beantwoord

geen verbinding, geen melding op site

• 22 maart 2013
  • 14 reacties
  • 3834 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren geen nternet en telefoon meer. Het signaal tussen Telfort en het modem is weg.
Mijn buren hebben KPN en Tele2 en die hebben ook geen verbinding. Het lijkt me dus een grote (algemene) storing.

Echter, zowel op KPN als Telfort kan ik niks terugvinden over de storing ?

Het gaat over Duiven.
icon

Beste antwoord door Timelord 26 maart 2013, 08:19

Gisteren is de monteur geweest en de verbinding is hersteld. Probleem zat in een kast buiten.

Kan ik ergens aangeven dat dit topic opgelost is ?
Bekijk reactie

14 reacties

Badge
Bij mij ligt de WAN zijde er ook uit (en ik heb nieuwe modem software gekregen). 't is vandaag m'n thuiswerkdag ... :(

Update: verbinding is weer terug pas na factory reset, aan/uit was niet voldoende.
Ik heb internet en bellen van Telfort.
Nu heb ik geen enkele verbinding meer en moet ik vanmiddag thuis Telfort helpdesk bellen
terwijl ik in de buurt van het modem ben ivm enkele vragen omtrent de apparatuur.
Heel leuk, maar hoe bel ik als ik geen telefoonlijn heb ? (die loopt ook via het modem).

Ik heb wel een bedrijfstelefoon (gsm), maar daar kan ik geen 0900 nummers mee bellen.
Badge
Dit probleem komt mij vandaag ook hééél bekend voor :)
Het is in zulke gevallen ook erg handig als je bedrijfstelefoon (of eigen smartphone bijv.) ook mobiel internet heeft en niet alleen WiFi.
Wat ook kan is afspraken maken met de buren dat je elkaars backup kunt zijn via WiFi bijv.
Via het forum word je immers ook heel snel geholpen.
"Via het forum word je immers ook heel snel geholpen."

Maar ik moet dus bij de meterkast staan als ik contact zoek met Telfort.
Gaat een beetje moeilijk via internet 😉
Reputatie 8
Badge +16
Wat zijn je klachten?
Welke lampjes branden er allemaal op je modem en welke kleur hebben deze.
factory reset, is dat met dat hele kleine knopje wat je 30 seconden moet indrukken ?
Reputatie 8
Badge +18
factory reset, is dat met dat hele kleine knopje wat je 30 seconden moet indrukken ?

Ja dat is juist
Als ik het modem weer aan doe, dan gaat er geheel links een lampje van usb branden.
Power en Wlan gaan knipperen. Na enkele seconden lichten alle lampjes rood/oranje op.
Daarna gaat alles uit, knipperen power en wlan. Dan na een tijdje branden deze 2 constant.
Verder brand er geen enkel lampje.

Als ik probeer te verbinden via wlan, zegt de browser dat er geen dsl connectie met de provider is.

(ik doe dit even uit m'n hoofd, want ik zit op m'n werk).
Dan ga ik dat vanmiddag ptroberen, dankjewel.
Badge +2
Dat kun je inderdaad zonder problemen proberen. Ik heb je ook een privébericht gestuurd.

Ik heb je topics trouwens samengevoegd.

Hugo
Gisteren is de monteur geweest en de verbinding is hersteld. Probleem zat in een kast buiten.

Kan ik ergens aangeven dat dit topic opgelost is ?
Reputatie 8
Badge +17
Dat heb je bij deze gedaan; en Telfort krijgt bericht van de monteur dat het opgelost is.
Okee, dankjewel.
Badge +2
@TimeLord,

Bedankt voor je terugkoppeling, blij dat de oorzaak boven water is en je weer verbinding hebt!

Hugo

Reageer