glasvezel niet besteld toch annuleringskosten

• 5 mei 2014
  • 6 reacties
  • 644 keer bekeken

Ik ben op 21-01-2014 telefonisch benaderd door een medewerker van Telfort met een aanbieding voor glasvezel waarop ik niet ben ingegaan en duidelijk gezegd heb dat ik eerst wil overleggen met familie en toen ook besloten heb niet op de aanbieding in te gaan. 3 april 2014 een brief van Telfort "Bevestiging annulering Telfort glasvezelabonnement" gebeld en men zei dat ik rond 24-01-2014 een bevestigingsbrief had ontvangen, heb geen brief ontvangen anders had ik wel gereageerd daar ik sinds oktober 2013 adsl van jullie heb en helemaal geen glasvezel wil wat ik heb aangegeven in het telefoongesprek van 21 januari. 22 april brief of ik even 200 euro wil betalen voor annuleringskosten voor wat ik niet heb besteld of geannuleerd, daar over gebeld en gevraagd om de opname van het telefoongesprek maar tot nu toe nog niets gehoord, maar wel weer vorige week een brief om nu 225 euro te betalen, waarvoor ???
Wie van de webcare kan mij hierin helpen?

6 reacties

Badge +2
Beetje vreemde ontwikkeling. Het lijkt me dat hier de webcare rap mee aan de slag gaat om het é.e.a. uit te zoeken.
Weer 2 brieven gekregen van Telfort, een van 6 mei 2014 en een van 13 mei 2014 over ingebrekestelling met dreiging van een incassobureau als niet binnen 21 dagen betaald wordt, daarover weer gebeld door mijn zwager met voor de 2e keer een verzoek om de opname te beluisteren maar dat doen ze intern en dan moet je ze maar op hun blauwe ogen geloven ?, ik wil zelf die opname kunnen beluisteren maar dat mag om een of andere reden blijkbaar niet.
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik eerst overleg zou plegen met familie en dus niets heb toegezegd, wil nu eindelijk weleens af van deze soap.
Begin november 2014 en eind november 2014 heeft de consumentenbond ook contact gezocht met Telfort over het leveren van bewijs voor een contract op glasvezel maar kregen geen reactie, nu een jaar later een aanmaning van Intrum Justitia gekregen betreft "aanmaning van KPN B.V. inzake Telfort", waar is Telfort mee bezig klantje pesten ?
Heb nu weer een e-mail gestuurd aan Telfort om met bewijs te komen of met deze onzin te stoppen, zal ook een e-mail naar Intrum sturen met uitleg van de situatie.
Ik hoop dat webcare hier wat mee doet.
Reputatie 8
Ik verwacht niet dat Intrum Justitia daar enig gehoor aan geeft.
Dat zit niet in hun aard om te luisteren. Die zijn Oost-Indisch doof.

Jij hebt gewoon het recht om dat "bewijs" van die opname te horen, om te weten waar je aan toe bent. Dat moet Telfort gewoon ter beschikking stellen als jij erom vraagt. Heb ik eerder in een kwestie ook wel eens gedaan (niet bij Telfort overigens), en gekregen in de vorm van een audio-bestand wat per e-mail werd opgestuurd.

Zou het bij de klantenservice nog eens voorleggen.
Als ze jou daar niet in tegemoet komen. Niet betalen, gewoon laten voorkomen
Dan moeten ze wel met dat bewijs komen van die audio-opname.

En als het dan bijna zover is dat het echt voorkomt, zou het me niet verbazen, als Intrum Justitia zich dan ineens terugtrekt (zo'n 14 dagen voor de zitting). Hoort ook typisch bij dit soort acties om eerst te proberen geld te vangen en als ze merken dat je helemaal niet bang bent en het dan echt laat voorkomen men uiteindelijk besluit zelf te stoppen als men van zichzelf weet dat ze toch aan het kortste eind trekken.
Reputatie 8
Badge +16
Naar IJ niet meer sturen als de melding dat je de vordering betwist en je daarom niet betaald.
Wacht nog eventuele reactie van Telfort en IJ af, kan dan nog desnoods Geschillencommissie inschakelen.

Reageer