beantwoord

Glasvezel aangesloten maar werkt na 1 dag niet

  • 21 november 2019
  • 25 reacties
  • 348 keer bekeken

Reputatie 1

Dinsdag is er een monteur geweest om glasvezel aan te sluiten. Dit is gelukt en tv en internet werkte prima. De volgende dag brandde opeens het lampje op de router rood en was er geen internet en tv meer. 
Na bellen met de klantenservice te horen gekregen dat volgens de administratie er nog geen glasvezel abonnement zou zijn/ dat glasvezel nog geactiveerd moet worden en dat kan 48 duren.  Terwijl de bevestiging van verhuizing en contractwijziging (naar glasvezel) in mijn mail staat. 
vervolgens krijg ik nu een mail dat er een monteur moet langskomen een week later om glasvezel aan te sluiten terwijl dit dus al is gebeurd!

kortom veel tegenstrijdige informatie en ik weet momenteel niet wat ik kan verwachten. Aangezien alles al is aangesloten zou ik denken dat alleen het activeren nog nodig zou moeten zijn. En dat het dus een administratief ding is. 
hopelijk is er iemand op het forum die mij wel duidelijkheid kan verschaffen. 
 

met vriendelijke groeten,

Jelmer Langbroek

icon

Beste antwoord door jellang 1 december 2019, 10:46

Hi @Jasper - Telfort ,

Het klopt inderdaad dat het met tv nog niet helemaal lukte. Er werd aangegeven dat het mogelijk in de loop van de dag wel zou werken en dus gewoon wat tijd nodig had. Dat was inderdaad het geval en halverwege de middag werkte tv ook! Er is verder geen contact meer opgenomen. 
Maar Momenteel werkt alles dus! We zijn blij dat het eindelijk opgelost en werkend is. Hopelijk blijft het zo ;)
 

Nogmaals bedankt voor de hulp. 

Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Haal de stroom van het glasvezel kastje er voor 2 minuutjes af 

Reputatie 1

Haal de stroom van het glasvezel kastje er voor 2 minuutjes af 

Dat werkt helaas niet

Reputatie 8
Badge +17

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare meteen wie je bent zodra je topic wordt opgepakt, wat je nog kunt proberen is het resetknopjes achterop het modem met een paperclip gedurende 10 sec in te drukken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jellang, welkom op het forum. Dat de verbinding een dag heeft gewerkt heeft en nu opeens niet meer is gek. Het verhaal dat het glasvezelsignaal nog opgeleverd zou moeten worden klinkt mij daarom ook gek in de oren, want dan zou ik niet verwachten dat het wel 1 dag gewerkt heeft. Of dat ook echt zo is durf ik nog niet te zeggen, er staan namelijk nog geen gegevens in je forumprofiel waarmee ik het abonnement kan vinden. Zou je daarvoor je postcode en huisnummer aan je profiel kunnen toevoegen? 

Daarnaast ben ik ook benieuwd welke lampjes er branden op het glasvezelkastje zelf? Je noemt een rood lampje op de Experia Box, die krijgt het signaal door van het glasvezelkastje. Als die wel signaal binnen krijgt kan dat de situatie veranderen. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Hoi @jellang, welkom op het forum. Dat de verbinding een dag heeft gewerkt heeft en nu opeens niet meer is gek. Het verhaal dat het glasvezelsignaal nog opgeleverd zou moeten worden klinkt mij daarom ook gek in de oren, want dan zou ik niet verwachten dat het wel 1 dag gewerkt heeft. Of dat ook echt zo is durf ik nog niet te zeggen, er staan namelijk nog geen gegevens in je forumprofiel waarmee ik het abonnement kan vinden. Zou je daarvoor je postcode en huisnummer aan je profiel kunnen toevoegen? 

Daarnaast ben ik ook benieuwd welke lampjes er branden op het glasvezelkastje zelf? Je noemt een rood lampje op de Experia Box, die krijgt het signaal door van het glasvezelkastje. Als die wel signaal binnen krijgt kan dat de situatie veranderen. Ik hoor het graag van je.

Ik heb mijn gegevens toegevoegd aan mijn profiel. Op het glasvezelkastje zelf branden power en ethernet beiden groen. 

Reputatie 1

Zie onderstaande voor de foto’s van de apparaten incl alle lichtjes

 

Reputatie 8
Badge +11

Die lampjes geven al een duidelijk beeld, het powerlampje geeft aan dat de stroomstekker is aangesloten en het ethernetlampje zegt dat de een apparaat op de ethernetpoort is aangesloten (de Experia Box). Dat klopt beide dus, maar het glaslampje moet ook branden. Die geeft aan of er een signaal vanaf buiten binnenkomt, doordat die uit is geeft dat al een duidelijke richting aan. 

Met het adres wat je hebt ingevuld kom ik het abonnement nog niet tegen, klopt het dat dat het nieuwe adres na de verhuizing is? Tot de verhuizing zowel technisch als administratief is afgerond is is het voor ons nog op het oude adres te vinden. Zou je het oude adres, en eventueel het klantnummer, ook kunnen toevoegen? Dan zal ik daarmee het pakket kunnen vinden.

Reputatie 1

Heb het oude adres en klantnummer toegevoegd

Reputatie 8
Badge +11

Dank je, daarmee heb ik het abonnement kunnen vinden. Ik heb de verhuizing erbij gepakt, zo te zien is het glasvezelsignaal van jouw abonnement inderdaad nog niet opgeleverd. Het zou kunnen dat het signaal van een vorige bewoner nog actief was, waardoor het pakket in eerste instantie aangesloten kon worden. Op het moment dat de Experia Box wordt aangesloten op de verbinding van jouw abonnement zien we daar namelijk een melding van in het systeem, die melding is niet te zien. Dat betekent dat het signaal en het abonnement niet bij elkaar horen. De oplevering van het glasvezelsignaal staat nog gepland voor de 27e, dat kunnen we helaas niet versnellen.

Wel kan ik je een noodpakket sturen, dat is een Digitenne ontvanger om tv te kijken en een MiFi router met 50 GB die een WiFi netwerk uitzendt waar je mee kunt verbinden. Het is niet hetzelfde als de glasvezelverbinding natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat je niet helemaal zonder verbinding zit. Ik heb deze ook meteen naar je gestuurd, met een beetje geluk is deze er morgen al, anders zal dit vrijdag zijn. 

Reputatie 1

De woning is nieuwbouw en ik ben de eerste bewoner. Dus het blijft wat vreemd dat het eerst wel heeft gewerkt. 
Dan wachten we af tot de 27e. Er hoeft hier geen monteur meer aan te pas te komen denk ik? 
Bedankt in ieder geval voor de tijdelijke oplossing en de hulp!

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan! Het zal dan niet een signaal van een vorige bewoner geweest zijn inderdaad. Mogelijk had KPN NetwerkNL er een testsignaal op staan wat er weer af is gehaald, of er was een kruising in de centrale (een signaal dat eigenlijk voor een ander adres bedoeld was).

Ik vermoed dat er geen monteur meer voor nodig is, de aansluiting is bij jou immers al gereed begrijp ik van je. Het lijkt erop dat een monteur ergens anders in het netwerk de juiste kabels nog moet plaatsen zodat het signaal bij jou aankomt.

Reputatie 1

Hi, ben ik weer. Afgelopen vrijdag hadden we opeens weer glasvezel. Dit heeft het hele weekend geduurd. Maandag kwamen we thuis van werk en werkte het opeens niet meer. Kan me niet voorstellen dat dit alweer een testsignaal oid was.. wat kan een verklaring hiervoor zijn? 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is vreemd inderdaad @jellang, ik heb daar ook geen verklaring voor. De enige optie die ik kan verzinnen is een kruising zoals ik eerder noemde, dat er vrijdag een verbinding voor iemand anders in dienst was gesteld en dit na het weekend is aangepast naar de juiste aansluiting in de centrale. 

Het juiste signaal zou er uiterlijk morgen moeten zijn, hopelijk krijg je dan een blijvend signaal op jouw aansluiting.

Reputatie 1

Vandaag is het de 27e, maar helaas.. nog geen internet. Het glas lampje brandt niet. Ook niet na een herstart. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is niet de bedoeling zoals je begrijpt! Ik ben meteen voor je gaan kijken, de order is nu wel afgerond maar ik kan inderdaad nog geen verbinding krijgen met de Experia Box. Ik zie dat je hier gisteravond ook nog over hebt gebeld met de klantenservice, daarbij is een monteur besproken maar ik zie niet of er ook daadwerkelijk een afspraak met een monteur voor is gemaakt. Heb je al wel een afspraak staan @jellang? Als dat niet het geval is kan ik de eerste mogelijkheid voor je inplannen, ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Volgens de persoon van de klantenservice zou er een monteur deze vrijdag komen tussen 8:00 en 10:00. Ik heb verder geen bevestiging gekregen via de mail of iets dergelijks..

Reputatie 8
Badge +11

Die bevestiging is wel van belang inderdaad, die geeft aan dat het maken van de afspraak ook echt is gelukt. Het lijkt er daardoor op dat het maken van de afspraak is mislukt. Ik heb meteen geprobeerd of ik voor morgenochtend nog een gaatje kon vinden, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Ik kon ook geen andere tijdvakken kiezen,  de melding doorgezet naar de achterliggende afdeling en zij zullen contact opnemen om een afspraak samen met je te plannen.

Hopelijk kan de monteur dan snel komen en het probleem verhelpen. Je hebt het noodpakket gelukkig nog, waardoor je op die manier nog wel gebruik kunt maken van een verbinding.

Reputatie 1

Ik ben net gebeld en de afspraak staat voor morgenochtend tussen 08:00-10:00. Bedankt maar weer voor de hulp Jasper!

Reputatie 8
Badge +11

Het bellen ging al snel dus, dat had ik niet zo snel verwacht! Dat het morgenochtend nog lukt ook niet, ik kreeg de melding dat de agenda al vol zit morgen. Het pakt zo nog goed uit dus! :slight_smile:
Ik wacht de uitkomst van de monteur morgen af, ik ben heel benieuwd.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jellang, ik heb de terugmelding van de monteur doorgelezen. Hij heeft een aantal dingen geconstateerd waardoor het signaal er eerder wel was en later niet meer begrijp ik, met de voorlopige conclusie dat jouw modem nu wel een internetsignaal krijgt. Dat is fijn om te lezen, minder fijn is de toevoeging dat de tv het blijkbaar nog niet doet en foutcode 301 blijft geven. In de laatste melding van de monteur staat dat de technische dienst de situatie met die foutmelding verder gaat onderzoeken en daarover nog contact met je zal opnemen. Ik zie nog geen nieuwere update dan dat, is er inmiddels al wel contact over geweest?

Reputatie 1

Hi @Jasper - Telfort ,

Het klopt inderdaad dat het met tv nog niet helemaal lukte. Er werd aangegeven dat het mogelijk in de loop van de dag wel zou werken en dus gewoon wat tijd nodig had. Dat was inderdaad het geval en halverwege de middag werkte tv ook! Er is verder geen contact meer opgenomen. 
Maar Momenteel werkt alles dus! We zijn blij dat het eindelijk opgelost en werkend is. Hopelijk blijft het zo ;)
 

Nogmaals bedankt voor de hulp. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is fijn inderdaad @jellang! Het kan zijn dat de specialisten nog aan het kijken waren/zijn naar de oplossing en daarom nog geen contact hebben opgenomen. Ik heb er nu een toelichting op gemaakt dat de tv het nu ook doet, zodat zij dat weten mochten ze nog contact willen opnemen. Ik hoop ook dat het zo blijft nu natuurlijk :smiley:  Als het toch weer terugkomt of als er iets heel anders speelt, je weet ons te vinden :wink:

Reputatie 1

Hi @Jasper - Telfort daar ben ik weer. 
 

na iets meer dan een week te mogen genieten van glasvezel en tv is het sinds vandaag weer mis. Het glasvezel lampje brandt wederom niet. Alle stappen doorlopen (resetten e.d.) maar dat helpt niet. Er is ook geen storing gaande volgens de website. Ergens hoop ik dat dit zich vanzelf weer oplost maar ik vermoed van niet. Kun jij me wederom helpen? Is er wellicht weer een monteur geweest die ons signaal naar een ander heeft overgezet oid?

Alvast bedankt

Reputatie 1

Het lijkt zichzelf toch weer opgelost te hebben! 

Reputatie 8
Badge +11

Er is gisteren inderdaad een storing in jouw regio geweest, in een wijkcentrale. Gelukkig niet iets wat met jouw specifieke verbinding te maken had dus, maar door de timing kan ik me heel goed voorstellen dat er een paar alarmbellen gingen rinkelen. Gelukkig was het in dit geval iets anders, en konden de specialisten het in de centrale verhelpen :slight_smile:

Reageer