beantwoord

Gezocht: iemand van telfort zonder standaard klapper

• 19 juni 2020
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Sinds lock-down is mijn internet langzamer, meerdere leden uit mijn huishouden ook op het netwerk, dus niets vreemds onder de zon. Problemen gemeld bij Telfort en heel snel een nieuwe V10a gekregen ipv de oude v8. Dat scheelde overdag een heel eind.

Helaas is in de avond tot de ochtend (ruwweg 22.00-7.00) het signaal zo slecht dat zelfs tv terug kijken geen optie is. Overdag zit de download keurig rond de 50 MB/sec, maar in de avond kakt die in naar een max van 9 MB/sec en vaak zelfs lager. Gekeken of de modem een ander kanaal een optie zou zijn en zag dat er geen 2.4 Ghz kanaal geselecteerd was, alleen een 5Ghz. Dat recht gezet. Geen verstoring van anderen in de buurt gedurende deze latere uren dus kaar zou je denken? Nog steeds slecht signaal.

Telfort meerdere malen nu aan de lijn gehad. De eerste ging overdag mijn bereik testen en zag dat dat goed was … dat had ik al verklapt. De tweede, en nou wordt het helemaal mooi, probeerde me te beweren dat de kabel vervangen moest worden. Ik weet dat dit een standaard antwoord uit de klapper is, maar dat deze overdag bij veel verkeer goed werkt en in de avond als het rustig zelf ook gaat storen … dat gaat er bij mij niet in. "Ja dat kan echt meneer”.

OK, dus ik ben nu op zoek naar iemand met een goed idee. Niet iemand die in klapper gaat kijken en mij verteld dat ik de modem opnieuw moet opstarten. Niet dat de kabel overdag prima loopt en dat in de avond er een knoop in gelegd wordt. Iemand met een goed idee. Wie o wie gaat mij vrolijk maken?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 juni 2020, 15:46

Hoi @Frankook, welkom bij ons op het forum. Door de drukte komen we nu pas aan jouw topic toe. Overdag is jouw verbinding niet slecht begrijp ik, maar in de avonduren zakt het in. De kabel is niet kort begrijp ik, ervaring leert dat het het beste is om daar een ronde kabel van max 1m50 te gebruiken. Dat het altijd goed gewerkt heeft is geen garantie dat het ook goed blijft werken, een autoband kan bijvoorbeeld ook lek raken na duizenden kilometers gereden te hebben.

Heb je die kabel in de tussentijd al kunnen vervangen en kunnen kijken hoe het dan gaat? Op je forumprofiel staan nog geen gegevens, waardoor ik de verbinding ook nog niet kan nakijken. Als het nog speelt kan je jouw postcode en huisnummer daar aan toevoegen. Ik hoor het graag van je. 

Bekijk reactie

4 reacties

Heb je al een bekabelde meeting gedaan als je snelheid inzakt.

Voorkeur met de Ookla speedstest desktop app.

En welke verbinding heb je eigenlijk, glasvezel of DSL, en het klinkt misschien als een klapper antwoord, als je DSL hebt, wat voor kabel zit er tussen het ISRA en modem, een korte ronde of een platte, platte zou namelijk zomaar er voor kunnen zorgen dat er een verstoring optreed door invloeden van buitenaf, deze zijn slecht afgeschermd  en niet getwist voor stabieler data verkeer.

En ja, wat verstoort de wifi, dat kan zoveel zijn, en zeker omdat je het op dezelfde tijden hebt, als de bekabelde snelheid goed is is er toch iets dat jou signaal wegdrukt, misschien je eigen verlichting in huis wel als je bijvoorbeeld ledlampen gebruikt.

DSL verbinding met ronde kabel (geen korte).

Alle mogelijke aparatuur (verlichting, tv, magnetron en weet ik veel) uit gelaten om verstoring te voorkomen, maar geen resultaat

Ookla bedraad schommelt van de 60 mb die haalbaar is terug naar 0,nog wat en meet dan nog een gemiddelde van 15 uit, maar hij vliegt dus alle kanten op

dus als ik de klapper volg dan wordt het modem verplaatsen. Bij installatie werd dit door de monteur van telfort niet te ver gevonden en ook de kabel was ok.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Frankook, welkom bij ons op het forum. Door de drukte komen we nu pas aan jouw topic toe. Overdag is jouw verbinding niet slecht begrijp ik, maar in de avonduren zakt het in. De kabel is niet kort begrijp ik, ervaring leert dat het het beste is om daar een ronde kabel van max 1m50 te gebruiken. Dat het altijd goed gewerkt heeft is geen garantie dat het ook goed blijft werken, een autoband kan bijvoorbeeld ook lek raken na duizenden kilometers gereden te hebben.

Heb je die kabel in de tussentijd al kunnen vervangen en kunnen kijken hoe het dan gaat? Op je forumprofiel staan nog geen gegevens, waardoor ik de verbinding ook nog niet kan nakijken. Als het nog speelt kan je jouw postcode en huisnummer daar aan toevoegen. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Frankook, we hebben geen reactie meer van je gezien en op je profiel zie ik de gegevens ook nog niet staan. Als we nog met je mee kunnen kijken weet je ons te vinden.

Reageer