Getoonde Experiabox V10 modems in Telfort winkels.

• 1 juni 2017
  • 11 reacties
  • 961 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik kan mijzelf goed voordstellen, dat nieuwe klanten, niet blij zijn met een V8 modem.
Dit omdat er in Telfort winkels nog steeds de V10 modem getoond wordt.
Nieuwe klanten gaan er dan vanuit dat zij ook de V10 krijgen.

Dit dan zolang de V10 niet geleverd wordt.

Met vriendelijke groet,

mandy

11 reacties

Reputatie 1
Hi Mandy!

In mijn beleving zijn er in principe twee doelgroepen: mensen die het internet gewoon gebruiken en mensen die er het maximale uit halen.
Van die eerste doelgroep kan ik me niet echt voorstellen dat ze ontevreden zullen zijn met een V8, aangezien je daarmee ook prima kunt internetten. En de andere doelgroep hangt in de meeste gevallen toch een eigen router op, dus dan hoeft die Experiabox enkel nog signaal door te geven of hij wordt er helemaal tussenuit gesloopt.

Misschien heb ik hier dezelfde mening als Telfort, misschien niet, dat zullen we nooit weten. Maar mag ik vragen wat jouw voornaamste reden is om niet blij te zijn met een V8?
Hi, Mr.Nicorp

Ik ben geen nieuwe klant.
Maar ik heb vanaf het begin problemen gehad met de V8 met alles.
Dus internet, TV en WIFI.
Bij de WIFI zit bv ook een WIFI versterker.
Het één en ander is al uitgezocht.
Reputatie 1
Hallo Mandy,

In de regel is de V8 een prima en stabiel kastje, maar er zijn ontzettend veel mogelijkheden die er toch voor zorgen dat deze niet lekker werkt.

Zo is o.a. de kwaliteit van de bekabeling, en dan vooral de wijze waarop het is aangelegd, erg bepalend voor de stabiliteit van een netwerk. Wanneer de router eenmaal met een hoop 'ruis' te maken krijgt, zal dit de prestaties negatief beïnvloeden, ook op WiFi.
Maar een goede WiFi verbinding is vandaag de dag sowieso meer uitdaging dan vanzelfsprekend, want je komt vrijwel geen woning zonder WiFi meer tegen. Bij mij thuis ontvang ik het signaal van alle omliggende woningen, wat de kwaliteit van mijn eigen signaal zeker niet ten goede komt. Wisselen naar een ander kanaal heeft geen zin, want letterlijk alle kanalen zitten overvol.

Maar dat is mijn situatie, laten we eens kijken wat we kunnen verbeteren aan jouw situatie. Wat heb je al uitgezocht en hoe is dit uitgezocht?
Hallo Mr.Nicorp

Voor mij wordt het al opgelost.
Maar het ging er bij mij om dat nieuwe klanten een V10 te zien krijgen die 5GhZ ondersteunt maar een V8 met 2,5GhZ krijgen.
Dit kan verwarring en boosheid opleveren.
Reputatie 7
Badge +7
Hi Mandy, zoals eerder is aangegeven wordt gewerkt aan verbeteringen voor de V10. Zodra de Experia Box V10 weer beschikbaar is, wordt hij op een gedeelte van de bestellingen geleverd. Het modem kiezen of omruilen is niet zomaar mogelijk.
Badge +13
@mandy Dank voor de feedback! Als ik het goed begrijp heb je in meerdere winkels de Experia Box V10 op display zien staan? Ik snap je punt en denk dat het goed is om dit te bespreken met de winkelmanagers :)

Verder sluit ik me aan bij Wieger, maar als je een Experia Box V8 in bruikleen hebt en de prestaties zijn niet optimaal dan helpen we je graag. Als je in dit topic een reactie plaatst met alle antwoorden op de gestelde vragen, dan zoeken we naar mogelijke oplossingen zoals betere bekabeling, een wifi-versterker of een wifi-monteur.
Hallo Wieger, Jurgen.

Ik schreef dat het voor mij al opgelost wordt.
Mij zijn dingen toegezegd.

Zie https://forum.telfort.nl/internet-267/experia-box-v10-niet-leverbaar-door-fouten-66824/index1.html

Het ging er bij mij alleen om dat de V10 in de winkels staan en niet geleverd worden.

(Die @-mentions vind ik maar niets.)
Hallo,

Ik reageer even op mijn eigen topic.
Voor mijzelf is inmiddels alles naar tevredenheid opgelost.

Maar wel een opmerking.

De V10 wordt inmiddels (beperkt?) uitgeleverd.

Nog even een opmerking voor Telfort wat betreft het uitleveren van de V8 aan nieuwe klanten.
Als potentiële klanten voor 'onderzoek' naar een nieuwe provider op zoek gaan en zien in de Telfort winkel een V10, dan verwachten deze klanten, als zij uiteindelijk klant worden bij Telfort,
een V10 en niet een V8.

Ik ben nu in verschillende Telfort winkels geweest en daar staat nog steeds de V10 uitgestald.
Bij navraag wordt er gezegd dat de V10 (weer) leverbaar is.

Het ligt dan voor de hand, dat deze klanten dan heel boos worden op Telfort, als zij de V8 ontvangen.
De meeste potentiële klanten gaan waarschijnlijk niet eerst op dit Forum kijken hoe de zaken ervoor staan.
Badge +13
Hi mandy, dank voor het signaal. Het stond al op mijn to do-lijstje om dit te onderzoeken.
Om welke winkels gaat het?
Hi Jurgen, ik zend een PM.

Reageer