beantwoord

Geheel nieuwe aansluiting

• 21 maart 2018
  • 13 reacties
  • 272 keer bekeken

Beste,
op 9 februari een nieuwe aansluiting voor internet aangevraagd bij de aanvraag aangegeven dat dit een nieuwe aansluiting betreft buiten de bestaande kpn internet om.
tot mijn verbazing werd onze bestaande aansluiting omgezet van kpn naar telfort .
hebt meteen gebeld en wederom uitgelegd dat het een nieuwe aansluiting moet zijn.
dit zou geregeld worden op 2 maart helaas hele dag gewacht een aanwezig geweest maar geen monteur of modem . hebt gebeld wegens de kou kon de monteur niet de draden inlassen en dit zou dan 9 maart gebeuren .
9 maart aanwezig geweest maar geen monteur en geen modem.
wederom gebeld kreeg de melding er waren wat problemen en ik zou door een andere afdeling gebeld worden.
12 maart idd gebeld met de mededeling dat de aansluiting niet op dit adres bijgezet kon worden daar de 2e aderpaar van de aansluiting niet was doorgezet door kpn.
oplossing een andere toevoeging op het adres gebruiken oftewel andere kabel.
heb de modem binnen gekregen en helaas werkt deze niet op deze kabel.
heb via aansluitingen.nl een aanvraag gedaan om de 2e aderpaar in telassen in de centrale kast .
19 maart bericht terug dat dit niet voor aansluitingen, nl is maar dat telfort dit zelf moet regelen.
telfort stuur mij weer door naar kpn.

ik wordt nu echt een beetje van kastje naar de muur gestuurd en heb tot op heden nog steeds geen 2e internet lijn.

help help help
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 april 2018, 18:25

Hoi Vincent, ik zie dat je verbinding na het nodige zoekwerk weer online is gekomen voor toevoeging PAV. Is alles nu naar wens voor je?
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dit is natuurlijk niet leuk en niet zoals het hoort.
Je moet gewoon duidelijkheid krijgen.

Telfort - Webcare leest mee en pakken je topic spoedig op, hun zullen je meer duidelijkheid kunnen geven want zoals het nu gaat is natuurlijk niet de bedoeling.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mosterpot, welkom op het forum van Telfort. Hier hebben we met een verdacht lastige situatie te maken, dat heb je jammer genoeg ook al gemerkt. Dat vind ik erg vervelend voor je.

Als ik het goed begrijp gaat het hier over een camping. Voor een van deze panden op de camping wil je dat er op twee aderparen een verbinding komt, eentje van KPN en eentje van Telfort. Uitgaande van de centraal aangeleverde informatie voor aderparen zie ik dat er nu één aderpaar is aangelegd. Het aanleggen van een extra paar zou normaliter inderdaad verlopen via www.mijnaansluitingen.nl. Wij kunnen namelijk leveren op de beschikbare aderparen. Aangezien je aangeeft dat je vanuit hen hebt doorgekregen dat je de aanvraag via ons moet verlopen, ben ik benieuwd wat ze precies aangegeven hebben. Mogelijk kan ik op basis van hun reactie samen met ons leveringsteam alsnog tot een passende oplossing komen.

Wat betreft je verbinding; die is op het moment opgeleverd bij ons. Wat je kan proberen is de herstelknop en resetknop samen tegelijkertijd indrukken voor 5 seconden. Zie je dan wel dat je modem online komt?
Goedendag dit is het bericht wat ik heb terug gekregen van aansluitingen.nl

Helaas kunt u via www.MijnAansluiting.nl geen opdracht opstarten voor het inlassen van een 2e aderpaar. Deze website is uitsluitend bedoeld voor het verplaatsen of verwijderen van KPN-aansluitingen.
Voor extra aderparen dient uw provider KPN aan te sturen, nadat u het extra ADSL-abonnement heeft aangevraagd.
KPN zal dan op haar beurt VolkerWessels Telecom inhuren voor het uitvoeren hiervan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Josette van den Berg
Tevens werkt de aansluiting met toevoeging pav niet waarachijnlijk is de kabel defect.
Mijn voorstel zou zijn dat in samenwerking met telfort en kpn er een monteur ter plaatse komt die evt ook de mogelijkheid heeft tot kabeltrasering en evt inlassen van de 2e aderpaar de kast staat namelijk 100mtr verderop.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mosterdpot, voor het inlassen zijn meerdere partijen betrokken, daar ga ik morgen met ons leveringsteam overleg over hebben. Ik heb namelijk geen zicht op hoe de aansluitingen nu liggen, die informatie ligt bij een ander onderdeel binnen de KPN organisatie. Met mijn collega's wil ik dan een verder plan opstellen.

Wat betreft de aansluiting met toevoeging PAV. Daar kan ik een monteur voor aanvragen, die zal echter uitsluitend kijken naar de werking van de aansluiting. Voor het doortrekken van de kabel moet ik nog in conclaaf met collega's van het leveringsteam. Je kan een afspraak maken voor deze monteur via 088 - 2000 120.
Goedendag de toevoeging pav was even een noodgreep daar de 2e aderpaar niet was doorgelast uiteindelijk moet de aansluiting gaan werken op 2 aderpaar toevoeging kant.
Maar de situatie is ter plaatse is erg complex .
Vandaar de vraag voor een kpn monteur ter plaatse die even komt kijken anders ben ik bang dat we er niet uit gaan komen.
Groet vincent
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Vincent, ik heb hierover overleg gehad met mijn collega's van het leveringsteam. Dit is inderdaad een bijzonder complexe situatie. Ik zet in op een bezoek van een KPN monteur, al moet ik daarvoor vanuit mijn collega's nog akkoord krijgen. Dat zal ik pas na het weekend weten, ben ik bang. 😞
Monteur van telfort is geweest.
Heeft geconstanteerd dat de aansluiting niet werkt.
Zou dit doorgeven en ik zou zaterdag gebeld worden door kpn voor een afspraak om dit op te lossen en waarschijnlijk zou dan maandag of dinsdag ern momteur komen helaas nog niets vernomen
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Vincent, ik heb de opdracht nu handmatig naar KPN doorgezet naar aanleiding van de bevindingen van onze monteur. KPN zal proberen contact met je op te nemen via het nummer eindigend op 212.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Vincent, heb je inmiddels al een afspraak weten te maken met een KPN monteur?
Monteur is geweest kabelbreuk geconstanteerd in 2e aderpaar telefoonpaal kant
Multi isra keuken
en telefoonpaal pav
Maandag 9 april komt andere afdeling voor grondwerkzaamheden.
We wachten af
Reputatie 7
Badge +13
Dat bericht heb ik inderdaad doorgekregen. Hopelijk is er dan eindelijk een oplossing!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Vincent, ik zie dat je verbinding na het nodige zoekwerk weer online is gekomen voor toevoeging PAV. Is alles nu naar wens voor je?

Reageer