou raar zijn dat het verwijderen wel zelf gedaan kan worden. Voor de duidelijkheid het gaat om dit witte kastje.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 3 juni 2019, 16:20

Hoi @Chiux1, jammer om te lezen dat je bij ons weggaat. Goede vraag over de NT, ik snap dat je dat graag zeker wilt weten.

Wat Galdor (in zijn eerste reactie) en Babylonia aangeven klopt helemaal. Of je bij de KPN familie blijft of niet, maakt niet uit. Het is de bedoeling dat de NT aangesloten blijft, deze hoef je dus niet terug te sturen 🙂 Deze kan dan in de toekomst zo weer gebruikt worden, stel dat je weer over gaat op de glasvezelverbinding. Wat je zelf aangeeft klopt ook helemaal, het plaatsen of vervangen van de NT komt heel precies omdat het een gevoelige aansluiting is. Daarom wordt het aansluiten of vervangen van een NT altijd door een monteur gedaan.

Je bent uiteraard altijd weer bij ons (met een ander stickertje erop 😁 )welkom in de toekomst!
Bekijk reactie

16 reacties

Die hoeft alleen op verzoek terug blijf je bij de KPN familie dan wordt deze gebruikt of indien nodig vervangen.
Die hoeft alleen op verzoek terug blijf je bij de KPN familie dan wordt deze gebruikt of indien nodig vervangen.

Beste Galdor. Hartelijk dank voor de snelle reactie. Nee sorry ik ga weg van de KPN familie. Kan ik het witte kastje nog steeds laten staan?
De vraag is eerder langsgekomen deze moest de NT wel terug sturen. Een moderator zal dit wel beantwoorden.
Reputatie 8
Ik heb juist het tegenovergestelde gelezen. Dus gewoon laten hangen.
Een onbeschermd eindpunt van een glasvezel lijkt me juist niet bevorderlijk m.b.t. kwetsbaarheid.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/glasvezelkastje-retour-sturen-81514

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/glasvezelkastje-retour-sturen-81514#post677530

"Het glasvezelkastje mag blijven hangen."
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Chiux1, jammer om te lezen dat je bij ons weggaat. Goede vraag over de NT, ik snap dat je dat graag zeker wilt weten.

Wat Galdor (in zijn eerste reactie) en Babylonia aangeven klopt helemaal. Of je bij de KPN familie blijft of niet, maakt niet uit. Het is de bedoeling dat de NT aangesloten blijft, deze hoef je dus niet terug te sturen 🙂 Deze kan dan in de toekomst zo weer gebruikt worden, stel dat je weer over gaat op de glasvezelverbinding. Wat je zelf aangeeft klopt ook helemaal, het plaatsen of vervangen van de NT komt heel precies omdat het een gevoelige aansluiting is. Daarom wordt het aansluiten of vervangen van een NT altijd door een monteur gedaan.

Je bent uiteraard altijd weer bij ons (met een ander stickertje erop 😁 )welkom in de toekomst!
TMobile of beter gezegd Guidion in opdracht van Tmobile zal toch de NT demonteren voor een andere MC @Doornekamp33 kan dit bevestigen.
Dat klopt, als je bij T-Mobile terecht komt gaat de NT er af, komt er een glas kabeltje op, als je geluk hebt met een kap anders gewoon open en bloot, die leveren ze mee in het pakket, en een losse Media Converter, ik heb de Telfort NT weer terug geplaatst, werk ook prima en ziet er een stuk beter uit.

Maar overstappen naar T-Mobile, succes, ik heb er al aardig spijt van, de problemen bij Telfort/KPN zijn een stuk minder dan daar.

We hebben geen klantvoordeel, al 14 dagen storing, jammer voor de klanten.
Telefoon werkt slecht, geen nummerherkenning, jammer het systeem werkt met een protocol die mijn toestel zogenaamd niet aankan, DTMF terwijl de Gigaset dit wel kent, afgedaan al werkt niet, doe het er maar mee.
Telefoon gaat 15 seconden over, niet te veranderen.
Mobiel zelfde, na 20 seconden een.muts die zegt dat de ander niet opneemt, bij mijn vrouw wil de voicemail niet uit, geen enkele reactie op het forum.

Echt, als KPN niet had gemeld dat de zenders verdwenen of eerder had gemeld dat ze toch bleven had ik die ellende niet gehad, heb al zeker 4 uur in de wacht gestaan bij de klantenservice, en dan is thuis en mobiel ook nog eens gescheiden, dus alles dubbelop, maar oplossingen, ho maar.

Nog 11 lange maanden, dan gaan we gillend weg daar, hoop dat ik dan weer bij KPN kan komen, stuk vriendelijkere service.
Dank u allen voor uw tijd en behulpzaamheid om mij (toch een ex-klant) verder te helpen. Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik niet aan het witte kastje hoef te zitten. Kabels in en uit-pluggen kan ik nog wel, maar 300 euro besteed ik liever aan iets anders. Het duurt wel een poos voordat de monteur langskomt, maar mocht die alsnog het NT kastje vervangen dan retourneer ik alsnog deze terug aan Telfort. Beter dat een professional de handeling doet.

Deze forumpost liet me twijfelen of het witte kastje (NT) terug moest of niet.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-telfort-apparatuur-terugsturen-49457
De NT hoeft niet terug, staat er onder beschreven,wel het modem wat op de oude propositie zat, de dubbele uitvoering met coax aansluiting, de NT is ook geen modem maar een media converter.😉
Reputatie 2
hoop dat ik dan weer bij KPN kan komen, stuk vriendelijkere service.
Als je ons allemaal een goede fles wiskey of goed kratje bier geeft zullen we een goed woordje voor je doen ;)
Jammer voor je dat de nieuwe provider geen succes is
Wiskey, die drink ik zelf op, kratje bier kan er wel vanaf hoor, zit nu zelfs aan contractbreuk te denken om van ze af te komen, zelfs op het forum daar is er weinig activiteit, hier lossen de modereters😍 bijna alles op, daar krijg je domme antwoorden, als ze tegenover je zouden staan zou schouder ophalen voldoende zijn als hun antwoord.🙄🙄🙄
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Doornekamp33
hier lossen de moderators😍 bijna alles op

Vergeet je je medeforumleden niet die ook de nodige oplossingen vrijwillig en onbezoldigd aandragen?🤔
Ik heb het over zaken die echt door de technici achter de knoppen opgelost moeten worden, de dingen thuis zijn er hier zekers ook een aantal sterren die een dikke pluim verdienen.

Bij deze.

en de rest die hem dik verdienen.😁
Reputatie 8
Badge +11
@Chiux1 We helpen je hier met zijn allen graag 🙂 Geen probleem, de NT kan gewoon blijven zitten totdat deze eventueel vervangen wordt. Dan wijst het zich vanzelf. Mocht je later vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

@Doornekamp33 Aw, wat ontzettend balen dat de overstap niet zo gelopen is als je had gehoopt! Ook jij weet ons te vinden, als we met je mee kunnen denken of als we iets voor je kunnen doen.
Tuurlijk kun je wat doen, wat gaat het kosten als ik nu al weg ga en bij jullie, nouja xs4all voorkeur,p terugkom, heb bij die andere nu 9 problemen waarvan er niks word opgelost.👎👎

#Waarom nu te laat gecommuniceerd dat die zenders wel blijven.😭😭

Ga in ieder geval morgen eens kijken of ik er onderuit kan daar zonder afkoopsom, ze leveren niet wat ze beloven.
Reputatie 8
Badge +11
@Doornekamp33 Wij hadden liever ook niet direct gemeld dat de zenders weg zouden gaan. Zeker omdat het er wel sterk op leek dat ze zouden verdwijnen, maar er nog wel onderhandelingen liepen. We zijn echter wettelijk verplicht wijzigingen zoals deze direct te communiceren. Vandaar dat we 't wel meteen hebben aangekondigd, maar later gelukkig toch het goede nieuws hebben kunnen delen.

Ik ben benieuwd hoe het overleg verloopt. Als we iets voor je kunnen betekenen, maak dan een eigen topic aan, dan denken we graag met je mee! Zo houden we het overzichtelijk 🙂

Reageer