beantwoord

Geen verbetering snelheid na upgrade

• 21 december 2015
  • 40 reacties
  • 1461 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Ondertussen verbeterd de lijn zich ook nog een beetje

current rate upstream: 4095 kbps
interleaving delay downstream: 0.14 ms
impulse noise protection downstream: 43.0 symbols
current rate downstream: 40356 kbps
attainable rate upstream: 19696 kbps
attainable rate downstream: 40288 kbps

Wat mij betreft kan de vraag als beantwoord/opgelost worden beschouwd, heb dit ook besproken met Milou van de afdeling klantrelaties.
Het intrainen geeft nog wat extra upload, de download verbeterd niet verder

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, bedankt voor de updates. Wat fijn dat er verbetering is opgetreden. Ik wil je vriendelijk verzoeken om het deze week nog even aan te kijken wat betreft de download snelheid. Updates zie ik in de tussentijd graag tegemoet.
Ik ga er van uit dat de download in ieder geval niet hoger zal worden aangezien de attainable en de current download rate ongeveer gelijk liggen.
Waarom de attainable niet meer hoger wordt dat blijft gissen maar ik ben allang blij dat ik van de 25Mb naar 37Mb ben gegaan.

Internet Extra zal er niet inzitten hier op de lijn neem ik aan.

Jammer dat er niet eens, als proef, een hogere download op de lijn gezet kan worden om te kijken of de download hier ook kan stijgen.
De download die de lijn opgestuurd wordt is toch ongeveer 42000kbps?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, is de snelheid in de tussentijd verhoogd? In afwachting van jouw reactie.
De snelheid blijft stabiel, dit zijn de waardes uit het modem momenteel:
code:
current rate upstream: 5503 kbps
current rate downstream: 40708 kbps
attainable rate upstream: 19629 kbps
attainable rate downstream: 40601 kbps

En dit de resultaten van speedtest.net

Als het goed is wordt deze maand de straatkast geupdate met vectoring, ik ben benieuwd of dit voor mij iets zou kunnen betekenen.

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, ik meet in het systeem dezelfde waarden die het modem weergeeft, Zou je ook via andere speedtesten de snelheid (bekabeld) kunnen meten?
Badge
Dag Pedro,

Met veel interesse je verslagen gelezen. Ik overweeg ook upgrade.
Ik heb
attainable rate upstream: 33162 kbps
attainable rate downstream: 84830 kbps

Als ik Telfort was zou ik je toch minimaal een hele grote bos bloemen bezorgen voor al je tijd en genomen moeite om upgrade traject op het forum te beschrijven voor andere Telfort gebruikers Chapeau!
@Stephen
Ik meet altijd bekabeld, hier zijn nog wat resultaten:
http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

http://www.dslreports.com/speedtest

http://www.dslreports.com/tools/pingtest (jitter en ping test, uitslag grade A+)

Zoals je ziet is de lijn wel stabiel.

Ik had je ook nog een privéberichtje gestuurd met een klein vraagje.
@guus32
De vooruitzichten zien er goed uit, een update naar 80 megabits/s moet geen enkel probleem voor jou zijn gezien je waardes!

Wat betreft met Telfort ben ik er wel uitgekomen, ik ben tevreden over de snelheid zoals die nu is, bijna de 40 megabits/s
Als ik alle vrije uren die ik heb moeten nemen zou omrekenen dan kom ik er karig van af maar je moet ook reëel zijn denk ik en ergens een grens trekken, het heeft Telfort ook de nodige tijd, geld en moeite gekost en wij zijn tot overeenstemming gekomen.

We beginnen weer met een verse start en hoop in de toekomst misschien nog wat sneller te kunnen.

Ik zal ook niet de makkelijkste klant zijn en achter de schermen heb ik de nodige gesprekken gevoerd omdat ik wist dat het absoluut beter zou kunnen en het niet bij de door de KPN genoemde 25 mb/s zou blijven.
Als ik ergens in vast bijt dan zoek ik het meestal ook tot de bodem uit maar dat heeft meer met beroepsdeformatie te maken 😃
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, bedankt voor het testen. Ik kan je aangeven dat de snelheden die het modem weergeeft de accurate snelheden zijn. Zodra de upgrade van de straatkast is uitgevoerd dan kun je ook je abonnement upgraden naar 80 (mb/s). Heb ik je vraag hiermee beantwoord?
Nou nee niet helemaal, gezien het feit dat mijn attainable nu ook niet hoger dan de current rate komt.
3 maanden geleden had ik soortgelijke vraag en daar is dit topic het resultaat van. De aanleiding was dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/hogere-snelheid-haalbaar-53541

Als het zover is dat de wijkkast geupgrade is, is het dan niet mogelijk om als test er een hogere snelheid op te gooien om te kijken of we weer niet in een soortgelijke situatie komen als in dit topic.
Als de snelheid dan wel haalbaar is/daadwerkelijk verhoogt dan wil ik wel dat abo en zo niet dan kan de test beëindigd worden en houd ik mijn huidige abonnement.
Reputatie 8
Badge +16
Dat begrijp ik Pedro. Maar als je de hogere snelheid dan niet haalt dan kun je nog altijd teruggezet worden naar je huidige abonnement en krijg je de extra gemaakte kosten gecompenseerd. Wij horen gewoon te leveren wat wij aanbieden.
Dat is zo, dit abonnement bestaat nog dus kan ik terug gezet worden.
Ik wacht de upgrade van de wijkkast af en neem dan een besluit.
Thanks
Reputatie 1
Badge
Ik wil ook die monteur van Volkers Wessels !
Zit al maanden met min of meer zelfde probleem van snelheidsverlaging en heb 'pas' 3 monteurs gehad (2 x Guidion, 1x KPN). Kom niet meer hoger dan zo'n 1500Kbit/s (!!) upstream

Dinsdag komt er dankzij Stephen (webcare) weer iemand van Guidion( een goeie, die ik ken) en die ook tot de 'manipulatie kast' toegang heeft. Ik ben benieuwd.

Ik hoop niet dat ik hetzelfde traject aan monteurs moet ervaren...:D
En aan 80/8 wat op mijn adres ruim zou moeten kunnen volgens fourstack durf ik nog helemaal niet te denken....terwijl ik al op vectoring zit (nog geen bonding)!!!!

De huidige werkelijkheid is bedroevend:
ZIE HIER MAAR