Glasvezel wel bij de buren maar niet bij ons

• 18 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 460 keer bekeken

ik was aan het kijken bij postcode check van telfort
en toen kwam ik er achter dat bij de buren nummer 1,2,4,5
wel glasvezel beschikbaar is en bij nummer 3 waar wij woon niet
hoe kan dat?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Was dat onderstaande website van KPN, zo niet wat zegt deze hierover..?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Die zegt dat er op nummer 3 koper beschikbaar is en op nummer 1.2.4.5 helemaal niks beschikbaar is
Reputatie 8
Badge +19
Die zegt dat er op nummer 3 koper beschikbaar is en op nummer 1.2.4.5 helemaal niks beschikbaar is
Vreemd... hier moet een Telfort medewerker maar ens kijken hoe het zit...
Badge +1
Hoi RowanKoops, welkom op ons forum! Dat moet inderdaad uitgezocht worden! Stuur me alsjeblieft een privébericht met hierin je postcode en huisnummer. Na ontvangst zal ik kijken wat er aan de hand is. Bedankt alvast!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rowan,

Bedankt voor de gegevens!

Wat vreemd inderdaad. Ook ik zie inderdaad dat een aantal buren van je wél glasvezel kunnen bestellen. Heb je wel (al) glasvezel in huis? (of in ieder geval tot de stoep?) Ik ga dit hoe dan ook uitzetten bij een collega om dit verder uit te zoeken. Hier moet namelijk een goede verklaring voor zijn.

Heb je nog even geduld? Dank je wel. 🙂
We hebben het niet in huis en aan de weg heb ik geen idee
Reputatie 8
Niet in huis kan voorkomen.
Weet niet hoelang het geleden is dat glasvezel in de wijk is aangelegd, en je (als nieuwe bewoner ??) in het huis woont, maar het komt wel voor dat bij oplevering van glasvezel in de wijk, mensen die geen glasvezel nemen, ook geen toestemming geven om de "niet gebruikte" infrastructuur tot in de woning aan te laten leggen.
(Dat zou het besluit van een vorige bewoner kunnen zijn).

In zo'n geval wordt bij een niet afgewerkte aansluiting de glasvezel als een "rolletje" in de grond gelegd tot voor het huis.
Voor een bewoner die erna komt, moet het dan alsnog worden opgegraven, uitgerold, en doorgetrokken worden tot in de woning. Kost daarmee allemaal extra tijd, arbeid en geld, en zou best kunnen dat je voor die extra werkzaamheden dan zelf moet betalen. Maar dat kan webcare je wel vertellen.

Ik heb het her en der hier in de wijk ook gezien toen hier glasvezel werd aangelegd en de wegwerkers die ermee bezig waren dat in een praatje ook aangaven dat het voorkomt, dat mensen weigeren glasvezel tot in huis te laten aanleggen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rowan,

Dank voor je geduld. Mijn collega's hebben dit nog steeds in behandeling en heb hen een reminder gestuurd. Ik verwacht hier begin volgende week meer over te kunnen vertellen.
Oke bedankt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rowan,

Ben je inmiddels benaderd?

Ik lees het graag van je.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rowan,

Aangezien je helaas niet meer reageert ga ik ervan uit dat het probleem reeds verholpen is.
Mocht er alsnog iets zijn wat ik voor jou kan doen, wil je dit laten weten in een nieuw topic alsjeblieft?

Dit topic wordt hierbij gesloten.