beantwoord

Glasvezel + utp kabel

• 14 juli 2017
  • 9 reacties
  • 1162 keer bekeken

Goedenavond, in september ga ik verhuizen naar woning met glasvezel. Ben bestaand klant bij telfort nu met ADSL verbinding nu.. Glasvezel kastje (NTU) zit al in meterkast van nieuwe huis met daarin ook de kabel. Nog geen adapter en UTP kabel zit erin.. Ook geen modem/router want huidige bewoners van het nieuwe huis maken gebruik van ADSL (dsl verbinding in woonkamer met modem/router zit daar nu vlakbij coax aansluiten ook). Straks wil ik van het glasvezelkastje de UTP naar de woonkamer hebben en daar dan de ExperiaBox neerzetten. Doet de monteur dat? Als ik de voorwaarden van 'gratis' monteur lees legt hij de kabel naar de plek waar ook interactieve tv moet komen en dat is bij mij in de woonkamer dus. Klopt dat?
icon

Beste antwoord door Enterprise 15 juli 2017, 00:32

Het woord zegt het al... installatiegarantie, wat zoveel wil zeggen als dat de installateur een werkende internetverbinding met daarbij indien besteld, een werkende TV- en telefoonverbinding dient op te leveren.
De installateur gaat niet met kabelclips en een hamer de kabel tegen de plinten aantimmeren, of een kabelgoot aanleggen, dit valt althans niet onder de 'gratis installatie door een monteur' maar kan wel vooraf besproken worden en tegen meerprijs à €17,50 per kwartier (exclusief eventuele materiaalkosten) voor je gedaan worden.

Bij iedere andere provider loop je overigens ook tegen deze extra kosten aan, die doen dat ook niet gratis.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het woord zegt het al... installatiegarantie, wat zoveel wil zeggen als dat de installateur een werkende internetverbinding met daarbij indien besteld, een werkende TV- en telefoonverbinding dient op te leveren.
De installateur gaat niet met kabelclips en een hamer de kabel tegen de plinten aantimmeren, of een kabelgoot aanleggen, dit valt althans niet onder de 'gratis installatie door een monteur' maar kan wel vooraf besproken worden en tegen meerprijs à €17,50 per kwartier (exclusief eventuele materiaalkosten) voor je gedaan worden.

Bij iedere andere provider loop je overigens ook tegen deze extra kosten aan, die doen dat ook niet gratis.
Reputatie 8
Badge +18
Lees onderstaande link even door, bij mijn weten legt de monteur niet gratis een utp kabel aan

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/installatie-door-een-monteur.htm
Lees onderstaande link even door, bij mijn weten legt de monteur niet gratis een utp kabel aan

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/installatie-door-een-monteur.htm

Bij mijn bevestiging staat per mail: volledige installatie door monteur : actie;gratis (normaal 50 euro) dus ga hiervan wel vanuit. Kan iemand dat van Telfort bevestigen? Dank!
Dit staat bij de voorwaarden: Als de verbinding bedraad tot stand wordt gebracht legt de monteur de kabels netjes weg. Tot twintig meter kabel per tv is inbegrepen in de installatie.

Ben benieuwd..
Reputatie 8
Badge +18
Dit staat bij de voorwaarden: Als de verbinding bedraad tot stand wordt gebracht legt de monteur de kabels netjes weg. Tot twintig meter kabel per tv is inbegrepen in de installatie.

Ben benieuwd..

Als dat in de voorwaarden staat dan ga ik ervan uit dat dit klopt
De kleine lettertjes:

Belangrijk
Wanneer je kabels door de muur laat trekken of wegwerken, dan valt dit niet binnen de Installatie Garantie. De monteur zal alleen de kabels over de vloer leggen. Voor extra werk zoals het wegwerken van kabels en gaten boren, worden kosten in rekening gebracht. Voor aanvang van dit soort werkzaamheden zal de monteur een kostenindicatie geven.

Ik had niet anders verwacht.. Ga wel even bellen met klantenservice dat ze dit wel moeten fixen dus want anders heb ik gelukkig 14 dagen bedenktijd 🙂
Reputatie 8
Badge +18
Dat stond mij ook bij stopcontact aanleggen en kabels trekken etc was nooit gratis bij guideon
Beetje triest als ze dit niet willen doen maar ga anders zelf wel met ze bellen..
Reputatie 8
Als je die kosten wilt uitsparen van uurloon van een extra aanleg binnen je woning, kun je ook zelf gaten boren, kabelgootjes leggen etc. voorafgaande aan de installatie.

Monteur zal er dan echt geen probleem van maken om het dan geldende stekkertje van de zelf aangelegde netwerkstructuur in het NT glasvezelkastje te stoppen, en de modem/router bij het eindpunt wat je zelf hebt uitgekozen in een woonkamer.

Reageer