beantwoord

Geen verbinding meer na stroomuitval.

• 1 juni 2018
  • 18 reacties
  • 3381 keer bekeken

Na het vorige topic van mijn hand weer een nieuw probleem...

Vanochtend hadden we hier een stroomstoring. Na de storing branden alleen de power en wireless lampjes op het modem nog. Ik heb het modem al opnieuw opgestart, de stroom er 10 minuten vanaf gehad en daarna heb ik hem nog twee keer gereset met een tandenstoker. Modem geeft na reset wel een klik, maar de broadband gaat niet knipperen (staat nu alweer een uur aan) en als ik inlog in het modem staat er VDSL disconnected en line status silent.

Heeft de centrale ook een tik gehad van de stroomstoring of heeft het modem de geest gegeven?
icon

Beste antwoord door RJH88 8 juni 2018, 16:19

De monteur is langs geweest en we hebben weer verbinding. De kabel in de wijkcentrale bleek doorgebrand te zijn. Tevens heeft de monteur het oude modem meegenomen.

Ik ben tevreden over het monteursbezoek en ben blij dat de verbinding het weer goed doet. Wel jammer dat ik vier keer heb moeten bellen (waarvan iedere keer 8-10 minuten in de wacht) om een afspraak te maken, omdat Guidion niet terugbelt ondanks de toezegging.

Inmiddels heb ik een compensatie aangevraagd via de Telfort site. Vergoeding is wel wat aan de lage kant, aangezien we zo'n 25 tot 30 euro aan extra bel- en internetkosten hebben gemaakt.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Wat geeft de storingspagina weer in jou postcodegebied?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

http://allestoringen.nl/storing/telfort
Beide links geven aan dat er geen storing is.
Reputatie 8
Maar even afwachten op reactie van webcare.

Heb gisteren ook diverse keren gehad dat de modem/router uitviel.
Mogelijk storingen gerelateerd aan onweer / noodweer wat her en der heeft plaatsgevonden?