beantwoord

Glasvezel 50mb haalt net 20 mb

  • 7 juni 2018
  • 59 reacties
  • 1146 keer bekeken

Voor de snelheid overgestapt naar glasvezel. Zou 50 MB moeten zijn maar na meting haalt het net de 20.
Het internet is zo enorm traag niet normaal. Dat we zelfs de wifi uitzetten om de 4g te gebruiken die duizendmaal sneller is als de glasvezel.

Wifi valt ook regelmatig weg. Heb de V10 al gereset op 5hz gebruikt andere kanalen geprobeerd. Zelfs al voor de modem gaan zitten en laptop bedraad aangesloten in de hoop dat het dan misschien beter zou worden. Niets lijkt te werken.

Dat met wetende dat we straks ook nog een tarief verhoging krijgen wil ik toch wel graag een oplossing.

Mvg Effie Vliek
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 juni 2018, 14:40

Goed om te lezen dat er verbetering is. Dat is fijn. En voor de babyfoon was het even zoeken, maar gelukkig werkt deze nu ook. Kan er in ieder geval op de kids gepast worden. :)

Ik ben benieuwd of het vervangen van het kabeltje verbetering geeft. Ik hoor het dan graag.
Bekijk reactie

59 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Ik kan mij voorstellen dat je klaar bent met de WiFi. Deze werkt jammer genoeg niet zoals je hoopt. Veel is gedaan, maar het blijft niet wat het is. Waarschijnlijk door de drukte. Hopelijk is dat in de nieuwe woning beter.

Het klopt jammer genoeg dat het niet per se rustiger hoeft te worden met de WiFi netwerken. Als je bijvoorbeeld in een normale woonwijk gaat wonen, dan zal elke buurman ook wel een WiFi netwerk hebben. 😞

Ik zou het wel erg jammer vinden als je gaat. Want ik begrijp dat je gaat verhuizen. Zou je het toch een kans willen geven. Er is natuurlijk een kans dat het beter wordt. Zorg er wel voor dat je de verhuizing op tijd doorgeeft, minimaal een maand van te voren. Dan kunnen wij deze soepel laten verlopen zodat je niet zonder diensten komt te zitten.
Oké dan is het misschien toch verstandig eerst alles over te zetten. En het die 3 maand te proberen. Betalen moet je dus toch. En dan bij eind contract kijken wat eventueel beter is. We gaan van de stad naar een dorp. Maar goed dat wil niet zeggen dat het qua wifi rustiger is.



Kun je de laatste maanden afkopen? Of kun je om contract ontbinding vragen omdat de geleverde verbinding dusdanig is dat het niet voldoet aan wat beloofd/te verwachten is?
Je weet niet hoe goed of slecht de nieuwe situatie is, als je verhuist. Dus op voorbaat ontbinden van het contract bij verhuizing is er niet bij.

Je kunt echter wel je contract afkopen, door de resterende abonnementsgelden in één keer te voldoen.
Reputatie 8
Dus ik zou wel heel goed kijken en vragen wat voor apparatuur je krijgt, als je besluit niet bij Telfort te blijven.
Eigenlijk alle "KPN / Telfort" voordelen zoals het eerder werd geleverd door deze partijen, zijnde een ruim basis zenderaanbod van TV-zenders, symmetrische snelheid voor glasvezel, inclusief telefoon, met Experia Box V10, tegen de laagste prijs is "NLE".
Ik ga ook verhuizen en kwam 1 interresant ogende provider tegen echter levert deze de glasvezel klanten een verhoudingsgewijs slechtere modem/router ondank het redelijk goede merk, dan dat hun koper klanten krijgen. Dus ik zou wel heel goed kijken en vragen wat voor apparatuur je krijgt, als je besluit niet bij Telfort te blijven.

Het wifi signaal op je toekomstige adres hoeft niet perse beter te zijn als je omgeving net zo vol zit met wifi signalen als op je huidig adres.
Reputatie 8
Kun je de laatste maanden afkopen? Of kun je om contract ontbinding vragen omdat de geleverde verbinding dusdanig is dat het niet voldoet aan wat beloofd/te verwachten is?
Je weet niet hoe goed of slecht de nieuwe situatie is, als je verhuist. Dus op voorbaat ontbinden van het contract bij verhuizing is er niet bij.

Je kunt echter wel je contract afkopen, door de resterende abonnementsgelden in één keer te voldoen.
Is er iemand die weet hoe het werkt mbt contracten? Onze loopt tot januari 2019. We gaan verhuizen in oktober dit jaar. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de slechte wifi verbindingen. Het nieuwe adres ondersteund wel Telfort. Maar eerlijk gezegd zijn we er zo onderhand echt wel klaar mee.
De slechte verbindingen de minimale download snelheden, ondanks glasvezel komt me de keel uit.
Kun je de laatste maanden afkopen? Of kun je om contract ontbinding vragen omdat de geleverde verbinding dusdanig is dat het niet voldoet aan wat beloofd/te verwachten is?
De eigen instellingen en die van de buren spelen ook een grote rol of deze bijvoorbeeld allemaal op de kanaalbreedte 20/40 staan en tot 450 hebben aangevinkt afhankelijk van hun model router. Eigenlijk zou iedereen 20MHz moeten kiezen.

Met 20/40 kan een router 2 kanalen gebruiken en zo een hogere data door voer creëren.

Dit kan je zien als onbewust buurtje pesten overlappende netwerken vallen dan vaak terug op enkel 20MHz
Reputatie 8
Badge +18
Ik begin het vermoeden te krijgen. Dat iemand in onze rij woningen een wifi verstoorder heeft ofzo. Beneden zijn de testen momenteel.prima rondom.de 40. En nu na 23.00 is het signaal boven ook beter. Rondom de 30 en dat is redelijk acceptabel.
Iemand een idee.hoe je erachter komt komen of je buren een spelletje wifi signaal treiteren spelen????


Zelf maak ik gebruik van een app geheten Fing daarmee kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met je netwerk en een indringer pluk je er zo tussenuit, die je dan kunt blocken
Reputatie 8
Dat bewust WiFi treiteren lijkt me niet aan de orde.
Er kunnen wel "per ongeluk" niet bedoelde stoorzenders zijn.

Hoewel ik het in je WiFi Analyser niet terug kan vinden aan benamingen, zou het best kunnen dat bepaalde WiFi "hotspots" in de avond niet werken, en overdag juist op een "bovenverdieping" storing zouden kunnen veroorzaken.

Loop eens de volgende situatie na of zoiets aan de orde zou kunnen zijn:

Veel zonnepanelen omvormers zijn met WiFi verbonden om data door te geven. Om die WiFi in eerste instantie in te stellen heeft zo'n omvormer tevens een eigen WiFi-hotspot. Zo'n WiFi hotspot zou normaal gesproken niet meer moeten werken, nadat de WiFi voor je eigen netwerk is gekoppeld. Maar diverse omvormers schakelen die WiFi-hotspot niet uit.

Alleen 's avonds als de zonnepanelen geen stroom opwekken, wordt de doorgifte van data werkelijk beëindigd en is er ook geen WiFi hotspot actief. (Die WiFi verbinding en hotspot was voor mij reden juist voor een bekabelde netwerkaansluiting te kiezen van de zonnepanelen omvormer).

Maar ja, de omvormer die ikzelf heb, had alleen 2,4 GHz, en geen 5 GHz.
Het is maar een idee dat je de stoorzender op ander niveau zou moeten gaan zoeken.
Er zijn bijv. ook babyfoons met eigen draadloze verbinding, Philips Hue lichtregelingen. "Internet of things" apparaten, printers met een eigen WiFi hotpspot.
Ik begin het vermoeden te krijgen. Dat iemand in onze rij woningen een wifi verstoorder heeft ofzo. Beneden zijn de testen momenteel.prima rondom.de 40. En nu na 23.00 is het signaal boven ook beter. Rondom de 30 en dat is redelijk acceptabel.
Iemand een idee.hoe je erachter komt komen of je buren een spelletje wifi signaal treiteren spelen????
Een range extender ofwel de Telfort wifi versterker zou zinvol zijn op die verdieping. Als je op de begane grond bent zal de snelheid vermoed ik niet veel beter zijn.

Wel vreemd dat een eerdere meting na veranderde settings een beter resultaat gaf.
Als je in de speedtest app op resultaten klikt staat dan bij elke meting een wifi symbool
Of zie je daar ook LTE staan?
Zoals op dit screenshot de LTE metingen zijn via een data verbinding. Als je op een smartphone meet moeten we dit wel kunnen uitsluiten.

Die signalen in je omgeving zijn allemaal redelijk sterk hoe lager het getal hoe sterker je signaal ook even hoe het er hier uit ziet de eigen 2,4 is onze router een aantal van de andere signalen zijn van aan de overkant van de straat dat weet ik omdat ik van hier een Curves pand zie.

Ik ben eigenlijk toch nog steeds van mening dat hoewel je omgeven bent van wifi signalen dit die extreem lage waardes niet helemaal verklaart maar het speelt zeker mee.
Ik zou wel een screenshot van een wifi analyzer willen zien op die plek. Dit is wel heel erg laag als het niet in de bedrading en de vaste verbinding zit, die ook te laag is, en de clienten (lees telefoons etc) dan moet het in een defecte antenne van de experia zitten.

Bedraad onder de 40Mb is voor een glasvezel verbinding in mijn ogen ook onacceptabel.

https://forum.telfort.nl/internet-267/glasvezel-50mb-haalt-net-20-mb-76274?postid=630363



Hierbij een speedanalyzer en een wifi analyseren.








Mijn telefoon gebruikt de 5hz. De 2.5 is druk maar vandaar dat we apparaten hebben met 5z ondersteuning.
Ik sta op de 1e verdieping met de deur van de slaapkamer open. Xperia staat beneden in de gang. Normaal nooit problemen gehad.
Hier geef ik Galdor68 gelijk, voor glasvezel is dit superlaag.
Die snelheid is inderdaad onacceptabel.
Ik zou wel een screenshot van een wifi analyzer willen zien op die plek. Dit is wel heel erg laag als het niet in de bedrading en de vaste verbinding zit, die ook te laag is, en de clienten (lees telefoons etc) dan moet het in een defecte antenne van de experia zitten.

Bedraad onder de 40Mb is voor een glasvezel verbinding in mijn ogen ook onacceptabel.

https://forum.telfort.nl/internet-267/glasvezel-50mb-haalt-net-20-mb-76274?postid=630363
Reputatie 8
Badge +12
Dat is inderdaad niet heel snel, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je baalt. Heb je nog weer een kanaal wijziging getest? Ondanks dat je daarvoor de babyfoon opnieuw moet pairen? WiFi blijft nou eenmaal een lastige manier van verbinden. Hier hebben alle providers mee te maken. Dit signaal kunnen we niet garanderen. Dit omdat het verstoord kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Zo kunnen de muren, leidingen, maar ook veranderingen bij de buren invloed hebben op de kwaliteit. Dat blijft gewoon heel lastig.
En daar zijn we weer. Het is gezellig langzaam op de wifi.
5hz mobiel zie de speedtest. Geen storingen gemeld van de glasvezel modem reset al gedaan. Maar goed dat we in oktober verhuizen. Dag dag Telfort ik ben er klaar mee.

Reputatie 8
Badge +12
Goed om te lezen dat er verbetering is. Dat is fijn. En voor de babyfoon was het even zoeken, maar gelukkig werkt deze nu ook. Kan er in ieder geval op de kids gepast worden. :)

Ik ben benieuwd of het vervangen van het kabeltje verbetering geeft. Ik hoor het dan graag.
Via wifi valt niet tegen, in mijn ervaring zou dit wel beter kunnen maar er zijn zoveel invloeden waar je rekening moet houden, bedraad valt me echt tegen heel eerlijk gezegd. Had je het kabeltje tussen de Experia en de NT(Glasmodem) al eens vervangen.

De babyfoon werkt naar behoren?


Zal morgen het kabeltje nog eens vervangen je weet maar nooit.
Babyfoon werkt. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat na een volledige reset en opnieuw pairen van de camera deze de wifi instellingen oppakt. Maar als ik het kanaal nu verander is de verbinding weg. Dus bij elke kanaal verandering. Zal de camera gereset en opnieuw gepaird moeten worden
Via wifi valt niet tegen, in mijn ervaring zou dit wel beter kunnen maar er zijn zoveel invloeden waar je rekening moet houden, bedraad valt me echt tegen heel eerlijk gezegd. Had je het kabeltje tussen de Experia en de NT(Glasmodem) al eens vervangen.

De babyfoon werkt naar behoren?
Oke ik heb alles gemeten.


Dit is bedraad


Dit is 2.4 Hz op.kanaal 13 rustigste in de omgeving.



En dit is de 5 Hz.
Reputatie 8
Het gaat om een Motorola mbp 48, er zit wel een ouder unit bij maar voor de oppas is het makkelijk als we de hub app gebruiken. Dan kunnen buren makkelijk oppassen.
Ik kan er geen gebruiksaanwijzing van vinden specifiek van dit model/type.
De Motorola website laat alleen smartphones zien. Wel een YouTube filmpje gevonden.

Het lijkt een gesloten systeem te zijn tussen de camera en de ouder unit.
Hoe je die koppelt met een bestaand WiFi netwerk is me daarom onduidelijk / niet bekend.
Ik vond in de gauwigheid dat deze 21 kanalen ter beschikking heeft zover ik vond niet zelf instelbaar maar dit zou goed genoeg moeten zijn.
Heb de instellingen veranderd. Geeft wel verbetering. Speedtest gemeten met 5ghz mobiel dus die is prima nu.
Zal vanavond nog proberen met een 2.4 apparaat en bedraad.
Nu proberen de babyfoon te resetten om te zien of deze het huidige kanaal accepteert.
Bedraad kan ik vanavond pas testen ivm loslopende peuter.
Niet de chanel op auto maar de meest rustige optie kiezen,
Jammer genoeg moet hij wel op auto blijven staan. Anders werkt de babyfoon niet. Als ik het kanaal vast zet dan krijgen we geen signaal meer door van de babyfoon.

Dat zou wel heel jammer zijn als je omwille van een babyfoon, niet je kanalen kunt kiezen.
De WiFi van de V10 is namelijk van een behoorlijke kwaliteit. Het komt echter wel aan om handmatig het meest gunstige kanaal te kiezen. Het "WiFi-bos" in zijn algemeenheid is namelijk zodanig overvol, dat je al snel problemen hebt. Welk andere router je ook zou hebben.

Kijk eens naar een WiFi test die ik eerder heb uitgevoerd met de V10 < HIER >

Huiver en verbaas je over de drukte van WiFi netwerken in zijn algemeenheid om je heen:
https://forum.telfort.nl/internet-267/restart-modem-76388/index1.html#post629743
https://forum.telfort.nl/wifi-269/hele-onstabiele-wifi-verbinding-75379/index1.html#post619785

Om welk merk en type babyfoon gaat het?
Kan ik uitzoeken waarom het niet zou werken met een vast WiFi kanaal.
(Verbaast me eerlijk gezegd).

Niet de chanel op auto maar de meest rustige optie kiezen,
Jammer genoeg moet hij wel op auto blijven staan. Anders werkt de babyfoon niet. Als ik het kanaal vast zet dan krijgen we geen signaal meer door van de babyfoon.

Dat zou wel heel jammer zijn als je omwille van een babyfoon, niet je kanalen kunt kiezen.
De WiFi van de V10 is namelijk van een behoorlijke kwaliteit. Het komt echter wel aan om handmatig het meest gunstige kanaal te kiezen. Het "WiFi-bos" in zijn algemeenheid is namelijk zodanig overvol, dat je al snel problemen hebt. Welk andere router je ook zou hebben.

Kijk eens naar een WiFi test die ik eerder heb uitgevoerd met de V10 < HIER >

Huiver en verbaas je over de drukte van WiFi netwerken in zijn algemeenheid om je heen:
https://forum.telfort.nl/internet-267/restart-modem-76388/index1.html#post629743
https://forum.telfort.nl/wifi-269/hele-onstabiele-wifi-verbinding-75379/index1.html#post619785

Om welk merk en type babyfoon gaat het?
Kan ik uitzoeken waarom het niet zou werken met een vast WiFi kanaal.
(Verbaast me eerlijk gezegd).


Het gaat om een Motorola mbp 48, er zit wel een ouder unit bij maar voor de oppas is het makkelijk als we de hub app gebruiken. Dan kunnen buren makkelijk oppassen.
Reputatie 8
Badge +12
@Galdor68 Helaas kan ik de snelheid niet inzien van glasvezelinternet. 😞 Het systeem kijkt naar het profiel, als deze op 50 Mbit/s staat, dan gaat het systeem er vanuit dat het gehaald wordt.

@evlieknikkels Het is dus puur de WiFi die de problemen geeft. Kanaal aanpassen kan niet omdat anders de babyfoon niet werkt. Dat is wel erg spijtig. Heb je het toch eens getest? Om te kijken of de WiFi bij een kanaalwijziging beter wordt?

Verder zie ik dat je nog goede tips hebt gekregen, ben je daar al mee aan de slag geweest? Geeft dat verbetering?

Reageer