beantwoord

Glasvezel 50mb haalt net 20 mb

• 7 juni 2018
  • 59 reacties
  • 1071 keer bekeken

Toon het eerste bericht

59 reacties

Reputatie 8
Dat bewust WiFi treiteren lijkt me niet aan de orde.
Er kunnen wel "per ongeluk" niet bedoelde stoorzenders zijn.

Hoewel ik het in je WiFi Analyser niet terug kan vinden aan benamingen, zou het best kunnen dat bepaalde WiFi "hotspots" in de avond niet werken, en overdag juist op een "bovenverdieping" storing zouden kunnen veroorzaken.

Loop eens de volgende situatie na of zoiets aan de orde zou kunnen zijn:

Veel zonnepanelen omvormers zijn met WiFi verbonden om data door te geven. Om die WiFi in eerste instantie in te stellen heeft zo'n omvormer tevens een eigen WiFi-hotspot. Zo'n WiFi hotspot zou normaal gesproken niet meer moeten werken, nadat de WiFi voor je eigen netwerk is gekoppeld. Maar diverse omvormers schakelen die WiFi-hotspot niet uit.

Alleen 's avonds als de zonnepanelen geen stroom opwekken, wordt de doorgifte van data werkelijk beëindigd en is er ook geen WiFi hotspot actief. (Die WiFi verbinding en hotspot was voor mij reden juist voor een bekabelde netwerkaansluiting te kiezen van de zonnepanelen omvormer).

Maar ja, de omvormer die ikzelf heb, had alleen 2,4 GHz, en geen 5 GHz.
Het is maar een idee dat je de stoorzender op ander niveau zou moeten gaan zoeken.
Er zijn bijv. ook babyfoons met eigen draadloze verbinding, Philips Hue lichtregelingen. "Internet of things" apparaten, printers met een eigen WiFi hotpspot.
Reputatie 8
Badge +17
Ik begin het vermoeden te krijgen. Dat iemand in onze rij woningen een wifi verstoorder heeft ofzo. Beneden zijn de testen momenteel.prima rondom.de 40. En nu na 23.00 is het signaal boven ook beter. Rondom de 30 en dat is redelijk acceptabel.
Iemand een idee.hoe je erachter komt komen of je buren een spelletje wifi signaal treiteren spelen????

Zelf maak ik gebruik van een app geheten Fing daarmee kun je alle apparaten zien die verbonden zijn met je netwerk en een indringer pluk je er zo tussenuit, die je dan kunt blocken
De eigen instellingen en die van de buren spelen ook een grote rol of deze bijvoorbeeld allemaal op de kanaalbreedte 20/40 staan en tot 450 hebben aangevinkt afhankelijk van hun model router. Eigenlijk zou iedereen 20MHz moeten kiezen.

Met 20/40 kan een router 2 kanalen gebruiken en zo een hogere data door voer creëren.

Dit kan je zien als onbewust buurtje pesten overlappende netwerken vallen dan vaak terug op enkel 20MHz
Is er iemand die weet hoe het werkt mbt contracten? Onze loopt tot januari 2019. We gaan verhuizen in oktober dit jaar. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de slechte wifi verbindingen. Het nieuwe adres ondersteund wel Telfort. Maar eerlijk gezegd zijn we er zo onderhand echt wel klaar mee.
De slechte verbindingen de minimale download snelheden, ondanks glasvezel komt me de keel uit.
Kun je de laatste maanden afkopen? Of kun je om contract ontbinding vragen omdat de geleverde verbinding dusdanig is dat het niet voldoet aan wat beloofd/te verwachten is?
Reputatie 8
Kun je de laatste maanden afkopen? Of kun je om contract ontbinding vragen omdat de geleverde verbinding dusdanig is dat het niet voldoet aan wat beloofd/te verwachten is?
Je weet niet hoe goed of slecht de nieuwe situatie is, als je verhuist. Dus op voorbaat ontbinden van het contract bij verhuizing is er niet bij.

Je kunt echter wel je contract afkopen, door de resterende abonnementsgelden in één keer te voldoen.
Ik ga ook verhuizen en kwam 1 interresant ogende provider tegen echter levert deze de glasvezel klanten een verhoudingsgewijs slechtere modem/router ondank het redelijk goede merk, dan dat hun koper klanten krijgen. Dus ik zou wel heel goed kijken en vragen wat voor apparatuur je krijgt, als je besluit niet bij Telfort te blijven.

Het wifi signaal op je toekomstige adres hoeft niet perse beter te zijn als je omgeving net zo vol zit met wifi signalen als op je huidig adres.
Reputatie 8
Dus ik zou wel heel goed kijken en vragen wat voor apparatuur je krijgt, als je besluit niet bij Telfort te blijven.
Eigenlijk alle "KPN / Telfort" voordelen zoals het eerder werd geleverd door deze partijen, zijnde een ruim basis zenderaanbod van TV-zenders, symmetrische snelheid voor glasvezel, inclusief telefoon, met Experia Box V10, tegen de laagste prijs is "NLE".
Oké dan is het misschien toch verstandig eerst alles over te zetten. En het die 3 maand te proberen. Betalen moet je dus toch. En dan bij eind contract kijken wat eventueel beter is. We gaan van de stad naar een dorp. Maar goed dat wil niet zeggen dat het qua wifi rustiger is.

Je weet niet hoe goed of slecht de nieuwe situatie is, als je verhuist. Dus op voorbaat ontbinden van het contract bij verhuizing is er niet bij.

Je kunt echter wel je contract afkopen, door de resterende abonnementsgelden in één keer te voldoen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij voorstellen dat je klaar bent met de WiFi. Deze werkt jammer genoeg niet zoals je hoopt. Veel is gedaan, maar het blijft niet wat het is. Waarschijnlijk door de drukte. Hopelijk is dat in de nieuwe woning beter.

Het klopt jammer genoeg dat het niet per se rustiger hoeft te worden met de WiFi netwerken. Als je bijvoorbeeld in een normale woonwijk gaat wonen, dan zal elke buurman ook wel een WiFi netwerk hebben. 😞

Ik zou het wel erg jammer vinden als je gaat. Want ik begrijp dat je gaat verhuizen. Zou je het toch een kans willen geven. Er is natuurlijk een kans dat het beter wordt. Zorg er wel voor dat je de verhuizing op tijd doorgeeft, minimaal een maand van te voren. Dan kunnen wij deze soepel laten verlopen zodat je niet zonder diensten komt te zitten.

Reageer