Gisteren een V8 binnen wat blijkt this een V2

• 22 augustus 2015
  • 22 reacties
  • 835 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Gisteren Upgrade gedaan dacht ik, van 100Mbps naar 200Mbps,
speed testje gedaan en ben alleen maar zachter gaan lopen.

Afgelopen Donderdag stabiele 100Mbpsdownload en iets hogeren Upload.
En nu 78Mbps download 😞 :(

Wife 39Mbps nu 11,13Mbps

eventjes gebeld en blah blah blah hoop onzin.

Advies koppel er maar een modem aan voor snellere wife.

Wat een antwoord, ook toen ik daarop een opmerking maakte van slechte advies werd de verbinding verbroken, zeer onbeschoft.

Baal hier echt van.

Hopelijk word dit gefixt, ondertussen is er een V9, V10 en we krijgen tuppeware.

THX telfort

22 reacties

Reputatie 8
De V2 ging toch iets van een kleine 5000 km per uur.

Reputatie 1
Badge
Ze belden net op, :D

Heel erg Netjes !!!!!!!!!!!

Ze hebben me netjes te woord gestaan.

En dat ze gaan zoeken naar oplossing. yeahhhhhhhh

Hopelijk gaat die V2 alsnog de lucht in :)

Maar vind heel positief, want hopelijk dadelijk met 200Mb knallen.

Medewerker Telfort zei zelf moet haalbaar zijn.
(defect modem kan oorzaak zijn)
Reputatie 8
Badge +10

Hopelijk gaat die V2 alsnog de lucht in :)

V2..?
Waar heb je die vandaan?
Of ben je gewoon 'lollig'?
Mij zijn alleen de V8, 9 en 10 typenummers bekend.

P.S. ik zie dat je flink aan het crossposten bent, dat is tegen de forumregels...
Reputatie 1
Badge
Oooo crosspost was niet bedoeling.

Maar goed dat je zo goed leest Mr Enterprise lol

En V2 ziet foto 😃 van Dhr: Babylonia
Reputatie 2
Badge
Haha, die V2 heb ik nog nergens in de meterkast zien hangen. 😉 Maar er zijn twee soorten V8. Hardware release 1 en release 2. Release 1 zit het KPN logo voorop maar denk dat die vrijwel niet bij Telfort is gebruikt alleen bij een paar pilot klanten.

@drizzel:

Enkele vraagjes:
- Wat is de kleur van het lampje ethernet op je glasvezel kastje? Is die oranje of groen? En in welke plaats woon je?
- Heb je de UTP kabel tussen het glasvezel en de aansluiting WAN achter op je modem al eens vervangen door een andere UTP kabel?
- Als je naar http://192.168.2.254/index.stm gaat en dan klikt op Extra->QoS setting. Staat daar bij Uplink Bandwith 550000kbps of hoger in het invulveldje?

Ow en trouwens: haal je met een kabel wel de goede snelheid!? Probleem is dat de wifi 2,4Ghz band overvol zit. Dat geldt niet alleen voor Telfort maar voor alle providers: ziggo, tele2, kpn etc hebben allemaal dat probleem... Lees anders eens dit artikel: http://tweakers.net/nieuws/90864/agentschap-telecom-ziet-opstoppingen-op-2-komma-4ghz-wifi-ontstaan.html En daar is zo 123 geen oplossing voor. De enige oplossing zou zijn een 5GHz wifi router plaatsen. Maar daar haal je alleen voordeel mee dat er in je ontvangende apparatuur ook een 5GHz netwerkkaart moet zitten...

Ben benieuwd! 🙂
Reputatie 8
Het lijkt een beetje een vergelijkbaar iets als "vroeger" die zend "bakkies" op de 27 Mhz band.
https://nl.wikipedia.org/wiki/27_MC
Door overvloed van die bakkies heeft het zichzelf indertijd min of meer de das omgedaan.

Dat lijkt hier ook aardig die kant op te gaan.
Met name die WiFi hotspots die kabelaars standaard als extra in hun modem stoppen is een bron van ergernis, en onnodige vervuiling van het draadloze verkeer. Die kun je als gebruiker niet eens uitschakelen. Het gaat feitelijk wel van de bandbreedte af die een gebruiker ter beschikking heeft en er nota bene voor betaalt.
Nu gaat dat slechts om maximaal 2 apparaten tegelijk op die hotspots, maar waarom zou je wildvreemden toegang tot internet moeten verschaffen met jouw kabel-abonnement?

Ben blij dat "normale" providers dat niet als standaard hebben geïmplementeerd.
Reputatie 1
Badge
Haha, die V2 heb ik nog nergens in de meterkast zien hangen. 😉 Maar er zijn twee soorten V8. Hardware release 1 en release 2. Release 1 zit het KPN logo voorop maar denk dat die vrijwel niet bij Telfort is gebruikt alleen bij een paar pilot klanten.

@drizzel:

Enkele vraagjes:
- Wat is de kleur van het lampje ethernet op je glasvezel kastje? Is die oranje of groen? En in welke plaats woon je?
- Heb je de UTP kabel tussen het glasvezel en de aansluiting WAN achter op je modem al eens vervangen door een andere UTP kabel?
- Als je naar http://192.168.2.254/index.stm gaat en dan klikt op Extra->QoS setting. Staat daar bij Uplink Bandwith 550000kbps of hoger in het invulveldje?

Ow en trouwens: haal je met een kabel wel de goede snelheid!? Probleem is dat de wifi 2,4Ghz band overvol zit. Dat geldt niet alleen voor Telfort maar voor alle providers: ziggo, tele2, kpn etc hebben allemaal dat probleem... Lees anders eens dit artikel: http://tweakers.net/nieuws/90864/agentschap-telecom-ziet-opstoppingen-op-2-komma-4ghz-wifi-ontstaan.html En daar is zo 123 geen oplossing voor. De enige oplossing zou zijn een 5GHz wifi router plaatsen. Maar daar haal je alleen voordeel mee dat er in je ontvangende apparatuur ook een 5GHz netwerkkaart moet zitten...

Ben benieuwd! :)

Hoi
Henkie-Jan

-Het groene lampje brandt, en woon in Eindhoven.

-Natuurlijk heb ik de UTP kabels eventjes vervangen :)

- release 2

Paar daagjes geleden zat ik nog op het andere netwerk glasvezel, heb nooit maar dan ook nooit enige problems gehad.
Was dus zeer tevreden 100Mbps down en Up was soms 120Mbps geweldig..
Dus ik dacht weet je wat we gaan stapje hoger (200Mbps), naar nieuwe glasvezelnetwerk van Telfort :D
Afgelopen vrijdag monteur schuift het NT kasje erop en klaar?

Dus uitgebreid getest (met goede UTP kabels)

En merkte dat ik toch wel wat achter uit liep. (downloadsnelheden)

Wi-Fi is voor mijn niet zo`n belangrijk punt, maar wel van 33Mbps naar 11 Mbps.

Gisteren werd ik netjes gebeld en te woord gestaan, dus positief.
Verwacht zelf dat ze wel met oplossing komen.

Ben altijd zeer maar dan ook zeer tevreden geweest.
Reputatie 8
Als ik op de foto in de achtergrond de uFTU van Reggefiber zie met het NT-kastje, snap ik wel dat je problemen hebt met internet.
Het NT-kastje zit er scheef op, zal dus geen goede aansluiting met de glasvezelplug eronder maken. Dat geeft dus een hoop "demping" / storing.

Kennelijk snap je niet dat die glasfiber pluggen uiterst kwetsbaar zijn. Een klein beetje stof er tussen, vet van je vingers (als je die aanraakt) of niet 100% recht aangesloten geeft direct problemen !!!

De rechter "bescherm"deksel over de rechter glasvezelplug ontbreekt volledig.
Die glasvezelplug (ook al wordt die nu niet gebruikt) ligt vrij voor stof en beschadiging, en zal bijna zeker problemen gaan geven bij gebruik in de toekomst als die plug een keer zal worden benut.
Dat is de Goden verzoeken om problemen. Geen wonder.

Dat ligt niet aan Telfort, je verbinding of een monteur, want die leveren de spullen niet op die wijze af. Ik vermoed dat het volledig je eigen toedoen is wat je daar laat zien. De problemen die daaruit voortkomen idem. Wat een geklungel.

Bestudeer voor de aardigheid eens het volgende PDF-document, en dan met name blz 24, 28 en 32
< HIER >
Reputatie 1
Badge
Als ik op de foto in de achtergrond de uFTU van Reggefiber zie met het NT-kastje, snap ik wel dat je problemen hebt met internet.
Het NT-kastje zit er scheef op, zal dus geen goede aansluiting met de glasvezelplug eronder maken. Dat geeft dus een hoop "demping" / storing.

Kennelijk snap je niet dat die glasfiber pluggen uiterst kwetsbaar zijn. Een klein beetje stof er tussen, vet van je vingers (als je die aanraakt) of niet 100% recht aangesloten geeft direct problemen !!!

Die glasvezelplug (ook al wordt die nu niet gebruikt) ligt vrij voor stof en beschadiging, en zal bijna zeker problemen gaan geven bij gebruik in de toekomst als die plug een keer zal worden benut.

Dat ligt niet aan Telfort, je verbinding of een monteur, want die leveren de spullen niet op die wijze af. Ik vermoed dat het volledig je eigen toedoen is wat je daar laat zien. De problemen die daaruit voortkomen idem. Wat een geklungel.

Bestudeer voor de aardigheid eens het volgende PDF-document, en dan met name blz 24, 28 en 32
< HIER >

wat? lol

Monteur is gekomen, je mag er namelijk zelf niks aan doen, Jij niet weten?

Ik zelf sluit de modem zelf aan.

En je vooroordeel dat ik zelf klungel, beetje vlug of niet?

Glasvezel monteur knap hoor dat jij maar dan alleen jij ziet dat hij scheef hangt.

Monteur is afgelopen vrijdag geweest.

En ja zo heb ik dus op geleverd gekregen 😠
Reputatie 1
Badge

< HIER >

En je kon het lezen dat de monteur hier was geweest, .

Plaatjes kijken is toch nog iets anders als begrijpend lezen, blijkbaar
Reputatie 8
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.
Dat een monteur is geweest, zegt niets met wat de gebruiker erna zelf doet.

Ik geloof er echt niets van dat een monteur dat op deze manier aflevert.
Op die manier creëer je alleen problemen, in plaats van dat ze worden opgelost.
Als klant moet je er ook voor tekenen dat alles naar behoren wordt afgeleverd.
En jij tekent daarvoor, voor dat braswerk?

Als een monteur dat op deze wijze zou afleveren, verdient die meteen een draai om zijn oren en moet op staande voet ontslagen worden bovendien.

En ja, ik zie direct dat het NT-kastje er scheef op zit, die helt behoorlijk wat voorover.
Daar hoef ik zelfs niet eens een bril voor op te zetten (terwijl ik die normaal nodig heb om te lezen).
Boven zit er open ruimte en kijk je tegen de achterplaat van de FTU, onder sluit die aan.

Zoals gezegd met dit soort belabberde constructies is het niet verwonderlijk dat je problemen hebt.

Als voorbeeld een aansluiting die probleemloos is, direct bij aansluiting.
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
En dat heb ik dan nog zelf gedaan !!! Nog voordat de monteur kwam. Die is toch nog langs gekomen, en heeft de aansluiting als correct afgetekend met "garantie" op de oplevering en goede werking.
Reputatie 1
Badge
Ik geloof er echt niets van dat een monteur dat op deze manier aflevert.
Op die manier creëer je alleen problemen, in plaats van dat ze worden opgelost.
Als klant moet je er ook voor tekenen dat alles naar behoren wordt afgeleverd.
En jij tekent daarvoor, voor dat braswerk?

Als een monteur dat op deze wijze aflevert, verdient die meteen een draai om zijn oren en moet op staande voet ontslagen worden.
En ja, ik zie direct dat het NT-kastje er scheef op zit, die helt behoorlijk wat voorover.
Daar hoef ik zelfs niet eens een bril voor op te zetten (terwijl ik die normaal nodig heb om te lezen).
Boven zit er open ruimte, onder sluit die aan.

Zoals gezegd met dit soort belabberde constructies is het niet verwonderlijk dat je problemen hebt.

Als voorbeeld een aansluiting die probleemloos is, direct bij aansluiting.
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
En dat heb ik dan nog zelf gedaan !!! Nog voordat de monteur kwam.

Vind je nogal vlug beschuldigen, zeer irritant

En knap hoor dat je ziet dat het scheef hangt whahahahhahaha
Jij ziet dat zo lol.

En als ik het zelf had gedaan was het ook een beetje netter geweest.

Oja heb ook niet getekend alweer een foutje

Misschien moet je hier even langkomen?

Of word Ja wel Glasvezel Monteur lol
Reputatie 8

Dat zou een goed idee zijn. Zou het probleem zo opgelost zijn.
Maar ik heb er eerlijk gezegd geen trek in, want je vind me irritant, terwijl ik gewoon eerlijk ben.

En dat beschuldigen? Je plaatje liegt niet, Dat is gewoon braswerk.
Ik constateer gewoon.
Ik wilde je alleen aangeven waar het probleem zit, maar dat neem je kennelijk niet aan.
Maakt mij niet uit, jij bent degene met het internetprobleem, niet ik.
Reputatie 1
Badge

Dat zou een goed idee zijn. Zou het probleem zo opgelost zijn.
Maar ik heb er eerlijk gezegd geen trek in, want je vind me irritant, terwijl ik gewoon eerlijk ben.

En dat beschuldigen? Je plaatje liegt niet, Dat is gewoon braswerk.
Ik constateer gewoon.
Ik wilde je alleen aangeven waar het probleem zit, maar dat neem je kennelijk niet aan.

Lol ben nog steeds online, alleen niet met 200 Mbps maar 100 :(

Maar je zegt al plaatjes kijken en je conclusie daar uit trekken, knap hoor.

En hulp met beschuldigen en ongeloof zitten bezoekers denk ik niet op te wachten.

Ik niet in ieder geval.

Dus waardering nope, kom je maar toe lichten met een bakje leut.

Weet je direct wat voor persoon ik ben. 😃
Reputatie 8
Tja, als een automonteur de bougies achterstevoren monteert of schuin erin draait en de motor daardoor niet start, is het voor een "voorbijganger" evenmin geloofwaardig als de bestuurder van de auto aangeeft dat de monteur dat op die wijze heeft gedaan.

Van een "geschoold" monteur verwacht je dat namelijk niet, dit soort onkunde in basale kennis van autotechniek. Zeker niet als visitekaartje voor een bedrijf waar die monteur voor staat. Als ik als bedrijf zo een monteur in dienst had zou ik hem ook direct de deur wijzen.
Dit voorbeeld snap je toch wel?

De oplevering wat jij laat zien met je glasvezel is precies vergelijkbaar.
Met een heel klein beetje inzicht, is dit ongeloofwaardig dat een monteur dat op die wijze uitvoert.
En als dat echt zo is, hoort die gewoon niet werkzaam te zijn bij het bedrijf waar die voor staat.
Dat schaadt alleen maar het bedrijf en goede naam. Levert niets op, kost alleen maar geld.
Reputatie 1
Badge
whahahhahahahhaha je neemt je zelf echt heel serious lol

Ga verder please heb genoeg van je beschuldigen en adviezen, beetje lafaard type ben je.

Iets roepen en dan vlug weg rennen zie ik aan het plaatje lol

Bikkel
Reputatie 8
Ik neem mezelf inderdaad serieus, vandaar dat ik je deze adviezen geef.
Maar jij daarentegen maakt er een lolletje van met totaal nietszeggende blabla.

Zoals eerder aangegeven.
Dus blijf lekker aanmodderen met je tekortkomingen in je glasvezelverbinding. Ik zit er niet mee.

Gegroet.
Reputatie 1
Badge

Zoals eerder aangegeven.
Dus blijf lekker aanmodderen met je tekortkomingen in je glasvezelverbinding. Ik zit er niet mee.

Gegroet.

Thx , success met je advies geven :D

Echt fijn advies, andere uit maken voor leugenaar, met behulp van een plaatje.

Jij bent echt GOED MAN toppertje.

Je plaatje zegt al genoeg, lafaard
Reputatie 8
Badge +16

Zoals eerder aangegeven.

Gegroet.

Goed, zullen we stoppen met elkaar af te maken, het is overigens tegen de forum huisregels, dus gewoon netjes met elkaar omgaan.
Reputatie 1
Badge

Zoals eerder aangegeven.

Gegroet.

Goed, zullen we stoppen met elkaar af te maken, het is overigens tegen de forum huisregels, dus gewoon netjes met elkaar omgaan.

Die held zit me gewoon gewoon uit te maken voor leugenaar vanaf het begin.

Vind dat nog steeds laf.

De monteur heeft afgelopen vrijdag (Expert: Gert-Jan G.) om 15:15 uur zijn werk gedaan.

Was een spoedtje tussen doortje om het zo te zeggen.

Namelijk vandaag. maandag zou ik aangesloten worden op het nieuwe net werk.

Maar de nieuwe verbinding was al op vrijdag geactiveerd, zodat ik geen verbinding meer had op de oude glasvezelverbinding

Dus ik had geen Internet en geen TV afgelopen vrijdag, Telfort gebeld en binnen anderhalf uur was er een monteur :D

De monteur heeft alles eraf gehaald en het nieuwe Glasvezel kasje erop geschoven.

Ook heb ik niks getekend.

En de wat hij eraf heeft gehaald, heeft de monteur gewoon laten liggen.
(zie foto) en zie hoe netjes het vrijdag erop zat!!!!!!!!!!!!

Kon dus gewoon weer online alleen niet met de gewenste snelheid 200 MBps. Ik zit op de helft.

Telfort heeft me netjes terug gebeld op ZATERDAG en de verbinding getest, alles was oke.

Ze zeiden het kan misschien aan de software liggen in de modem.

Daar kon ik me beter in vinden als U verhaal, dat ik door mijn geklungel storing heb veroorzaakt.

De monteur had ook geen klepje maar geloof me die zit er morgen op. :D

ik zeg ook peace , en je weet direct wat voor hout iemand is gesneden.

echte kerels komen naar Woenselseheide yeahhhhh 😃
Reputatie 1
Badge
Morgen komt de Expert langs.

Guidion Telecom Support heeft gebeld :D

Fijn ben benieuwt.

Hopelijk turbo op het netwerk 200Mbps

Zie me ping

Toch niet zo belabberd 😃 😃 😃
Reputatie 1
Badge
Vandaag was de glasvezel Expert gekomen, niet Guidion maar een ander bedrijf.

Die man heeft alles uitgesloten betreffende de aansluiting.(fiberXplorer OTDR)

Geen ruis of stof of vetten vingers.

Afstand naar de Glasvezel Wijkcentrale was 300 meter.

Daar heeft de montuer ook het een en het ander gedaan.

En alles bleek goed te zijn.

Tijdens het testen, zei hij al 9 van de 10 keer is het goed.

Ook hier bij Mi Casa.

Hij zei bij de verbinding dat het leek of de verbinding niet open stond betreffende 200 Mbps.

Kan het misschien zijn dat ze KPN niet hebben gebeld en dat het abbonement gewoon nog op 100 Mbps staat?

Of de modem V8??? sofware matig, komt geregeld voor.

Nu afwachten wat de volgende acties zijn van Telfort.

Ik denk vrijdag aanstaande 200 Mbps 🙂 :D

Whoppa

Reageer