beantwoord

Glasvezel niet beschikbaar volgens Telfort, wel volgens KPN

• 26 maart 2020
  • 11 reacties
  • 323 keer bekeken

Reputatie 1

Onlangs is de glasvezelkabel in onze meterkast geïnstalleerd. Omdat Telfort onze provider is en we daar vanwege  praktische reden best bij willen blijven, probeerde ik of we al kunnen overstappen.

Op de site log ik in op mijn Telfort en ga naar wijzigen abonnement, krijg ik de volgende melding: Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 40Mb/s.

Dat is bijzonder als ik naar de site van KPN ga kan ik per direct glas krijgen.

Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid
500 Mbit/s down en 500 Mbit/s up

Wat is wijsheid overstappen of wachten tot ik een ons weeg?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 maart 2020, 13:08

Hallo @HWHN, als er glasvezel beschikbaar blijkt te zijn, kan ik me voorstellen dat je daar graag op over wilt gaan. 

Het is wat dat betreft nu lastiger dan anders, gezien de huidige tijd en de impact die Corona maakt op ons allemaal. Dat beperkt ook de mogelijkheden voor wat betreft wijzigingen, zoals het overzetten op glasvezel, omdat daar een monteur aan te pas moet komen. Monteursafspraken gebeuren natuurlijk nog wel, maar alleen wanneer het strikt noodzakelijk is. Hier lees je meer over de maatregelen rondom Corona die door Telfort en KPN genomen zijn.

Ik raad je daarom aan om Mijn Telfort in de gaten te houden, en hoop dat de tijden snel bijdraaien, zodat je hopelijk alsnog snel overgezet kan worden op de glasvezelverbinding :slight_smile:

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 1

De verkoop stop is al sinds mei 2019 het geval. Indien beschikbaar moet je als bestaande klant gewoon van dsl naar glasvezel kunnen switchen het is zelfs vreemd te noemen dat je vanuit Telfort niet actief bent benaderd.

Dat moet helemaal niet, de klantenservice van Telfort beaamde de reactie van KPN. Zodra Telfort helemaal overgaat in KPN zal ik en mijn abbo naar glas kunnen wijzigen dat zou medio juli zijn.Telfort doet helemaal niets meer.

Van mijn kant uit dan nog een laatste vraag je hebt enkel via de website gekeken, je hebt hier niet over gebeld met de klantenservice?

Zoals je hierboven kan lezen heb ik beiden uitvoerig gebeld.

Succes bij Tweak ik hoop voor je dat deze wel een monteur sturen.

Met ingang van vrijdag 1 mei is mijn nieuwe abbo ingegaan. Vanaf vrijdag 1 mei hebben wij ook een werkende 200/200 Mbit/s glas verbinding.

Resumé met mijn eerste en ook gelijk de laatste vraag op dit forum ben ik niet veel wijzer geworden dan dat water nat is, maar dat wist ik al.

Nog een laatste opmerking.

@Alexandra - Telfort

Aangezien Telfort binnenkort niet meer zal bestaan is er voor gekozen (zal door KPN zijn beslist) dat je bij Telfort geen nieuwe abonnementen kan afsluiten en als bestaande klant ook niet meer kan wijzigen van DSL naar glasvezel.

Al met al krijg ik alleen maar verkeerde antwoorden of antwoorden waar ik niet mee geholpen wordt.

De verkoop stop is al sinds mei 2019 het geval. Indien beschikbaar moet je als bestaande klant gewoon van dsl naar glasvezel kunnen switchen het is zelfs vreemd te noemen dat je vanuit Telfort niet actief bent benaderd.

Van mijn kant uit dan nog een laatste vraag je hebt enkel via de website gekeken, je hebt hier niet over gebeld met de klantenservice? Succes bij Tweak ik hoop voor je dat deze wel een monteur sturen.

Reputatie 1

Nog een laatste opmerking.

@Alexandra - Telfort 

Aangezien Telfort binnenkort niet meer zal bestaan is er voor gekozen (zal door KPN zijn beslist) dat je bij Telfort geen nieuwe abonnementen kan afsluiten en als bestaande klant ook niet meer kan wijzigen van DSL naar glasvezel.

Al met al krijg ik alleen maar verkeerde antwoorden of antwoorden waar ik niet mee geholpen wordt.

Reputatie 1

Zo gauw de tijden beter worden, kunnen we hiermee aan de slag.

Dat is de vraag nog maar, ik was er al klaar mee, mijn vrouw inmiddels ook, we gaan naar Tweak.

Reputatie 8
Badge +10

@HWHN @Galdor68 Klopt, dat is een goed punt! Ik had ook verwacht de beschikbaarheid wel te zien. Gewoonlijk had ik navraag kunnen doen, maar door de Corona omstandigheden staan dit soort dingen even on hold. Vandaar mijn reactie hierboven, die had ik misschien beter moeten toelichten. Zo gauw de tijden beter worden, kunnen we hiermee aan de slag.

Het wel of niet beschikbaar zijn staat inderdaad losvan het Covid 19/ Corona gedoe, daar heeft @HWHN  helemaal gelijk in.

@Alexandra - Telfort ik ben ook benieuwd wat dit met de administatieve kant heeft te maken. 

Als het leverbaar is moet dit in Mijn Telfort gewoon zichtbaar zijn, dat lijkt nog niet zo te zijn, de meest logische reden is dat de Telfortadministratie achterloopt, mogelijk door de op hande zijnde migratie.

Reputatie 1

Het is wat dat betreft nu lastiger dan anders, gezien de huidige tijd en de impact die Corona maakt op ons allemaal.
Ik raad je daarom aan om Mijn Telfort in de gaten te houden, en hoop dat de tijden snel bijdraaien, zodat je hopelijk alsnog snel overgezet kan worden op de glasvezelverbinding :slight_smile:

Ik zal mijzelf nog eens herhalen, wat is Corona voor Telfort anders dan voor KPN, Tweak,Tele2, T-mobile, XS4ALL, Fieber, Kliksafe, Online.nl, Solcon, NLE, en en als laatste Youfone die mij allemaal feliciteren dat op mijn adres Glasvezel tot 524Mbit/s beschikbaar is! Stel nu je pakket samen!

Dat het met Corona allemaal wat langer kan duren zou ik kunnen begrijpen ware het niet dat mijn buurtgenoten die een KPN abbo hebben, deze week al worden overgezet naar glas terwijl ik nog steeds die keuze niet kan maken op Mijn Telfort. Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 40Mb/s

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @HWHN, als er glasvezel beschikbaar blijkt te zijn, kan ik me voorstellen dat je daar graag op over wilt gaan. 

Het is wat dat betreft nu lastiger dan anders, gezien de huidige tijd en de impact die Corona maakt op ons allemaal. Dat beperkt ook de mogelijkheden voor wat betreft wijzigingen, zoals het overzetten op glasvezel, omdat daar een monteur aan te pas moet komen. Monteursafspraken gebeuren natuurlijk nog wel, maar alleen wanneer het strikt noodzakelijk is. Hier lees je meer over de maatregelen rondom Corona die door Telfort en KPN genomen zijn.

Abonnement wijzigen is de eerste pagina, Extra's wijzigen is een stap verder, de pagina waar je ook extra zenders aan en uit zet.

Wacht een moderator af het zal simpelweg administratief nog niet bekend zijn dat het is opgeleverd. Hoe dan ook verwacht ik dat de migratie in je nadeel kan werken kosten technisch.

Reputatie 1

Mede door de corona paniek, zal het de nodige tijd duren om hoe dan ook een monteur te krijgen

Dat is een ander verhaal, het gaat er mij om dat ik bij KPN, Tweak,Tele2 en nog een paar andere partijen op dit moment wel Glas kan krijgen en daar een abbo kan afsluiten, dat vind ik zeer bijzonder.

Kan je bij Extra's wijzigen wel voor 100 of 200Mb kiezen?

Zoals aangegeven, nee!

Op de site log ik in op mijn Telfort en ga naar wijzigen abonnement, krijg ik de volgende melding: Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 40Mb/s.

Op dit moment is even afwachten de enige optie. Als de administratie bij Telfort weet dat er glasvezel beschikbaar is bestaat de kans dat je actief benaderd wordt. Mede door de corona paniek, zal het de nodige tijd duren om hoe dan ook een monteur te krijgen, en de ophande zijnde migratie naar KPN zal deels ook mee spelen. 

Kan je bij Extra's wijzigen wel voor 100 of 200Mb kiezen?

Reageer