beantwoord

Glasvezel

• 20 november 2019
  • 5 reacties
  • 134 keer bekeken

Ik ben kortgeleden benaderd om mijn internetverbinding over te zetten van de telefoonlijn naar glasvezel.Er werd mij door de dame verzekerd dat mijn abonnementskosten gelijk zouden blijven. Zij kon mij echter niet vertellen of ik naast het abonnement ook nog moet gaan betalen voor de glasvezellijn.

Bij de huidige aansluiting is het tenslotte ook zo dat ik voor de telefoonaansluiting betaal aan KPN en voor mijn internetabonnement aan Telfort. Zodra ik internet via de glasvezel krijg neem ik aan dat ik dus wederom aan Telfort betaal voor het internet maar dat ik ook moet betalen aan de eigenaar van de glasvezelkabel.

Of heb ik dat helemaal verkeerd gezien en zitten in het abonnement van Telfort dan ook gelijk de kosten voor het gebruik van de glasvezelkabel?

Ik zie uw antwoord graag tegemoet,

Met vriendelijke groet,

Hans

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 november 2019, 17:40

Hoi @jcms_1958, welkom hier. 

Ik lees dat je een brief hebt gekregen dat je jouw abonnement kan omzetten naar glasvezel omdat dat is aangelegd. Helemaal top. Als je deze omzet betaal je alleen abonnementskosten aan ons. Je betaalt niet aan de netwerkbeheerder. Dat zit allemaal bij de prijs in. 

Als je nu jouw abonnement om zet, dan blijft jouw abonnementsprijs aan ons gewoon gelijk. Meer informatie hierover op de website

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8

Vreemd dat je nu apart aan KPN een bedrag zou betalen voor de aansluiting zelf?
Ooit in een “grijs verleden” was dat inderdaad wel het geval.
Maar de kosten van een aansluiting zijn al jaren inbegrepen bij een internet abonnement.
Of heb je al vele jaren je internet abonnement nooit eens vernieuwd of de kosten vergeleken?

Ik ben eigenlijk dan wel benieuwd hoe je kosten nu zijn opgebouwd?

Dit klinkt inderdaad als een hele oude combinatie. Een vastrecht bedrag voor de telefoonlijn en apart daarvan dus het internet abonnement mogelijk een oud world online of tiscali klant.

Is er dan ook nog sprake van televisie via de kabel(ziggo)

Tegenwoordig betaald de provider een bedrag aan de netwerkbeheerder dat bedrag zit uiteraard verwerkt in het bedrag wat je aan je provider betaald. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @jcms_1958, welkom hier. 

Ik lees dat je een brief hebt gekregen dat je jouw abonnement kan omzetten naar glasvezel omdat dat is aangelegd. Helemaal top. Als je deze omzet betaal je alleen abonnementskosten aan ons. Je betaalt niet aan de netwerkbeheerder. Dat zit allemaal bij de prijs in. 

Als je nu jouw abonnement om zet, dan blijft jouw abonnementsprijs aan ons gewoon gelijk. Meer informatie hierover op de website

Dank voor jullie hulp.

Het is inderdaad een heel oud Tiscali abonnement. Ik zal alles binnenkort eens op een rijtje zetten.

Groet en een fijne dag,

Hans

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed. Mocht je er nog vragen over krijgen, laat het dan gerust weten. 

Alvast een fijn weekend gewenst.

Reageer