beantwoord

Glasvezel in Almere

• 31 december 2013
  • 1 reactie
  • 1521 keer bekeken

Goedemiddag,

N.a.v. een klacht over de snelheid van Tefort interactieve tv zijn wij overgestapt naar  Telfort glasvezel.
Echter, wij hebben nog steeds een trage internetverbinding.

De modem hangt beneden en beneden is de wifi internetverbinding niet snel.
Wij maken gebruik van een Genexis X4 N300 modem.

Nu zie ik op Telfort.nl dat er in de meeste gevallen gebruik wordt gemaakt van een andere modem. Kan hier het verschil in snelheid inzitten?
Wij betalen namelijk voor glasvezel snelheid maar het is nog hetzelfde als de interactieve verbinding.

Hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen.

Groetjes, Kim
icon

Beste antwoord door Alfons 4 januari 2014, 09:45

Dag plaatsgenoot,

De Genexis is de modem, de Sitecom is de router die zorgt voor de Wifi. De eerste vraag is natuurlijk of de snelheid bedraad wel goed is. Daarnaast ben ik er kort geleden achter gekomen dat ook de apparatuur waarmee je werkt van groot belang is. Ik had een desktop computer in de woonkamer waar ook de router hing. Mijn draadloze snelheid was op de goede momenten ongeveer 10Mb down en 1 Up. Nu heb ik een nieuwe laptop, en tot mijn eigen verbazing haal ik nu snelheden van 48 down en 42 up.

Succes!
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 1
Badge +1
Dag plaatsgenoot,

De Genexis is de modem, de Sitecom is de router die zorgt voor de Wifi. De eerste vraag is natuurlijk of de snelheid bedraad wel goed is. Daarnaast ben ik er kort geleden achter gekomen dat ook de apparatuur waarmee je werkt van groot belang is. Ik had een desktop computer in de woonkamer waar ook de router hing. Mijn draadloze snelheid was op de goede momenten ongeveer 10Mb down en 1 Up. Nu heb ik een nieuwe laptop, en tot mijn eigen verbazing haal ik nu snelheden van 48 down en 42 up.

Succes!

Reageer