beantwoord

Glasvezel internet om de haverklap korte en langere onderbrekingen, Nijmegen/Wolfskuil.

• 20 januari 2017
  • 24 reacties
  • 374 keer bekeken

Sinds november 2007 heb ik een glasvezel internet aansluiting. Destijds begonnen bij XMS en door de overname van XMS nu dus bij Telfort. Al die jaren nooit enig probleem gehad met mijn internet verbinding en daar ben ik nog altijd zeer content over. Dat was daarvoor via de kabel wel anders. Alleen heb ik nu sinds een week/ dag of 10 om de haverklap korte en soms iets langere onderbrekingen in de internet verbinding waarbij er dan ook een rood kruisje verschijnt rechtsonder op het symbooltje van de verbinding. Om helemaal uit te sluiten dat het probleem bij mij thuis ligt heb ik gisteren de gehele utp kabel vervangen waarbij ik alleen professioneel materiaal gebruik van merken als TE en Radiall aangeschaft op mijn werk (groothandel in oa. telematica, elektra etc.). Het ligt dus niet aan de bekabeling in mijn huis. Hier wat gegevens:
-Glasvezel internet
-Aansluiting in meterkast met Packetfront decoder
-Woonplaats Nijmegen
-Wijk Wolfskuil (postcode 6542)
Ik hoop trouwens dat deze storingen niet het gevolg zijn van een beschadigde glasvezelkabel in deze of naburige wijk. In de naburige wijk Waterkwartier zijn ze in een deel bezig met het vervangen van de riolering in combinatie met herbestrating en als ik dat bouwvolk bezig zie, houd ik iedere keer mijn hart vast dat er niet een of andere kabel, zoals de glasvezelkabel, beschadigd raakt.
icon

Beste antwoord door Kenneth1968x2 2 februari 2017, 18:54

Ik werd vandaag gebeld door een telecom contactcenter en een klein uurtje geleden is er een monteur van Reggefiber langs geweest. Hoewel ik nu dus weer goed internet had, zei die man dat ik voor hetzelfde geld met een dag, 1 week of maand weer problemen zou kunnen hebben met de internet verbinding. En aangezien de modem/switch al meer dan 10 jaar oud is, heeft hij hem vervangen door een Genexis modem/switch gemonteerd op een TE connectivity moederbord, hetzelfde merk als van de utp patchkabel. Het internet doet het nu weer bijna helemaal voortreffelijk, alleen de verschillende Ookla speedtests die ik nu even uitgevoerd heb (met servers in Arnhem en Voorthuizen), geven aan dat de upload snelheid nog niet eens de helft is van de download snelheid. Ik zal de komende dagen dit eens in de gaten gaan houden en zonodig even terugkoppelen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de terugkoppeling! Mochten er zich bijzonderheden voordoen dan zie ik je reactie graag tegemoet.
Reputatie 8
Die verschillen met upload is echt te ver uiteenlopend met wat het zou moeten zijn.
Als je denkt dat het "met een paar dagen" in de marge mogelijk tot een hogere snelheid zou kunnen komen, en zodanig fluctueert met wat je nu meet, is daarmee het netwerk echt niet stabiel genoeg.

Hoe strak glasvezel in de praktijk "kan zijn" en "hoort te zijn" zie als voorbeeld de gegevens die ik over een periode van een maand heb verzameld < HIER >
Let daarbij tevens op de resultaten naar servers erg ver weg (San Fransisco als server het verste weg getest).
Ik werd vandaag gebeld door een telecom contactcenter en een klein uurtje geleden is er een monteur van Reggefiber langs geweest. Hoewel ik nu dus weer goed internet had, zei die man dat ik voor hetzelfde geld met een dag, 1 week of maand weer problemen zou kunnen hebben met de internet verbinding. En aangezien de modem/switch al meer dan 10 jaar oud is, heeft hij hem vervangen door een Genexis modem/switch gemonteerd op een TE connectivity moederbord, hetzelfde merk als van de utp patchkabel. Het internet doet het nu weer bijna helemaal voortreffelijk, alleen de verschillende Ookla speedtests die ik nu even uitgevoerd heb (met servers in Arnhem en Voorthuizen), geven aan dat de upload snelheid nog niet eens de helft is van de download snelheid. Ik zal de komende dagen dit eens in de gaten gaan houden en zonodig even terugkoppelen.
Ik heb (nog) geen voedingsadapter aangeschaft. Dit omdat ik alleen internet gebruik en (nog) geen (vaste) telefoon. Het zou dus kunnen zijn dat nadat ik het voedingskabeltje van de Packetfront gewisseld heb met die van de DRG22 telefoonadapter, dat die wellicht nu niet goed of niet constant functioneert. De verschillende keren dat ik sindsdien in de meterkast moest zijn brandde er wel minstens 1 led om aan te geven dat die in bedrijf is. Wanneer ik toch ooit ook telefonie ga gebruiken of ga verhuizen is het wel goed om die voeding extra te controleren.
Verder ben ik vandaag ook weer iets wijzer geworden over Volker Wessels Telecom, het vroegere Volker Stevin. De laatste weken zag ik al regelmatig bestelauto's en busjes van hun in de buurt en de wijk, maar deze monteurs blijken van een andere afdeling te zijn die zich vooral bezighouden met koper/coax/adsl etc.en niet met glasvezel.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kenneth, wat fijn dat je gebruik kunt maken van fatsoenlijk internet. :)
Heb je zelf een voedingsadapter aangeschaft? Deze kunnen wij jou ook kosteloos toesturen. In afwachting van jouw reactie.
Er is nog geen contact met mij opgenomen en tot nu toe heb ik, wanneer ik achter de pc zit gewoon fatsoenlijk internet dus de problemen met de modem lijken (tot nu toe) opgelost. Ik kan mezelf wel een beetje voor mijn hoofd slaan dat ik er niet eerder aan gedacht heb om de voeding te wisselen en een nog langere tijd te nemen voor het weer aan te zetten v/d modem. Uiteraard dan aangenomen dat het hieraan gelegen heeft.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kenneth, is er ondertussen al contact met jou opgenomen? Ervaar je nog steeds problemen met het modem? In afwachting van jouw reactie.
Toen ik aan het begin v/d middag thuiskwam van het werk lag de internet verbinding er weer uit. Ik heb toen niet alleen de Packetfront gereboot (spanning er even af gehaald), maar ook de voeding gewisseld, er zit namelijk een identieke voeding voor de DRG22 telefonieadapter, en tot nu toe heb ik een goede internet verbinding. Het kan dus ook een voedingsprobleem zijn en hoop dat het enkel dat is en houd mijn 'fingers crossed'. Afwachten dus. Overigens heeft de reboot ook een stukje langer geduurd dan de 10-20 tellen van de vorige keren.
Kom net terug van het werk. Wat overwerk kunnen doen. Verwacht maandag en zeker Dinsdag en hopelijk ook de rest v/d volgende week zeker 's middags weer thuis te kunnen zijn zodat ik gemakkelijk een afspraak kan maken met een monteur. Kan gebeuren dat het verkeerd was doorgekoppeld naar Guidion. Ben al blij dat ik met intervallen/tussenpozen wel internet heb. In ieder geval al bedankt voor de moeite tot nu toe en een prettig weekend toegewenst.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kenneth, bedankt voor de terugkoppeling. Ik betreur dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Zojuist heb ik mijn collega's een reminder gestuurd om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak.
Gelukkig nu weer even internet, vlak na het posten van vorig bericht en vlak voor het posten van dit bericht viel de verbinding weer weg. Nog steeds niemand gezien, dus heb ik zelf maar naar Guidion gebeld, waar ik een medewerker aan de lijn kreeg die mij vertelde dat Guidion helemaal geen Packetfront modems vervangt en er daarom ook (nog) geen monteur was langs geweest. Hadden ze mij ook wel eerder zelf kunnen vertellen en/of moeten realiseren toen ik gebeld werd door een telefoniste van Guidion. Er is immers duidelijk aangegeven dat het om een Packefront CPS ging. Ik vond het al een beetje vreemd dat Guidion mij belde gisteren aangezien eergisteren (dinsdag) die andere monteur volgens mij met Telfort contact had en ik begreep dat een nieuwe modem besteld werd en ik volgens mij ook de naam Reggefiber heb horen vallen. In ieder geval zou de medewerker van Guidion mijn gegevens doorgeven aan een andere verantwoordelijke afdeling/bedrijf die dan nog contact met mij zouden opnemen. Maar ja, zo duurt dit grote ongemak nu al minstens een dag of 10-11.
Ik heb overigens, als de XMS documentatie van 13-09-2006 klopt, een Packetfront CPS 269 SFS switch (modem) in de meterkast naast een DRG22 telefonieadapter van 42 Networks. Deze zitten er sinds januari 2006 en zijn sinds september/oktober 2006 in bedrijf.
Ik hoop dus dat het eindelijk eens snel opgelost wordt.
De modem zou vandaag worden vervangen. Volgens mij oorspronkelijk rond 12.45u door Guidion, dus ik zit nu te wachten op de monteur. Momenteel trouwens weer wat langer internetverbindinding, maar die kan net zo goed weer zo wegvallen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kenneth, bedankt voor de terugkoppeling. Laat je even weten wanneer je modem wordt vervangen?
Monteur is net weg. Zeer goede, vriendelijke en behulpzame man, 10+. Alles doorgemeten en getest, ook met zijn laptop. Bekabeling was en is helemaal in orde. Zeer waarschijnlijk is er een defect in de Packetfront CPS. Deze monteur heeft een nieuwe besteld en die zal dan eerdaags door Reggefiber? geïnstaleerd worden. Mocht ik tot zolang eerder internetverbinding willen hebben dan de intervallen die ik nu heb, dan kon ik eventueel de modem rebooten. (uitzetten, 10 tellen wachten en weer aan zetten).
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het bevestigen! Ik zie je terugkoppeling morgen graag tegemoet.
Ik heb inderdaad contact gehad met de klantenservice. Omdat ik vanmiddag toch even in de stad moest zijn, was ik ook even bij de Telfort winkel aan de Burchtstraat in Nijmegen binnengelopen. Die konden (nog) niet veel doen, maar de zeer vriendelijke medewerker verwees mij door naar de klantenservice die inderdaad morgen rond 13.00u. een monteur langs stuurt. Ik zal je op de hoogte houden. Nu ik dit schrijf heb ik weer, zolang als het duurt, storingsvrij internet.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Kenneth! Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met de klantenservice. Klopt het dat er een monteur wordt aangestuurd?
Ging net weer even het web op, ook om dit forum te checken en kreeg nu toch weer het rode kruisje in beeld dat er geen verbinding was. En nu dus, na +/- 3-5 minuten weer wel.
Ik houd nog even een slag om de arm en zal Stephen ook nog mijn gegevens in een privébericht sturen, maar het lijkt erop dat de storing is verholpen. Toen ik enkele uren geleden terug kwam van mijn werk wilde eigenlijk meteen naar de stad naar de Telfort winkel gaan, maar bedacht voor de zekerheid eerst maar weer mijn internet te checken, al was het maar omdat ik weer vlakbij huis (Nieuwe Nonnendaalseweg) een gepakeerde bestelwagen van VolkerWessels Telecom passeerde. En wat bleek: tot nu toe functioneert het internet weer bijna als vanouds. Wanneer ik de speedtest uitvoer met DT-IT in Arnhem als server verkrijg ik resultaten zoals ik die gewend ben, gemiddeld genomen tussen de 93 en de 98 met heel af en toe een piekje boven de 100. (upload en download)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kenneth, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met de diensten. Ik ontvang graag je volledige naam en adresgegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je verder van dienst.
Ik neem aan dat je ook het glasvezel modem hebt herstart?
Ik heb trouwens niet het idee dat de Packetfront decoder/modem een defect heeft, de lampjes branden normaal, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik hoop dat webcare mij kan helpen en anders ga ik morgen misschien ook nog even langs de Telfort winkel in Nijmegen.
Reputatie 8
Ik kan dat niet beoordelen, maar het lijkt erop dat het Packetfront dan niet meer stabiel is?
Gezien het feit dat je alle kabels hebt vervangen zonder enige verbetering, maar even op webcare wachten, wat die voor je kan betekenen. (De apparatuur tussen de glasvezel en "een ISP router" --in dat geval nog te leveren?-- vervangen voor meer hedendaagse spullen).
Dat rode kruisje verschijnt dan steeds op het symbooltje (van beeldscherm) rechtsonder op mijn beeldscherm waar aangegeven wordt als je er met de cursor op staat: Netwerk 2, internettoegang of dus geen internettoegang. En mijn PC is rechtstreeks aangesloten op het Packetfront unit zonder enige (andere) router er tussen. Dat is van bij de installatie destijds door VolkerWesselsTelecom (en Gebr. v/d Donk, onderaannemer uit Rosmalen) altijd zo geweest en heeft ook altijd goed gefunctioneerd. Het viel mij trouwens op dat ik de laatste dagen weer regelmatig busjes van VolkerWesselsTelecom in de buurt zie staan of rijden. Hoop niet dat dat er mee te maken heeft.
Reputatie 8
Alleen heb ik nu sinds een week/ dag of 10 om de haverklap korte en soms iets langere onderbrekingen in de internet verbinding waarbij er dan ook een rood kruisje verschijnt rechtsonder op het symbooltje van de verbinding.
Dat rood kruisje waar verschijnt dat? Op de Packetfront?
En bij deze vanuit een andere propositie overgenomen verbinding, wat voor router gebruik je?