Geen verbinding op Experia Box, wel op glasvezelkastje

  • 29 juni 2019
  • 52 reacties
  • 1091 keer bekeken

Reputatie 1
De (bovenste 4) lampjes branden wel, maar de experia box geeft geen signalen af. Ik heb er ee router op aangesloten maar die geeft ook geen signaal. En de klantenservice is niet bereikbaar. Ik heb dus geen tv, geen WiFi en geen vaste telefoon.
War nu?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie

52 reacties

Reputatie 8
Geen probleem.
Zoals ik eerder schreef "...een leermoment voor de volgende keer. 😉"
Reputatie 1
Vervolg ....
Na de knullige 'hulp' van Telfort en eind juni - begin juli 6 dagen geen diensten, heb ik nu de afrekening van het mobiel internet, waar we vanwege schooleindopdrachtverplichtingen noodgedwongen gebruik hebben moeten maken: € 80,07 buiten de bundel. Zoals aangegeven op dit forum een schadeformulier ingevuld en wat blijkt? Ik krijg alleen van het maandabonnement alleen de dagen waarop ik geen gebruik van Telfort heb kunnen maken naar rato terug. Met enige coulantie (...) hebben ze de vergoeding op € 20 gezet. Dus heeft me dat hele 'geintje' naast alle ergernis en frustratie ook nog € 80 - € 20 = € 60,- gekost.

Hier ga ik dus niet mee akkoord...
Reputatie 8
Hier ga ik dus niet mee akkoord...
En wat denk je daar dan tegenin te brengen?
Reputatie 1
Ik dien een klacht in
Reputatie 8
Er wordt kennis van genomen, krijg je een bericht terug dat het heel vervelend voor je was.
Dat is het denk wel? Op grond van de voorwaarden is er geen aanleiding je meer terug te geven.

Ik zou zeggen, bespaar je de moeite. Steek de energie beter in wat leukere dingen.
Ben je dit voorval het snelste vergeten.
Reputatie 1
Ik ben lid van de Consumentenbond
Reputatie 8
Ik ben lid van de Consumentenbond
Ik denk niet dat ze daar bij KPN/Telfort van onder de indruk zullen zijn.
Ik denk bij de consumentenbond ook niet, de voorwaarden zijn helder maar worden nooit gelezen.
hallo @JanTK , haal de Genexis eens minimaal 30 seconden van de stroom en sluit hem dan weer aan, gaat het nu goed?
Reputatie 1
Dat heb ik al ongeveer 10 keer geprobeerd. Wat ik zo raar vind is dat de lampjes wel groen branden. Weet iemand welke wel en welke niet horen te branden?
hallo @JanTK , kun je eens een foto plaatsen?
Reputatie 1

Reputatie 1
De 4 onderste lampjes knipperen alle tegelijk in een langzaam ritme
Volgens de bovenste 3 lampjes is alles in orde, heb je al geprobeerd de gele rechts in 2-3 of 4 wel werkt?

Andrrs is de genexis overleden of er staat geen verbinding op.
Heb je wel TV?
Reputatie 1
Alle 4 poorten nog niet, wel 1 en 4. Daarin werkte het niet
Reputatie 1
Geen enkele poort geeft een signaal. Wel geeft de poort van de experiabox een lampsignaal als ik de kabel aansluit
Reputatie 1
Het lijkt erop dat de glasvezelkabel in het modem geen goed contact maakt. Dat modem kan ik niet openen want die is verzegeld.
Je kan die kap aan de onderkant er af halen, kort gezegt zit er een zegel daarna niet meer, maar wat maakt het uit, op korte termijn moet die er toch af om naar de nieuwe verbinding over te gaan.
Reputatie 1
Kap eraf gehaald, maar ja, wat dan? Ik zie niks wat ik zou kunnen doen. Voor zover ik kan zien, en dat is niet zo heel ver, is er niks aan de hand.
Twee dagen geen WiFi, en tv is lastig. Vooral als een huisgenoot huiswerk moet maken
Je kan hooguit de NT er even af en op schuiven, maar of dat helpt, probleem is, je lampjes branden groen, gaat dus in de NT fout ben ik bang voor, of in je modem, maar beide kun je niet even uitwisselen.
Reputatie 1
Kortom: geduld oefenen. Moet er per se iemand van Telfort bij de glasvezelkast komen?
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met die hele Telfort
Als de lijnmeting als uitkomst heb dat het modem(genexis) niet goed is zal er een monteur moeten komen, zit het in de router kunnen ze die opsturen.
Maar geen TV, kijk je via de coax, die gaat er ook op termijn uit, dus kan je vast nadenken wat je wil voor de toekomst.
Reputatie 1
Coax gaat ook niet meer. Ik ben afgelopen donderdag overgezet op interactieve tv. Dat heeft maar twee dagen gewerkt. Je zou denken: het kan geen toeval zijn dat nu alles eruit ligt.
Je bent al over gezet op de nieuwe propositie en hebt een oud glasvezel modem, nu begint het te vallen.
Doe had volgens mij vervangen moeten worden, is een oud Modem en geen echte NT.(media converter)
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @JanTK, ik zie dat er al met je is meegedacht maar dat er nog geen oplossing uit is gekomen. Het glasvezelkastje dat je hebt is inderdaad al een ouder beestje, maar er zijn ook bij KPN (daar is het oude glasvezel niet geweest) aansluitingen met deze Genexis. Die zou het nieuwe glasvezel daarom wel aan moeten kunnen. Het kan zijn dat er wel besloten wordt om deze te vervangen, ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met de klantenservice en daarbij is een vervangende modem toegestuurd. Laat je weten hoe het daarmee gaat?

Reageer