beantwoord

Glasnet omzetten naar Telfort

• 27 november 2019
  • 11 reacties
  • 144 keer bekeken

Hallo,

Ik woon in Deurne postcodegebied 5751.

Ik heb me bij in december 2018 bij Glasnet aangemeld omdat ik over wil gaan naar glasvezel.

Telfort bood dit destijds nog niet aan in Deurne, nu is dat blijkbaar wel mogelijk.

Momenteel zijn ze het Glasvezelnet nog aan het aanleggen.

Is het mogelijk om zonder kosten mijn huidige Telfort abonnement om te zetten naar Glasvezel of zit ik vast aan het contract met Glasnet?

Met vriendelijke groet Pjotrke

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 december 2019, 10:48

Ik weet niet wat voor contract je met glasnet hebt, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Daarbij kunnen wij ook niet leveren via Glasnet. Pas als het glasvezelnetwerk door KPNnetwerkNL is aangelegd kunnen wij leveren. Dan kan je jouw Telfort abonnement overzetten naar Glasvezel. 

Jouw contract is wel buiten contract en kan maandelijks opgezegd worden indien je dat wilt. 

Bekijk reactie

11 reacties

Het zal er puur aan liggen wat er met glasnet op papier staat.

Uit de Voorwaarden

Artikel 3: Totstandkoming Overeenkomst

3.1

De aanbiedingen die Glasnet doet, zijn vrijblijvend en kunnen door Glasnet worden ingetrokken zo lang er geen Overeenkomst tot stand is gekomen.

3.2

Klant kan via de website van Glasnet een aanvraag doen voor levering van Diensten door Glasnet in abonnementsvorm. Aan de hand van de door Klant ingevulde gegevens kan Glasnet een onderzoek doen naar de beschikbaarheid van de Diensten op het adres van Klant. Indien de aangevraagde Dienst(en) beschikbaar is/zijn, kan Klant een bestelling plaatsen. Na betaling [of: akkoord op betaling / automatische incasso] wordt de bestelling door Glasnet in behandeling genomen. Indien de aangevraagde Dienst(en) niet beschikbaar is/zijn, kan een geïnteresseerde persoon wel een bestelling plaatsen bij Glasnet waardoor hij/zij op de hoogte gehouden wordt van de status. Door het plaatsen van deze bestelling komt nog geen Overeenkomst tot stand.

3.3

De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Glasnet de bestelling van Klant heeft geaccepteerd en bevestigd.

3.4

Het staat Glasnet vrij om zonder opgaaf van redenen een bestelling niet te accepteren.

3.5

Indien Klant als consument met Glasnet de Overeenkomst op afstand of buiten de verkoopruimte gesloten heeft (in de zin van artikel 6:230g BW), dan heeft Klant het recht om gebruik te maken van een herroepingsrecht. Aan dit recht kan uitvoering gegeven worden door binnen 14 kalenderdagen nadat Glasnet de Overeenkomst heeft bevestigd de Overeenkomst schriftelijk (per e-mail of post) te ontbinden . Indien Klant van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, komt het terugsturen van zaken die al door Klant zijn ontvangen voor rekening van Klant.

3.6

Klant heeft geen recht op de in het vorige lid genoemde ontbindingsmogelijkheid indien Klant er uitdrukkelijk mee heeft ingestemd dat Glasnet direct is begonnen met uitvoering van de Overeenkomst en Klant verklaard heeft afstand te doen van zijn recht op ontbinding zodra Glasnet de overeenkomst is nagekomen.

Terzijde.

Glasnet is het netwerk van E- Fiber daarnaast is KPNnetwerkNL bezig met een eigen netwerk je krijgt van beiden een NT het glasvezel kastje als je in de kern woont of enkel die van E-Fiber als je buiten de kern woont. Bron

Reputatie 8
Badge +11

Ik weet niet wat voor contract je met glasnet hebt, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Daarbij kunnen wij ook niet leveren via Glasnet. Pas als het glasvezelnetwerk door KPNnetwerkNL is aangelegd kunnen wij leveren. Dan kan je jouw Telfort abonnement overzetten naar Glasvezel. 

Jouw contract is wel buiten contract en kan maandelijks opgezegd worden indien je dat wilt. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Pjotrke, je hebt je aangemeld bij Glasnet voor een glasezelaansluiting. Deze moet nog aangelegd worden? Weet je ook wanneer? Als ik het zo uitgepluist hebt wordt dit door e-fiber aangelegd. Daar werken wij niet mee samen. 

Wel heb ik nog even bij ons gekeken. Ik zie het nu op de planning staan voor november 2020, dat duurt dus nog een jaartje. Ik vermoed dat dit naast het netwerk aangelegd gaat worden van e-fiber waar glasnet over levert. Het worden dan twee netwerken. De planning van ons netwerk kan je via onze netwerkbeheerder KPNnetwerkNL in de gaten houden. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog geen reactie weer van je ontvangen. Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan gerust weten. 

Reputatie 8
Badge +17

Hoelang heb je al een abonnement bij Glasnet 

Hallo Bart,

Bedankt voor je antwoord

Hallo Galdor,

Bedankt voor je antwoord

Graag gedaan dit stuk zal het meest van belang zijn.

De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Glasnet de bestelling van Klant heeft geaccepteerd en bevestigd.

Is er al sprake van een bestelling heb je bijvoorbeeld al een klant nummer, of heb je enkel aangegeven dat de kabel mag worden gemonteerd?

Hallo Bart,

Mijn vraag was :

Is het mogelijk om zonder kosten mijn huidige Telfort abonnement om te zetten naar Glasvezel of zit ik vast aan het contract met Glasnet?

Ik heb me bij in december 2018 bij Glasnet aangemeld .

Er was geen mogelijkheid dit via Telfort te doen

Het glasvezel netwerk word momenteel aangelegd in Deurne.

Ik heb nog geen glasvezel aansluiting en dus nog geen lopend contract

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan. Hopelijk kom je er uit. 

Reageer