Glasvezel internet: zelf modem aansluiten

• 16 december 2016
  • 5 reacties
  • 838 keer bekeken

Zojuist contact gehad met de Telfort admininstratie en ze vertelden mij dat het glasvezel kastje kosteloos door een monteur geinstalleerd wordt maar dat ik eventueel zelf het modem kon aansluiten. De monteur kon dit ook wel doen maar dan kostte het 50 Euro extra.

Een internet modem aansluiten (ik heb alleen bekabeld internet) is gemakkelijk genoeg, dunkt mij. Maar het probleem is dat mijn meterkast zich buiten de woning bevindt (op de gaanderij van de flat, naast de voordeur). Hoe krijg ik in godsnaam de ethernet kabel naar de huiskamer waar mijn computer staat?

Heeft iemand zoiets wel eens bij de hand gehad?

5 reacties

Reputatie 1
Badge
hoi

Hoop dat je stroom (stopcontact) heb in meterkast anders heb je nog een probleem erbij.
Glasvezel modem heeft 220v nodig..

Dan zou je een gat 1/2 moeten boren naar je meterkast huis toe..........

Dit was in mijn oude wijk ook zo in de flat naast de voordeur !

Er zit al een glasvezelmodem in de meterkast (maar niet van kpn) dus ik neem aan dat het wel zal lukken.
Reputatie 8
Badge +18
Er zit al een glasvezelmodem in de meterkast (maar niet van kpn) dus ik neem aan dat het wel zal lukken.

Het kan ook best een dummy zijn wat in je meterkast zit en het glasvezelkastje heeft echt stroom nodig en als dat niet in je meterkast zit, dan kun je daar toch het best eentje aanbrengen anders biedt de monteur het misschien aan en dat is dan uurloon + kosten , lopen er vanuit je meterkast geen loze leidingen bv voor kabel tv richting je woonkamer om je modem aan te sluiten in je woonkamer
Het zou goed kunnen dat het een dummy is, er zit wel een oranje kabel aan.

Mijn meterkast bestaat uit twee delen, het tweede deel dat een eigen deur heeft, krijg ik niet open. Er lopen wel allerlei buizen naar binnen natuurlijk.
Binnenkort komen mensen van reggefiber graven in de wijk, misschien zal ik hun eens polsen. Voorlopig laat ik in elk geval geen werk verrichten voordat ik precies weet wat er gebeuren moet.

Reageer