Glasvezelaansluiting hoe zit dat precies?

• 22 juni 2017
  • 97 reacties
  • 5184 keer bekeken

Toon het eerste bericht

97 reacties

Reputatie 1
Vanochtend door de Reggefiber monteur gebeld.
Hij meldde dat er in glasvezelcentrale bij mijn abonnement een 100 Mbit kaart is ingeplugd.
Daarom licht het ethernet ledje oranje op. Oranje staat voor 100 Mbps.
Mijn abonnement is 100 Mbps.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Axl79, dat had ik inderdaad al doorgekregen. Het moment dat je een EoF(Ethernet over Fiber) verbinding hebt, dan brandt je lampje inderdaad oranje. Wanneer je naar een GoF(Gigabit over Fiber) verbinding gaat, dan zal deze groen gaan branden. Fijn dat je dit nog met ons deelt! 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Axl79, dat had ik inderdaad al doorgekregen. Het moment dat je een EoF(Ethernet over Fiber) verbinding hebt, dan brandt je lampje inderdaad oranje. Wanneer je naar een GoF(Gigabit over Fiber) verbinding gaat, dan zal deze groen gaan branden. Fijn dat je dit nog met ons deelt! :)
Ik zat er niet ver naast met mijn '100 is oranje/1000 is groen' theorie... LOL..!
Reputatie 7
Badge +7
Hey Error, even een tussentijdse update. Ons leveringssysteem heeft nog steeds geen plandatum weten vast te stellen. Ik ben daardoor erg bang dat het leveren van de 200Mbit nog meer vertraging gaat oplopen. 😞

Mijn collega's van het leveringsteam heb ik ingeschakeld om hier naar te kijken en tot een oplossing te komen. Zij zullen hierover nog telefonisch contact met je opnemen. Voor nu wil ik je om geduld blijven vragen. Al snap ik je graag op korte termijn je 200Mbit wil krijgen.
Badge +1
Hey Error, even een tussentijdse update. Ons leveringssysteem heeft nog steeds geen plandatum weten vast te stellen. Ik ben daardoor erg bang dat het leveren van de 200Mbit nog meer vertraging gaat oplopen. 😞

Mijn collega's van het leveringsteam heb ik ingeschakeld om hier naar te kijken en tot een oplossing te komen. Zij zullen hierover nog telefonisch contact met je opnemen. Voor nu wil ik je om geduld blijven vragen. Al snap ik je graag op korte termijn je 200Mbit wil krijgen.

Dank voor deze update, wel vreemd dat een update zo moeizaam gaat 😞 Als het leveringsteam mij wil bellen gaat dit niet lukken. De EB10 staat werkeloos op zolder en ben dan ook niet via vaste telefonie bereikbaar. Met als oorzaak dat Telfort de SIP gegevens niet wil vertrekken. En ik mijn eigen router wil gebruiken. Het zal dan via de mail moeten gaan.

Als ik nu inlog in mijn telfort krijg ik:
Helaas kun je je abonnement nu niet wijzigen
Het is niet mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen terwijl je nog een lopende bestelling hebt. Zodra je vorige bestelling verwerkt is, kun je weer wijzigingen aanbrengen.

Dit heeft er eerder nog niet gestaan. Blijkbaar is er toch iets aan het gebeuren.
Reputatie 7
Badge +7
Dat klopt, de bestelling staat in ons systeem. In een van de achterliggende systemen lijkt je order nog niet door te lopen. Daar heb ik het leveringsteam voor ingeschakeld. Omdat de order wel aan de voorkant goed loopt, zie je een lopende order op Mijn Telfort. Ik heb je mailadres als contactadres doorgegeven. Heb je anders een 06-nummer geven waarop je bereikbaar bent?
Badge +1
@Wieger - Telfort Gisteren een mail gehad van de klantenservice dat de update gepland staat voor 7-8 en dat ze op 8-8 zullen controleren of de bestelling verwerkt is. Zal het afwachten wat er maandag gaat gebeuren :)

Er waren ook geen belemmeringen voor de verbinding van 200-200
Reputatie 7
Badge +7
Hoi error33, dat hebben ze inderdaad op mijn verzoek gedaan. De wijkcentrale is geschikt voor de snelheid, dus daarin klopt het dat er geen belemmering speelt. Helaas werkt het ordersysteem nog niet mee op de manier die wij willen. Dat zal ook voor je in de gaten gehouden worden. Gezien de huidige stand van zaken, wil ik je op het ergste voorbereiden. Er lijkt nog geen schot in ons ordersysteem te zitten, al hoop ik dat je maandag wel de 200mbit krijgt.
Badge +1
@Wieger - Telfort

:D:D:D:D:D:D:D

Dit is de mail die ik vandaag ontving 7 augustus:

Beste heer .........,
Het lukt ons niet om uw Telfort Glasvezel Internet op de beloofde datum te leveren. We snappen het als u hiervan baalt. Wij ook en daarom doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat u op 7 augustus 2017 wel van Telfort Glasvezel Internet kunt genieten.
Omdat de verbinding later klaar is voor gebruik, kan de monteur die uw glasvezelkastje gereed gaat maken ook pas op 7 augustus 2017 langskomen. Hij belt u voor een nieuwe afspraak. U kunt ook zelf contact opnemen per e-mail via info@guidion.nl of bellen via 088 2000 120.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice

Maar ik ga er van uit dat er geen monteur van Guidion hoeft langs te komen toch ? Het bestelsysteem is inderdaad wel van de wap af. Ben benieuwd hoe de dag verder verloopt. hij duurt nog 15 uur.

Hopelijk eindigt deze niet in een internetloze dag 🙂
Badge +1
@Wieger - Telfort

Zojuist de volgende mail:

Beste heer ....,
Het lukt ons niet om uw Telfort Glasvezel Internet op de beloofde datum te leveren. We snappen het als u hiervan baalt. Wij ook en daarom doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat u op 21 augustus 2017 wel van Telfort Glasvezel Internet kunt genieten.
Omdat de verbinding later klaar is voor gebruik, kan de monteur die uw glasvezelkastje gereed gaat maken ook pas op 21 augustus 2017 langskomen. Hij belt u voor een nieuwe afspraak. U kunt ook zelf contact opnemen per e-mail via info@guidion.nl of bellen via 088 2000 120.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice

Weet ik wel dat je het al niet positief inzag.... Maar nog eens 14 dagen wachten..... Dat vind ik geen optie...
En zoals vanochtend gevraagd er hoef toch geen monteur te komen ??
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Error33, Wieger is op vakantie op dit moment en heeft mij gevraagd of ik je verder wil helpen. Het is een complex iets, wat hartstikke vervelend is. Ik duik er dieper in en kom erop terug bij je.
Badge +1
@Cindy - Telfort Wieger heeft ook recht op vakantie :)

DIt is de laatste mail wat ik ontvangen heb:

Beste.....

Bedankt voor uw reactie. De netwerk leverancier heeft de omzet opdracht inderdaad bevestigd op 21-08-2017 ter uitvoering.
Voor het omzetten van uw abonnement naar een hogere snelheid, moeten er fysieke werkzaamheden voor worden uitgevoerd, hierdoor heeft de netwerk leverancier de opdracht niet eerder kunnen inplannen.
Ik snap dat u erg zit te wachten op de snelheidsverhoging, maar kan de aanvraag helaas niet voor u bespoedigen, en vertrouw erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wilco

Denk dat ik het hier mee moet doen en maar moet wachten tot de 21 😞 wel triest dat het steeds een blok van 14 dagen opschuift.
Reputatie 6
Badge +7
Ik wil je niet al teveel hoop geven hierin, ben er ook bang voor 😞, maar ik ga morgen voor je kijken. Daar heb ik een andere afdeling bij nodig, vandaar dat ik je morgen pas van een antwoord kan voorzien.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Erorr33, ik val maar direct met het slechte nieuws in huis; eerder lukt niet dan de datum die je in de mail hebt gekregen. Mijn excuses dat dit zo stroef loopt. Ik hou een vinger aan de pols vanaf hier tot 21 augustus.
Badge +1
@Cindy - Telfort Tja wat moet ik er over zeggen.......
Reputatie 6
Badge +7
Ik had echt gewild dat ik ander nieuws had, maar dat kan ik je helaas niet geven 😞.
Badge +1
@Cindy - Telfort
Nog even 🙂 hoe ziet het er uit in de vloeiende systemen van telfort 😃 ???? Nog beren op de weg ???

Of mag ik nu naar ruim een maand de simpele pakket wijziging :8 krijgen
Reputatie 6
Badge +7
Zoals het nu lijkt gaat het goed 🙂. Zelf ben ik er na vanmiddag niet en Wieger is er maandag weer, dus ik vraag hem om een oogje in het zeil te houden.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi error33, de kogel is nu door de kerk. Per vanochtend zie ik dat je upgrade vanuit de techniek gezien geleverd is. Administratief zullen wij dit nog verder moeten afhandelen, dat is met een dag of twee rond. Nu ben ik erg benieuwd: brandt je ethernetlampje nu groen en haal je de 200mbit binnen?
Badge +1
@Wieger - Telfort
Jep als ik in mijn router kijk is 2.38 uur geleden de update gemaakt.
Ethernetlampje brand nu groen, en de snelheid ik meteen achter Draytek bekabeld:

Resume het is telfort gelukt na........ :)
Maar Wieger en collega's dank voor het monitoren.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn om te lezen dat het nu eindelijk rond is, Error33! Het heeft lang genoeg mogen duren, maar dan heb je er ook echt wat voor terug! :)

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Badge +1
Fijn om te lezen dat het nu eindelijk rond is, Error33! Het heeft lang genoeg mogen duren, maar dan heb je er ook echt wat voor terug! :)

Dat ik lang heb mogen wachten klopt:) . Maar nu wordt mij gedachten wel bevestigd. een 100mbit aansluiting (oranje ledje) kan niet de levering voor een 100-100 bundel aan. Steeds zat ik te hikken rond de 91mbit. Nooit de 100 gehaald.

Nu bij een 1000mbit aansluiting (groen ledje) kom ik wel op de gevraagde bundel van 200-200 uit.

Bij mijn eerdere bundel 50-50 zat ik ook steeds netjes op het te leveren maar dat was dan ook geen probleem met een 100mbit aansluiting.

Nu nog even wachten of de verwerking goed gaat komen. Zie ergens bij mijn telfort een bedrag van 50€ wat 42,50 behoort te zijn.

Reageer