beantwoord

Glasvezelaansluitpunt aansluiten

• 31 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 619 keer bekeken

Reputatie 1

Op bovenstaande foto onze huidige situatie

In onze straat is een tijd geleden glasvezel aangelegd en een paar weken terug is er iemand van KPN langs geweest. Hij heeft de oranje kabel onder de grond door naar onze meterkast getrokken en daar het glasvezelaansluitpunt geplaatst.

Via de site van KPN kwam ik een bericht tegen dat ze onze verbinding gratis konden overzetten op het glasvezelnetwerk. Dit heb ik gedaan, waarna ik afgelopen week een nieuw modem kreeg: de KPN Box 12. Dat was nodig voor de nieuwe verbinding, stond in de mail van KPN. Ik wilde eens kijken of ik het modem zelf kon aansluiten, maar in het instructieboekje wat in de doos zat stond dat er een rode kabel van het glasvezelaansluitpunt naar het modem moest. Die zat echter niet in de doos, dus heb ik contact met KPN opgenomen en die zouden zo’n kabel versturen.

Ik heb nu dus een glasvezelaansluitpunt in de meterkast, een KPN Box 12 (nog in de doos), maar als in op internet kijk heb ik het vermoeden dat ik nóg een kastje nodig heb om de boel aan te kunnen (laten) sluiten. Een kastje met 3 lampjes of zo, want op dit glasvezelaansluitpunt zie ik überhaupt geen lampjes. Kan iemand mij uitleggen wat er nog moet gebeuren en of er een monteur voor nodig is?

Groet, Tim Dekkers

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 2 november 2020, 09:17

Hi @timdekkers96, door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Bekijk reactie

5 reacties

Hallo @timdekkers96 , je kunt de KPN Box12 al wel aansluiten op de DSL-aansluiting net zoals je huidige modem, je huidige modem kun je weer gratis retour sturen, bewaar wel goed je verzendbewijs van de post.

Een monteur komt de glasverbinding in orde maken in jouw meterkast en neemt de benodigde apparatuur en bekabeling mee.

Op het huidige glaspunt zit slechts een beschermdoosje, meer niet.

Je hebt nog wel een vrij stopcontact nodig voor de glaskast.

Reputatie 1

Hoi @JanD,

Dankjewel voor je informatie! Heel duidelijk. 

Ik wil graag een afspraak met een monteur maken om dit te laten te doen, maar op de site van KPN krijg ik het niet voor elkaar. Of krijg ik automatisch iets te horen dat er een monteur langs komt?

Groet, Tim 

@timdekkers96 

Dat kan je met de klantenservice van KPN regelen voor alle vragen moet je per maandag hoe dan ook naar KPN dit forum wordt alleen lezen.

@timdekkers96 Of het automatisch word is een grote vraag, ik zou ook een monteurs link krijgen als nieuwe klant bij KPN, nou niet dus en heb hemel en aarde moeten bewegen om voor afgelopen vrijdag een monteur te krijgen terwijl de afsluiting oude provider en aansluiten afgelopen maandag was, dus 5 dagen zonder gezeten, dat is bij jou gelukkig niet het geval, maar voor zekerheid zou ik even wachten ivm de drukte en tijdelijke chaos door de samenvoeging met Telfort.

En even voor de service, heb je meerdere Experia Wifi's in huis, die zwarte versterker die naast de V8 staat, deze kun je dan een ander plekje geven met de BOX 12 omdat daar de wifi wel van aan blijft icm de Experia Wifi's.:wink:

Reputatie 8
Badge +11

Hi @timdekkers96, door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Reageer