Geen verbinding internetlampje brand rood, DSL groen

• 30 november 2012
  • 19 reacties
  • 3705 keer bekeken

Reputatie 1
opleverdatum 29-11-12

alles juist aangesloten

DSL brand constant groen
Internet brand constant rood

resetten heeft niet geholpen

Deze melding krijg ik te lezen:

*IP connection is down
*If your ISP gives you a static (fixed) IP address, please configure the Internet settings on the device
*(click here to access the web configurator).
*
*Your VoIP calls can not be made at this situation. 

Graag een oplossing voor dit probleem

19 reacties

Badge
@murkey

Spijtig te lezen dat je de verbinding niet werkend krijgt. Ik help je graag verder. Wil je me je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een privébericht sturen?

Jelmer
Badge
@murkey

Bedankt voor je bericht. Er is een storingsonderzoek opgestart om het probleem op te lossen. Er zal binnen 3 werkdagen contact met je worden opgenomen.

Jelmer
Reputatie 1
Bedankt voor je hulp jelmer, kom je verder mee dan jullie eigen klantenservice!

Het blijkt dat het modem defect is, nog eens 5 dagen wachten :mad:
vind dit nogal een erg slechte start van telfort!
wie verstuurd en nou een defect modem!

Als dit zo door blijft gaan, ben ik snel klant af......jaarcontract of niet!
geen verbinding = voor telfort geen geld!
Badge
@murkey

De storingsmelding is vrijdag opnieuw naar Kpn doorgezet voor onderzoek. Ik wil je vragen nog even geduld te hebben. Er zal vandaag of morgen contact met je worden opgenomen.

Jelmer
Reputatie 1
@murkey

De storingsmelding is vrijdag opnieuw naar Kpn doorgezet voor onderzoek. Ik wil je vragen nog even geduld te hebben. Er zal vandaag of morgen contact met je worden opgenomen.

Jelmer

Tot nu is er nog geen contact opgenomen door zowel telford als kpn.
Ook had ik recht op een gratis monteur, deze heeft tot op de dag van vandaag nog niks van zich laten horen.

Als er voor donderdag geen internet/tv signaal is geleverd, ben ik er klaar mee en gaat het gehele pakket retour.

Geen levering = geen contract.....
Badge
Als je recht hebt op een gratis monteur maar je hebt er nog niets van gehoord kun je zelf contact op nemen met Guidion. Het nummer:
088-2000 120 (lokaal tarief).

In dit geval mijn advies om af te wachten tot je storing is verholpen. Ik begrijp dat 't meeste al aangesloten zit, maar misschien voor hulp bij installatie van interactieve tv.
Badge
@murkey

Er is gisteren om 16:26 geprobeerd contact met je op te nemen. Ik ga het verzoek doen vandaag opnieuw contact op te nemen.

Jelmer
Badge
@murkey,

Kpn heeft de verbinding opnieuw ingesteld. Ik raad je aan het modem uit te schakelen met de aan/uit knop aan de achterkant van het modem. DSL kabel aan de achterkant uit het modem halen, daarna het modem weer aanzetten en vervolgens een harde reset geven door het reset knopje 30 seconden ingedrukt te houden. Modem weer laten opstarten en nadat het modem is opgestart de DSL kabel terug plaatsen. Ik lees graag terug of dit heeft geholpen.

Jelmer
Reputatie 1
@murkey,

Kpn heeft de verbinding opnieuw ingesteld. Ik raad je aan het modem uit te schakelen met de aan/uit knop aan de achterkant van het modem. DSL kabel aan de achterkant uit het modem halen, daarna het modem weer aanzetten en vervolgens een harde reset geven door het reset knopje 30 seconden ingedrukt te houden. Modem weer laten opstarten en nadat het modem is opgestart de DSL kabel terug plaatsen. Ik lees graag terug of dit heeft geholpen.

Jelmer

Dit heeft wederom niks geholpen......
Reputatie 1
Tot op de dag van vandaag is er nog niks gewijzigd aan de situatie.
Hoe moeilijk kan het zijn anno 2012 om een verbinding te leggen van A naar B?

Een klant hoor je tevreden te houden, en dat worden wij hier absoluut niet van.

Ik vind het ten opzichte van Telfort erg onbeschoft om ons zo aan ons lot over te laten!
geld incasseren hebben ze geen moeite mee, maar een verbinding maken wel..........

Gewenste oplossing:

- klant op de hoogste houden van de stand van zaken 
- en spoedig een verbinding tot stand brengen
Badge
@murkey

Mijn excuses voor het uitblijven van een oplossing. Ik heb de storingsmelding opnieuw doorgezet naar Kpn voor nader onderzoek. Ik zal je in dit topic op de hoogte houden van de voortgang en nadat het technische probleem is opgelost zal ik een vergoeding voor de abonnementskosten aanmaken.

Jelmer
Reputatie 1
We zijn inmiddels 3 modems verder, tot 2 keer toe een onderzoek van KPN. Maar alles blijkt niet te helpen
Het is gebleken dat telfort het niet  voor elkaar kan krijgen om binnen (inmiddels) 5 weken een werkend signaal te bieden.

Wil ik bij dezen mijn contract ontbinden.

Graag ontvang ik de retourinstructie
Reputatie 8
Badge +16
Ik kom op circa 3 weken gerekend vanaf 29 november... dus géén 5.

Maar wat was de conclusie van KPN?
Reputatie 1
Ik reken de weken van "voorbereiding" ook mee
Maar vanaf 29 nov tot nu inmiddels 21 dec, duurt echt te lang!

wat de reactie van kpn is, geen idee.
Ik word nergens van op de hoogte gesteld, zowel niet door telfort als Kpn.

Ik moet er op dit forum achteraan, om enige reactie te mogen ontvangen over de status
Reputatie 1
Update

28 dec 2012 nog steeds geen enkele verandering!
Complete pakket retour gestuurd naar BSN Data Logistics
contract ontbonden 
incasso's gestorneerd

EINDE TELFORT en NOOIT weer TELFORT
Reputatie 8
Badge +16
Als dit zo door blijft gaan, ben ik snel klant af......jaarcontract of niet!
geen verbinding = voor telfort geen geld!

Complete pakket retour gestuurd naar BSN Data Logistics
contract ontbonden 
incasso's gestorneerd

Geen slimme actie...

Je kunt een contract niet zomaar eenzijdig ontbinden. Eerst zul je Telfort schriftelijk in gebreke moeten stellen en een redelijke termijn moeten stellen waarbinnen het opgelost moet zijn. Vervolgens moet je Telfort de gelegenheid geven om het probleem binnen deze termijn op te lossen. Daarna pas kun je het contract beëindigen wegens wanprestatie.

Door deze handelswijze loop je het risico dat Telfort de kosten voor het jaarabonnement alsnog in rekening brengt. En door te storneren loop je nog het risico op een incassoprocedure.

Natuurlijk is het vervelend dat de oplevering van je verbinding vertraging heeft opgelopen... maar nogmaals... eenzijdig opzeggen kan niet zomaar.
Reputatie 8
Badge +16
En nu...? Internetten via de postduif....?
Badge
@murkey

Ik zie dat de verbinding sinds 29 december werkt. Fijn dat het probleem is opgelost.

Jelmer
Reputatie 1

Jelmer - Telfort
Moderator
1.115 Reacties

15-01-2013 09:51 Beste murkey,

Ik wil je een vergoeding bieden voor anderhalve maand abonnementskosten. Deze vergoeding kan pas worden meegenomen op de factuur van 28 februari.

Jelmer

----------------------------------------

Ik had gevraagd om een vergoeding (ivm een maand zonder werkend internet/tv signaal), deze werd ook toegekend. (zie bovenstaande).

Dit zou pas op de factuur van 28 febr. verrekend kunnen worden.

Affijn, dan ga je daar vanuit.

Maar wat schept mijn verbazing, er wordt op 28 febr. gewoon het volledige abbonementsbedrag afgeschreven.

TELFORT zo gaat U niet met UW klanten om!
Graag zou ik willen zien dat u deze fout voor 28 febr. gaat herstellen.

Reageer