Onlangs is de glasvezelkabel in onze meterkast geïnstalleerd. Omdat Telfort onze provider is en we daar vanwege praktische reden best bij willen blijven, probeerde ik of we al kunnen overstappen.
Op de site log ik in op mijn Telfort en ga naar wijzigen abonnement, krijg ik de volgende melding: Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 40Mb/s.
Dat is bijzonder als ik naar de site van KPN ga kan ik per direct glas krijgen.
Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid
500 Mbit/s down en 500 Mbit/s up
Wat is wijsheid overstappen of wachten tot ik een ons weeg?
Beste antwoord door Alexandra - Telfort
Hallo
Het is wat dat betreft nu lastiger dan anders, gezien de huidige tijd en de impact die Corona maakt op ons allemaal. Dat beperkt ook de mogelijkheden voor wat betreft wijzigingen, zoals het overzetten op glasvezel, omdat daar een monteur aan te pas moet komen. Monteursafspraken gebeuren natuurlijk nog wel, maar alleen wanneer het strikt noodzakelijk is. Hier lees je meer over de maatregelen rondom Corona die door Telfort en KPN genomen zijn.
Ik raad je daarom aan om Mijn Telfort in de gaten te houden, en hoop dat de tijden snel bijdraaien, zodat je hopelijk alsnog snel overgezet kan worden op de glasvezelverbinding