beantwoord

Geleverde snelheid nieuwbouwhuis lager dan abonnement

  • 10 juli 2017
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort-mensen en forum bezoekers,

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn internet snelheid de helft is van mijn abonnement? En kan iemand mij uitleggen wat ik er aan kan doen om wel de juiste snelheid te behalen? Ik heb een nieuw appartement (bouwjaar 2015) en een Experiabox V8.

Op Mijn Telfort zie ik dat ik een 50Mbit/5Mbit abonnement heb, maar daarbij staat ook direct vermeld: 'Geleverd: 24Mbit', met een blauw vraagteken erachter dat nergens op reageert als je er op klikt in Chrome, Edge en/of IE.

Na het fileren van de internet pagina kom ik er achter dat dit vraagteken het volgende probeert te vertellen: "De geleverde snelheid van het internet op jouw locatie."
Niet heel veel extra info dus.

Mijn Experiabox geeft aan dat ik ongeveer 27000 kbit up en 3500 kbit down heb.
Kan ik dit meer in de richting 50000 kbit en 5000 krijgen?

Groeten,
Martijn
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 10 juli 2017, 23:10

als ik kijk naar tollenstraat 60 dan zit die op ruim 2 km van de centrale.

Dan is 27Mbps nog niet eens slecht...

en verwacht daarom maar geen hogere snelheid 😞
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
wat geeft deze site voor snelheid aan: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Reputatie 1
Dank Kees-Jan,

Hier wordt inderdaad ook dezelfde snelheid aangegeven: 26 Mbit. (zie screenshot)
Maar is het niet raar dat een nieuw apartementencomplex met deze snelheden wordt uitgerust?
Reputatie 8
Badge +17
als ik kijk naar tollenstraat 60 dan zit die op ruim 2 km van de centrale.

Dan is 27Mbps nog niet eens slecht...

en verwacht daarom maar geen hogere snelheid 😞
Reputatie 1
Dank Kees-Jan, dan weet ik voldoende. Dan geniet ik gewoon maar van mijn relatief goede snelheid 😉

Reageer