Geen verbinding op Experia Box, wel op glasvezelkastje

  • 29 juni 2019
  • 52 reacties
  • 1049 keer bekeken

Reputatie 1
De (bovenste 4) lampjes branden wel, maar de experia box geeft geen signalen af. Ik heb er ee router op aangesloten maar die geeft ook geen signaal. En de klantenservice is niet bereikbaar. Ik heb dus geen tv, geen WiFi en geen vaste telefoon.
War nu?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie

52 reacties

Reputatie 8
Badge +8
hallo @JanTK , haal de Genexis eens minimaal 30 seconden van de stroom en sluit hem dan weer aan, gaat het nu goed?
Reputatie 1
Dat heb ik al ongeveer 10 keer geprobeerd. Wat ik zo raar vind is dat de lampjes wel groen branden. Weet iemand welke wel en welke niet horen te branden?
Reputatie 8
Badge +8
hallo @JanTK , kun je eens een foto plaatsen?
Reputatie 1

Reputatie 1
De 4 onderste lampjes knipperen alle tegelijk in een langzaam ritme
Volgens de bovenste 3 lampjes is alles in orde, heb je al geprobeerd de gele rechts in 2-3 of 4 wel werkt?

Andrrs is de genexis overleden of er staat geen verbinding op.
Heb je wel TV?
Reputatie 1
Alle 4 poorten nog niet, wel 1 en 4. Daarin werkte het niet
Reputatie 1
Geen enkele poort geeft een signaal. Wel geeft de poort van de experiabox een lampsignaal als ik de kabel aansluit
Reputatie 1
Het lijkt erop dat de glasvezelkabel in het modem geen goed contact maakt. Dat modem kan ik niet openen want die is verzegeld.
Je kan die kap aan de onderkant er af halen, kort gezegt zit er een zegel daarna niet meer, maar wat maakt het uit, op korte termijn moet die er toch af om naar de nieuwe verbinding over te gaan.
Reputatie 1
Kap eraf gehaald, maar ja, wat dan? Ik zie niks wat ik zou kunnen doen. Voor zover ik kan zien, en dat is niet zo heel ver, is er niks aan de hand.
Twee dagen geen WiFi, en tv is lastig. Vooral als een huisgenoot huiswerk moet maken
Je kan hooguit de NT er even af en op schuiven, maar of dat helpt, probleem is, je lampjes branden groen, gaat dus in de NT fout ben ik bang voor, of in je modem, maar beide kun je niet even uitwisselen.
Reputatie 1
Kortom: geduld oefenen. Moet er per se iemand van Telfort bij de glasvezelkast komen?
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met die hele Telfort
Als de lijnmeting als uitkomst heb dat het modem(genexis) niet goed is zal er een monteur moeten komen, zit het in de router kunnen ze die opsturen.
Maar geen TV, kijk je via de coax, die gaat er ook op termijn uit, dus kan je vast nadenken wat je wil voor de toekomst.
Reputatie 1
Coax gaat ook niet meer. Ik ben afgelopen donderdag overgezet op interactieve tv. Dat heeft maar twee dagen gewerkt. Je zou denken: het kan geen toeval zijn dat nu alles eruit ligt.
Je bent al over gezet op de nieuwe propositie en hebt een oud glasvezel modem, nu begint het te vallen.
Doe had volgens mij vervangen moeten worden, is een oud Modem en geen echte NT.(media converter)
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @JanTK, ik zie dat er al met je is meegedacht maar dat er nog geen oplossing uit is gekomen. Het glasvezelkastje dat je hebt is inderdaad al een ouder beestje, maar er zijn ook bij KPN (daar is het oude glasvezel niet geweest) aansluitingen met deze Genexis. Die zou het nieuwe glasvezel daarom wel aan moeten kunnen. Het kan zijn dat er wel besloten wordt om deze te vervangen, ik zie dat je vandaag al contact hebt gehad met de klantenservice en daarbij is een vervangende modem toegestuurd. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 1
Vandaag eind van de middag de nieuwe Experiabox. Aangesloten en wat denk je: geen internetlampje. Terwijl de klantenservice mij gisteren verzekerde dat dat de oorzaak ban alle ellende is. Niet luisteren naar mij want ik zeg steeds: het is de Genexis. Nu zegt de medewerker dat die ook vervangen had moeten worden.
Nu sturen ze een monteur: niet morgen, Maar pas donderdag. Weer twee dagen geen internet, geen tv en geen vaste telefoon. Telfort: bedankt voor de geweldige hulp. Niet dus.
Reputatie 8
Badge +11
Dat de nieuwe Experia Box geen effect had is natuurlijk balen! Zoals ik al zei wordt deze Genexis ook bij KPN voor glasvezelaansluitingen gebruikt, dus in de basis moet die gewoon kunnen werken. Het kan zijn dat er onderhuids iets in moet worden aangepast, maar dat is op afstand niet door ons te bepalen. De monteur zal dat morgen bij jou kunnen bekijken, het lijkt erop dat er voor dat moment geen monteur beschikbaar was. In de bon is aangevraagd om de Genexis en de rest van de aansluiting na te kijken. Laat je donderdag na het bezoek weten hoe het is gegaan? Daarna kunnen we samen ook kijken naar de periode dat het niet heeft gewerkt, voor een vergoeding.
Reputatie 1
Althans voor zover de ontstane ellende (bijv. deadlines insturen digitale documenten voor schooleindopdrachten en mede hieruit voortvloeiende huiselijke twisten) met een vergoeding is te compenseren.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is daarmee moeilijk te compenseren inderdaad! Hopelijk is het wel gelukt om de opdrachten op tijd in te sturen, via bijvoorbeeld een mobiele telefoon als hotspot.
Reputatie 1
Vandaag is de KPN-monteur geweest. Alle lof voor KPN. Hij keek alleen maar even en zei: "Aan dat modem ligt het niet, het is de Genexis." Dat dacht ik op dag 1 ook, maar wat zeiden meerdere Telfort-mensen ook alweer? Het modem is stuk, daar ligt het aan. Het kan niet aan de Genexis liggen. Nou echt wel dus. Dat ding is vervangen en alles werkt weer. Waarom zitten er van die klungels bij de 'helpdesk' van Telfort? En wat beweerden ze ook nog? Je oude router werkt niet meer met het nieuwe signaal van interactieve TV. Mooi wel. De monteur sluit mijn super Nighthawk aan op het modem en gelijk signaal: veel sterker dan de Experiabox. Eindelijk eens iemand die verstand van zaken heeft.
En dan alle ellende, zwaar over de datalimieten, gisteren de voetbaldames niet zien winnen (zaterdag ook al niet) enz. Ik weet wat mijn volgende provider wordt: KPN.. Maar ik zit nog een jaar vast aan Telfort... .
Misschien zit he voor die tijd al te bellen met KPN als er iets mis is, de winkels zijn al weg, de KS zal ook wel volgen, maar zoals elke KS. Ingehuurde callcenter medewerkers die alleen een scripje aflezen en weinig verstand van zaken hebben de goede daar gelaten.
Reputatie 1
Idd. Ze vinken wat af op hun lijstje en dan verschijnt er een oplossing wat voor hen de waarheid is. Elke logische redenatie is al teveel gevraagd. Zal vast ook slecht betaald worden.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie de melding van de monteur inderdaad ook staan dat hij de Genexis heeft vervangen en dat daarna alles werkte. Dat is goed om te lezen, daar ben ik blij om. Dat de eigen router niet zou kunnen werken vind ik ook bijzonder, daarvoor heeft het type glasvezelverbinding geen enkele invloed. Die router blijft gewoon een signaal krijgen, het komt alleen van een ander apparaat. Gelukkig kon deze monteur dat ook verduidelijken en is het daarmee allemaal opgelost.

Reageer