beantwoord

Geen verbinding meer na stroomuitval.

• 1 juni 2018
  • 18 reacties
  • 3381 keer bekeken

Na het vorige topic van mijn hand weer een nieuw probleem...

Vanochtend hadden we hier een stroomstoring. Na de storing branden alleen de power en wireless lampjes op het modem nog. Ik heb het modem al opnieuw opgestart, de stroom er 10 minuten vanaf gehad en daarna heb ik hem nog twee keer gereset met een tandenstoker. Modem geeft na reset wel een klik, maar de broadband gaat niet knipperen (staat nu alweer een uur aan) en als ik inlog in het modem staat er VDSL disconnected en line status silent.

Heeft de centrale ook een tik gehad van de stroomstoring of heeft het modem de geest gegeven?
icon

Beste antwoord door RJH88 8 juni 2018, 16:19

De monteur is langs geweest en we hebben weer verbinding. De kabel in de wijkcentrale bleek doorgebrand te zijn. Tevens heeft de monteur het oude modem meegenomen.

Ik ben tevreden over het monteursbezoek en ben blij dat de verbinding het weer goed doet. Wel jammer dat ik vier keer heb moeten bellen (waarvan iedere keer 8-10 minuten in de wacht) om een afspraak te maken, omdat Guidion niet terugbelt ondanks de toezegging.

Inmiddels heb ik een compensatie aangevraagd via de Telfort site. Vergoeding is wel wat aan de lage kant, aangezien we zo'n 25 tot 30 euro aan extra bel- en internetkosten hebben gemaakt.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Wat geeft de storingspagina weer in jou postcodegebied?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

http://allestoringen.nl/storing/telfort
Beide links geven aan dat er geen storing is.
Reputatie 8
Maar even afwachten op reactie van webcare.

Heb gisteren ook diverse keren gehad dat de modem/router uitviel.
Mogelijk storingen gerelateerd aan onweer / noodweer wat her en der heeft plaatsgevonden?
Mijn connectie betreft echter glasvezel. Met stroom van het NT-kastje eraf en er weer op, en na nog een paar keer uitval, wisseling van stroom adapter, werd het opgelost.

Voor mijn situatie moet ik nog uittesten of de originele stroom adapter alsnog opnieuw problemen oplevert als ik die nu na één dag opnieuw aansluit. (Test "onbelast" met een voltmeter geeft geen andere waarde dan een jaar terug).
Reputatie 8
Badge +7
Hallo RJH88, wat vervelend dat het modem het niet meer doet na de stroomuitval. Klopt het dat je nu een ander modem hebt aangesloten? Ik zie dat er namelijk verbinding is. In afwachting van jouw reactie.
Nee ik heb geen ander modem aangesloten en we hebben nog steeds geen internetverbinding. Op het modem branden nog altijd twee lampjes (power en wireless) en de broadband gaat niet knipperen of continu branden. Op de statuspagina van het modem staat ook nog steeds disconnected.
Reputatie 8
Badge +17
Geef je modem nogmaals een harde reset
Ik heb het modem een harde reset gegeven. Als hij reset lichten eerst alle lampjes 1 seconde op, tegelijkertijd volgt een klik, vervolgens gaan power en wireless branden en na 5 seconden volgt er weer een klik. Na deze klik zou broadband moeten gaan knipperen en vervolgens vast gaan branden, waarna na een poosje de overige lampjes zouden moeten aangaan, maar dat gebeurt allemaal niet...

Ik maak nu overigens gebruik van een onbeperkte dagbundel via de mobiel, waarbij ik de smartphone als hotspot instel om ook op de laptop te kunnen internetten. Voor een paar dagen wel te doen, maar dit moet natuurlijk niet te lang duren. Ook hebben we nu geen tv en vast bellen.

Bijgevoegd de modemstatus na de laatste reset.
Reputatie 8
Ik heb het modem een harde reset gegeven. Als hij reset lichten eerst alle lampjes 1 seconde op, tegelijkertijd volgt een klik, vervolgens gaan power en wireless branden en na 5 seconden volgt er weer een klik..
Een reset van de Experia Box moet je zeker 10 seconden vasthouden, en pas loslaten als je een klik hoort en led-lampjes van functie wisselen. Bij een juiste reset moet het powerlampje groen branden.
Mocht dat niet het geval zijn (oranje/rood van kleur) dan de power een keer uit en weer aan.
De rest van de lampjes volgen verder pas in pakweg een minuut.
Waarbij VOICE pas later kan inschakelen (5-10 minuten).

Soms kan het verstrekken van een IP-adres ook tot pakweg 10 minuten duren.
Ik heb inmiddels even gebeld met de Telfort klantenservice en er komt een nieuw modem deze kant op. Ik zal hier aangeven of het probleem dan opgelost is.

@Babylonia
Ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb de resetbutton net zo lang ingedrukt gehouden totdat ik een klik hoorde. Ook na ruim een uur kwam er geen verbinding tot stand. Als je hem te lang ingedrukt houdt wordt het powerlampje inderdaad rood. Als je hem te kort indrukt dan gebeurt er niets.
Reputatie 8
Er komt in ieder geval een andere modem je kant uit.
Hoop voor je dat het daarmee is opgelost. Succes.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo RJH88, bedankt voor je reacties en fijn dat er een nieuw modem onderweg is. We horen dan graag van je of het probleem hiermee is opgelost. Fijn weekend!
Gisterochtend hebben we het nieuwe modem al ontvangen. Dit heeft het probleem echter niet opgelost. Toen ik het modem aansloot gingen power en wireless branden. Na een poosje knipperde broadband om de 30 seconden één keer heel kort, maar dat hield na 10 minuten op. Ik heb het modem vervolgens een keer gereset (10 seconden resetknop met tandenstoker indrukken). Verder heb ik het DSL kabeltje vervangen door eentje die we hier nog hadden liggen. Dit helpt allemaal niet. Nu branden alleen power en wireless. Modemstatus geeft nog steeds aan VDSL disconnected.

Gistermiddag gebeld met de Telfort klantenservice, die een ticket hebben aangemaakt voor Guidion. Guidion gebeld. Woensdagavond om 20:00 uur zou een monteur beschikbaar zijn, maar hier zou ik nog over teruggebeld worden omdat niet zeker was of deze monteur kon (hij moest van ver komen). Ik ben echter niet teruggebeld.

Kan de webcare mij verder helpen?

Bijgevoegd de statuspagina's van het nieuwe modem. Wat mij trouwens opvalt is dat op de VDSL Status Information pagina van zowel het oude als het nieuwe modem een VDSL#1 Data Rate en VDSL#2 Data Rate staat, terwijl er voor de stroomstoring alleen VDSL Data Rate stond. Kan het zijn dat er een fout in het profiel zit?
Nog even een update:

Ik heb net weer met Guidion gebeld. De afspraak van morgen kan niet. Eerstvolgende mogelijkheid zou op 18 juni zijn, maar de medewerker zou nog rondbellen of er eerder iets mogelijk is. 18 juni zou betekenen dat we ruim twee weken zonder internet, tv en bellen zitten.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor de updates. Ik betreur het dat de afspraak van morgen niet doorgaat. Tot 18 juni wachten zou niet mogen. Helaas hebben wij geen invloed op de roosters van de monteurs hoewel deze constant wijzigen. Mocht je vandaag niks horen dan zou ik voor 17:00 uur nog even contact met hen opnemen of anders morgen even bellen. Laat je even weten als het is gelukt?
Morgen om 13:30 uur komt er een monteur langs.
Reputatie 8
Badge +7
Fijn dat er een nieuwe afspraak gepland kon worden. Kun je ook even laten weten hoe het monteursbezoek is geweest? Bij voorbaat dank!
De monteur is langs geweest en we hebben weer verbinding. De kabel in de wijkcentrale bleek doorgebrand te zijn. Tevens heeft de monteur het oude modem meegenomen.

Ik ben tevreden over het monteursbezoek en ben blij dat de verbinding het weer goed doet. Wel jammer dat ik vier keer heb moeten bellen (waarvan iedere keer 8-10 minuten in de wacht) om een afspraak te maken, omdat Guidion niet terugbelt ondanks de toezegging.

Inmiddels heb ik een compensatie aangevraagd via de Telfort site. Vergoeding is wel wat aan de lage kant, aangezien we zo'n 25 tot 30 euro aan extra bel- en internetkosten hebben gemaakt.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het melden! Fijn dat het eindelijk is opgelost.

Reageer