beantwoord

Glasvezel Rekam

• 4 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 357 keer bekeken

Goedendag,

In mijn nieuwe woning is een glasvezel aansluiting. Deze wordt geleverd en onderhouden door Rekam. Volgens de Telfort klantenservice is er momenteel geen glasvezelverbinding beschikbaar in mijn woning. Graag hoor ik hoe dit mogelijk is. Is het omdat Telfort geen gebruik maakt / wil maken van dit netwerk? Is er een verwachting dat dit binnenkort verholpen is?

Mvg,
Gert-Jaap
icon

Beste antwoord door Stephen 10 oktober 2017, 15:43

Hallo Gert-Jaap, hierbij moet ik de reacties van Tuut-Tuut en Galdor68 bevestigingen. In Rekam is het glasvezelnetwerk niet door Reggefiber geleverd waarmee wij een overeenkomst hebben. Hierdoor kunnen wij helaas geen glasvezeldiensten leveren in jouw gebied. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gert-Jaap, welkom op het forum! Kun jij mij jouw nieuwe adresgegevens kenbaar maken via een privébericht? Na ontvangst ga ik dan voor je kijken hoe dit zit. Bij voorbaat dank!
Beste Stephen,

Ik heb te maken met hetzelfde probleem. Hoewel op ons nieuwe adres wel degelijk glasvezel aanwezig is, krijg ik van jullie een mail waarin staat dat er nog geen glasvezelaansluiting is bij ons appartement. In de mail wordt ook genoemd dat het bedrijf Reggefiber glasvezel komt aanleggen. Zijn hier kosten aan verbonden?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Emma
Reputatie 8
Badge +16
De glasvezelkabel van REKAM staat open voor andere providers, echter zowel KPN als ook dochter Telfort willen/kunnen geen gebruik maken van het REKAM netwerk. Er zijn een aantal providers die wel op het REKAM netwerk een glasaansluiting kunnen leveren maar die zijn schaars.
Reputatie 8
Badge +16
@Emma,

Ik zie dat jij gisteren glasvezel hebt aangevraagd en dat de aanvraag hiervoor in behandeling is. Voor zover ik kan zien kunnen wij gewoon diensten leveren op jouw adres. Ik zie namelijk ook dat er een klant van ons een actieve glasvezelverbinding heeft in jouw straat. Voor het aanleggen van glasvezel dat door Reggefiber wordt beheerd worden er geen kosten in rekening gebracht. Kun je het bevestigen voor wat betreft de aanvraag?
Voor zover ik nu weet is het inderdaad zo dat Telfort geen gebruik wil maken van het glasvezel netwerk van Rekam, waardoor een deel van Nederland wat dus wel een aansluiting heeft op het glasvezel net, er toch geen gebruik van kan maken.
@Stephen

Bedankt voor je reactie. We willen graag de aanvraag bevestigen. Is dat op deze manier voldoende of moet ik dit nog telefonisch doen? Wij zijn twee studenten, waarbij we internet heel hard nodig hebben. Is het mogelijk om af te zien van die 14 dagen bedenktijd, zodat het sneller geregeld kan worden?

Ik hoor het graag van je.

Groet
@Gert-Jaap Net als in bijvoorbeeld Veendam de SKV een glasvezel net heeft daar levert Kpn en Telfort alleen koper. En in het Caiway gebied kan er alleen glasvezel geleverd worden als met hun een deal wordt gesloten.
Uit reacties van Kpn van 2 jaar geleden aangaande Rekam blijkt inderdaad wat jezelf en Tuut-tuut schrijft https://forum.kpn.com/internet-9/rekam-329340.
Hier de postcode check van Rekam
https://rekamverbindt.nl/
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Gert-Jaap, hierbij moet ik de reacties van Tuut-Tuut en Galdor68 bevestigingen. In Rekam is het glasvezelnetwerk niet door Reggefiber geleverd waarmee wij een overeenkomst hebben. Hierdoor kunnen wij helaas geen glasvezeldiensten leveren in jouw gebied. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reputatie 8
Badge +16
@Stephen

Bedankt voor je reactie. We willen graag de aanvraag bevestigen. Is dat op deze manier voldoende of moet ik dit nog telefonisch doen? Wij zijn twee studenten, waarbij we internet heel hard nodig hebben. Is het mogelijk om af te zien van die 14 dagen bedenktijd, zodat het sneller geregeld kan worden?

Ik hoor het graag van je.

Groet

De aanvraag is gewoon in behandeling. Ik wou alleen even zeker weten dat jullie glasvezel hadden aangevraagd omdat wij op jullie adres wel kunnen leveren. Helaas is het niet mogelijk om af te zien van de bedenktijd. De oplevering van het signaal staat gepland op 14 november 2017.

Reageer