beantwoord

Glasvezel zeer traag en instabiel

• 26 juni 2018
  • 5 reacties
  • 941 keer bekeken

Goedenavond,

Helaas heb ik er al langere tijd last van dat mijn glasvezelverbinding heel traag en instabiel is. Streamen (Netflix, Videoland) is eigenlijk niet mogelijk of alleen met slecht beeld. Een paar keer de speedtest gedaan, en die geeft de volgende resultaten (V8 modem, hangt in meterkast):

draadloos en gewoon met laptop op de bank: 9,8 down/9,0 up
draadloos met m'n neus (en laptop) in de meterkast: 13,2 down/18,6 up
bedraad: 10,2 down/43,3 up (ja echt, ik heb de getallen niet omgekeerd)

Ik heb dan wel het instapabonnement (50/5) en er verder weinig verstand van, maar dit is volgens mij wel erg treurig... Waar kan dit aan liggen en, vooral, hoe los ik het op? Ik heb al met een scanner het rustigste kanaal opgezocht en dit ingesteld. Helpt helaas weinig.
icon

Beste antwoord door jimny 26 juni 2018, 22:03

Geef je modem eens een harde reset door het resetgaatje 10 sec in te drukken
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Geef je modem eens een harde reset door het resetgaatje 10 sec in te drukken
Standaard antwoord de NT even stroomloos maken net als de V8, eventueel de v8 controleren op de juiste firmware en een harde reset.
Aangezien je niet de eerste bent lijkt dit een structureel probleem. Dus in het achterliggende netwerk of de Experia's zelf.

Het wifi resultaat kan nog aan de specificaties van je laptop liggen, bedraad kan een keer een dipje voorkomen zelfs op glasvezel, maar die download is gewoon ver beneden de maat.
Ja, stroomloos maken heb ik al meerdere keren geprobeerd, zonder resultaat. Maar net een harde reset gedaan en het lijkt erop dat dat geholpen heeft! Ik hou het in de gaten, hopelijk is het geen tijdelijke opleving...

Veel dank voor jullie reacties!
Geen dank, voor een beter wifi bereik zou je indien mogelijk en wenselijk je v8 nog uit de meterkast kunnen halen. Ik snap heel goed dat je deze niet ergens wil ophangen maar voor het bereik zou het zinvol zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Het lijkt er dus op dat de harde reset heeft geholpen ik zou zeggen houden zo

Reageer