beantwoord

Glasvezel aanvraag en aansluiting

• 11 juli 2018
  • 47 reacties
  • 853 keer bekeken

Toon het eerste bericht

47 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Mijn glasvezel aansluiting zit in de meterkast en ik heb geen klagen, maar als ik zou mogen kiezen dan liet ik hem plaatsen in de woonkamer
Mischien iets verduidelijken de plek waar de FTu/NT komt is meer van belang in verband met de plek van de wifirouter/modem de Experiabox deze wordt hier vaak met een korte kabel op aangesloten wat juist bij glasvezel van minder belang is dan bij een koper verbinding (isra).
De vezel (ftu)kan dus prima in de meterkast maar de Experiabox zelf beter van niet.

Zoals ook door Babylonia geschreven had vanaf de Ftu/Nt in de garage met een goede kwaliteit kabel de Experia in de woonkamer geplaatst kunnen worden dan had Jordi nu al een werkende aansluiting gehad.

Bij ons in het appartement zit ook alles in de meterkast zonder problemen in een gezinswoning zou ergens centraal en hoog in een trapportaal een betere plek zijn voor het wifi signaal. Echter alles wat bedraad moet worden aan gesloten zal ook naar die plek moeten en dat kan visueel minder aantrekkelijk zijn.

Zoals eerder beschreven is bij ons ook het geval de loze leidingen waar we de utpkabels door heen hebben maar de pc en tv, dat is het voordeel van de meterkast. Houd dan wel rekening met accespoints in gezinswoningen voor een betere wifi dekking.
Reputatie 8
Zelf heb ik niets aan plaatsing FTU in de meterkast (begane grond), met wonen in een bovenwoning.
Als ik indertijd met de aanleg van glasvezel er niet continue bovenop had gezeten, --ondanks mijn verzoeken om de kabel naar boven door te trekken-- dan was die alsnog op de begane grond in de meterkast aangelegd.

Heel de week de grondwerkzaamheden gevolgd, en de opzichter aangegeven dat in mijn geval de kabel doorgetrokken zou moeten worden naar boven. (Zo was het namelijk van tevoren bij opgave aangegeven, goed bevonden en overeengekomen).

Met een spuitbus aangebrachte markeringen op de stoep van de lengte van de kabel naar de woning, --die hetzelfde bleek als bij de buren, wat geen bovenwoning is-- de opzichter weer aan zijn jas moeten trekken dat er kennelijk geen rekening werd gehouden met 15 meter extra benodigde kabellengte.
10 minuten later was het aangepast. (Vóór het werkelijk op maat maken van kabels).

Weer later de aanleg tot in de woning.
Monteurs die de aanleg deden hadden niet eens spullen bij om een kabel door te trekken.
Gelukkig had ik het zelf wel allemaal goed voorbereid, en heb in samenspraak met die monteurs ikzelf de kabel doorgetrokken. Monteurs verzocht bij buren of elders in de straat hun tijd efficiënt in te zetten.

Na een half uur kwam een monteur terug, en heeft het werk op de bovenverdieping alsnog afgewerkt, met de kabel die ik inmiddels zelf door de leiding had doorgetrokken.

Heb er nog altijd profijt van dat ik indertijd zo alert als een "terriër" er bovenop zat.
(Nu snapt men misschien ook beter de reactie die ik eerder plaatste).
@Babylonia ik snap dit helemaal zeker nu we gaan verhuizen en de woonkamer zich op de 1ste etage bevind.
En de rest beneden zit. De huidige bewoners hebben dit met een dvs opgelost. Ik wil toch kijken dat ik de Experia zelf boven plaats.

@Jordi CR succes houd ons op de hoogte
Reputatie 1
Inmiddels is er een afspraak ingepland om de glasvezelkabel te leggen. Dit zal 30 juli tussen 8.00 en 9.00 uur gebeuren.
@Jasper - Telfort
Jasper, wil en kun jij er voor zorgen dat de verdere montage in installatie van de Telfort box voor internet en tv diezelfde dag rond 9.00 uur wordt gerealiseerd?
Zodoende hoef ik niet nog eens vrij te nemen en hebben wij 1 1/2 maand na ingang van het abonnement eindelijk tv en internet! Alvast dank hiervoor.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat er een afspraak met de Reggefiber monteur is gemaakt! Via deze weg hebben we geen inzicht in de monteursplanning, dat gaat namelijk via onze monteurspartner Guidion. Ik heb een melding aangemaakt voor hen zodat er een afspraak gemaakt kan worden, je zult naar aanleiding daarvan een mail krijgen om een afspraak in te plannen. Je kunt ook zelf contact opnemen met 088-2000121, dan kunnen de mogelijkheden van een afspraak direct besproken worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Jordi, in de melding voor de monteur zie ik staan dat hij inmiddels is geweest, heeft hij alles daarbij werkend kunnen aansluiten?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort
we hebben inderdaad eindelijk internet en televisie. Met pijn en moeite, maar gelukt! Heb jij nog de facturen nodig van de gemaakte kosten of kun je die al inzien? Anders moet je het mij even laten weten, dan kan ik ze doorsturen! Ik neem aan dat je mijn mailadres in het systeem hebt staan, dus je kunt mij gewoon (privé) een mail sturen als dat wenselijk is. Uiteraard ook voor de tijd dat ik geen profijt heb gehad van het abonnement.
Ik weet niet of je het verrekent met de abonementskosten of overmaakt.
Alvast dank hiervoor.
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft wat pijn en moeite gekost inderdaad, maar het is goed om te lezen dat het nu gelukt is :)
Wat ik kan inzien zijn de facturen die voor het abonnement zijn verschenen. De laatste daarvan is op 8 augustus verschenen, de factuur van juli is met een tussentijdse factuur weer vergoed en de nieuwste factuur gaat over een periode die na de monteur begon. De abonnementskosten lijken daarmee al vergoed te zijn voor de periode waarin de problemen speelden.
Andere facturen met gemaakte kosten zijn voor mij niet zichtbaar, jij hebt daarnaast nog andere facturen ontvangen begrijp ik?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort klopt inderdaad!
Maar ik weet niet waar ik deze naar toe kan mailen, zodat deze ook volgens afspraak geregeld worden.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb je net een mail gestuurd, je kunt hierop reageren. Daarmee zullen de bijlagen bij ons binnenkomen en kunnen we kijken hoe we je tegemoet kunnen komen. Ik hoor het graag van je als je de mail hebt gestuurd.
Reputatie 1
Beste @Jasper - Telfort , ik heb nog geen e-mail mogen ontvangen ?
Reputatie 8
Badge +11
Dat is raar, is die ook niet in de ongewenste post map binnengekomen? Als dat niet zo is zal ik de mail opnieuw naar je sturen.
Reputatie 1
Nee niks binnengekregen. Ter info, het is een Gmail account
Reputatie 1
@Jasper - Telfort
Nee niks binnengekregen. Ter info, het is een Gmail account
Reputatie 8
Badge +11
Het is inderdaad een Gmail-adres waar ik het heen heb gestuurd. Ik heb de mail nu nogmaals verzonden, zou je kunnen kijken of je de mail nu wel hebt ontvangen?
Reputatie 8
Badge +11
Hi Jordi, ik zag dat je een eerste mail had teruggestuurd. Ik zag daarbij alleen geen bijlagen staan, ik had je daarna nog een reactie gestuurd. Heb je die ook gekregen en de kans gehad om daarom te reageren met de bijlagen?
Reputatie 1
Beste @Jasper - Telfort als het goed is heb je de bijlage nu ook in de mail zitten
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb de bijlagen nu wel ontvangen inderdaad, dank! Ik ga de mogelijkheden bekijken en ik kom er bij je op terug.
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft wat pijn en moeite gekost inderdaad, maar het is goed om te lezen dat het nu gelukt is :)
Wat ik kan inzien zijn de facturen die voor het abonnement zijn verschenen. De laatste daarvan is op 8 augustus verschenen, de factuur van juli is met een tussentijdse factuur weer vergoed en de nieuwste factuur gaat over een periode die na de monteur begon. De abonnementskosten lijken daarmee al vergoed te zijn voor de periode waarin de problemen speelden.
Andere facturen met gemaakte kosten zijn voor mij niet zichtbaar, jij hebt daarnaast nog andere facturen ontvangen begrijp ik?

Beste @Jasper - Telfort als het goed is heb je de bijlage nu ook in de mail zitten

Ik heb de mogelijkheden bekeken, ik heb besloten het volledige bedrag dat je daarvoor betaald hebt te vergoeden. Dit zal via een factuur verrekend worden en wat er overblijft zal binnen 2 weken na die factuur op je rekening worden gestort.
Reputatie 1
Beste @Jasper - Telfort
goed om te horen. Hartelijk dank voor je moeite!
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem Jordi, graag gedaan! 🙂 Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer