beantwoord

Geld terug na veel ellende

• 1 februari 2018
  • 11 reacties
  • 570 keer bekeken

Wij hebben een telfort alles-in-een pakket. Vanaf 1 januari hebben wij een flinke storing gehad, waardoor zowel internet, telefoon als TV niet werkten. Hiervan hebben we op 3 januari de eerste melding gemaakt. Destijds zijn enkele tests met het modem en de kabels uitgevoerd, echter bleek dit niet de oplossing van het probleem. Een paar dagen later is een vervangend modem opgestuurd, echter wederom werkte nog niks.

Hieronder volgt een uitgebreid, doch onvolledig, overzicht van alles wat er sindsdien heeft plaatsgevonden:

• Eerste monteur is langs gestuurd, welke heeft vast gesteld dat de storing werkt veroorzaakt door een beschadiging aan de elektra kast in de straat (waarschijnlijk door vuurwerk). Uiteraard moest iemand va ons aanwezig zijn, dit heeft een halve dag verlof gekost.
• Vervolgens zou een tweede monteur langs gestuurd. Wederom moest iemand van ons aanwezig zijn. Deze "monteur" bleek een aantal grondwerkers van Volker Wessels te zijn, die alleen in de straat hoefde te zijn. Wederom halve dag verlof opgenomen, voor niks. Na deze grondwerken werkte nog niks.
• Wederom een afspraak met een derde monteur gemaakt, weer een halve dag verlof opgenomen. Deze afspraak werd echter kort van te voren eenzijdig vanuit telfort en zonder reden op te geven geannuleerd.
• Vierde afspraak gemaakt, wederom een halve dag verlof opgenomen. Telefonisch heb ik toen aangegeven dat de eerste monteur reeds het probleem heeft opgespoord, en dat er iemand die meterkast moet repareren. Een nieuwe monteur is langsgekomen en heeft wederom geconstateerd dat de storing veroorzaakt wordt door de beschadigde elektra kast. Dat wisten we uiteraard al vanaf het begin, echter was ook deze monteur niet in staat hier iets aan te doen.
• Uiteraard heeft dit een hoop (vrije) tijd gekost, wat tot nu toe tot nog niks heeft geleid. Het heeft bovendien een hoop energie gekost om telkens weer het hele verhaal telefonisch uit te moeten leggen. Deze keer kregen we te horen dat wij maar even contact met KPN op moesten nemen, Telfort kon namelijk niks aan de elektrakast doen. We kregen zelfs een speciaal nummer om een afspraak te maken.
• Hoe vreemd ik het ook vond dat wij contact met KPN op moesten nemen, ik heb het nummer maar gebeld. Hier kreeg ik een zeer verbaasde en enigszins verontwaardigde dame aan de lijn die me vertelde dat het nooit de bedoeling is dat klanten van Telfort contact met hun opnemen. KPN, zo vertelde zij mij, is geen partij voor ons in deze. Teffort moest dit rechtstreeks met KPN regelen.
• Wederom contact gehad met Telfort, het verhaal weer helemaal uitgelegd, en de beste jongeman deed alsof zijn neus bloed. "Maar meneer, als KPN u niet kan helpen kunnen wij ook niks doen".
• Vervolgens weer contact met Telfort gehad, met een zéér aardige medewerker moet ik zeggen (ik dacht Paul de Vries). Hij heeft uitgebreid de tijd genomen om het dossier door te nemen, en gaf toe dat het een zéér vreemde gang van zaken vanuit Telfort was; de eerste monteur had het probleem reeds geconstateerd. Alle verdere energie die wij erin gestoken hadden was volgens hem onnodig.

Samenvattend: in totaal heeft ons dit twee verlofdagen gekost, een hoop energie om telkens opnieuw het verhaal uit te leggen en een hoop frustratie omdat het probleem bekend was maar telkens niet adequaat gehandeld is vanuit Telfort. De strategie bleek te zijn om ons maar zolang mogelijk van het kaste naar de muur te sturen.
Ondertussen heeft Telfort ons wel gewoon de factuur voor de gehele maand toegestuurd. Mijn vraag is nu twee-delig:

• Ik wil graag dat deze factuur ingetrokken wordt;
• Ik wil graag een vergoeding zien voor alle (naar het bleek onnodige) energie die wij gestoken hebben in het maken van afspraken, bellen met Telfort / Guideon / KPN, altijd aanwezig moeten zijn wanneer monteurs langskwamen die ons toch niet konden helpen.

Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Stephen 1 februari 2018, 18:56

Hallo ma1001034736, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal.
Ik betreur hoe alles is gelopen waardoor het langer heeft geduurd voordat de verbinding hersteld was.
In het systeem zie ik dat de diensten op 26 januari 2018 zijn hersteld. Klopt dit?

Als vergoeding bied ik je het volgende aan:
- Vergoeding abonnementskosten januari 2018
- Vergoeding van 20 euro voor het belverkeer.

In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Als Telfort reageert zullen ze je echt wel tegemoet komen maar daar is het even wachten op. Ze lezen alles mee dus komt goed.
Reputatie 8
Badge +17
Neem onderstaande link even door en is het probleem inmiddels verholpen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vergoeding-bij-een-netwerkstoring.htm
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ma1001034736, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal.
Ik betreur hoe alles is gelopen waardoor het langer heeft geduurd voordat de verbinding hersteld was.
In het systeem zie ik dat de diensten op 26 januari 2018 zijn hersteld. Klopt dit?

Als vergoeding bied ik je het volgende aan:
- Vergoeding abonnementskosten januari 2018
- Vergoeding van 20 euro voor het belverkeer.

In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je akkoord via een privébericht. Ik heb de vergoeding zojuist voor je aangemaakt. Deze wordt binnen enkele dagen op je rekening gestort.
Ik probeer vanuit buitenland met vaste (!) telefoon de klantendienst te bereiken, maar krijg iedere keer de melding dat het nummer niet met een mobiele telefoon bereikbaar is?!?
Reputatie 2
Badge +1
Vanuit het buitenland bel je naar: 31 88 7650 200.
dat is het nummer dat niet werkt. sorry!
Ik probeer vanuit buitenland met vaste (!) telefoon de klantendienst te bereiken, maar krijg iedere keer de melding dat het nummer niet met een mobiele telefoon bereikbaar is?!?

Wat heeft dit met het bestaande topic te maken?
Als je wilt dat ook webcare reageert kan je beter een eigen topic starten.
Is ook netter naar de starter van dit topic.
Reputatie 2
Badge +1
Je kunt inderdaad beter een eigen topic maken, maar soms ondersteunen buitenlandse providers het bellen naar een Nederlands servicenr. niet en krijg je zo'n melding.
Heel herkenbaar dit verhaal. Ook ik had sinds 3 juni geen internet,telefoon,TV en computer! Modum vervangen,wachten,bellen allemaal op eigen kosten. Monteur kwam langs,vrije dag genomen,bellen, wachten... Monteur kwam niet,wel later .Elke keer weer dat hele menu doorlopen en uitleggen.Ook ik moest contact opnemen met KPN! Die vertelden me dat ze binnen 1 tot 5 werkdagen contact met me zouden opnemen, niet gebeurd. Weer gebeld voelde me ook van het kastje naar de muur gestuurd.Uiteindekijk kwam monteur glasvezel kast vernieuwen. Op 3 juni had ik al aangegeven dat er maar 2 lichtjes branden iov 3. Zonde van alle frustratie vrije dagen en energie. Hiervoor wordt niets vergoed? Behalve die 1/30 per dag
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Gefrustreerde, ik kan mij voorstellen dat je baalt. Zonder diensten dan wordt er beloofd terug te bellen wat niet gebeurd, dat is niet netjes. Excuses. Nu heeft het je frustratie gekost en een vrije dag. Dit kan ik helaas niet vergoeden, hoe graag ik dat ook zou willen. Natuurlijk kan de tijd zonder diensten wel vergoed worden.

Reageer