beantwoord

Geen verbetering snelheid na upgrade

  • 21 december 2015
  • 40 reacties
  • 1461 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag zou ik overgezet worden van mijn oude 30/3 abonnement naar 40/4.
In mijn "oude" situatie kwam ik qua download niet hoger dan een attainable rate downstream: 25101 kbps en ook de daadwerkelijke snelheid ligt in die buurt.
Mij is verzekerd dat als ik wilde upgraden naar 40/4 ik deze download snelheid absoluut zal halen aangezien er max 49MB leverbaar is op mijn adres (op dit moment).

Vanmorgen rond 07.00 uur is mijn modem opnieuw opgestart en ik heb een nieuw IP adres gekregen, verder is de upload wel iets omhoog gegaan (marginaal)
Ik sta nog steeds op hetzelfde profiel 8b en linetype VDSL. In 2013 toen ik 30/3 nam was dit trouwens een VDSL2 lijn en haalde ik de 30MB ook makkelijk en lag de attainable snelheid hoger.

Het resetten van het modem heeft niet geholpen, verder is er na 07.00 uur niets meer gebeurd met mijn lijn dat ik er uit heb gelegen.

Hier de info uit het modem:
Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC0A7E40 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=!AA1244FE1L SerialNumber=AA1244FE1LY-08 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: -4 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 51.0 symbols
current rate upstream: 3424 kbps
interleaving delay downstream: 0.15 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 24976 kbps
attainable rate upstream: 7334 kbps
attainable rate downstream: 25205 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b

Kan iemand eens kijken of er echt iets gebeurd is? Of is de stellige uitspraak dat ik zeker 40MB zal halen gebaseerd op verkooppraat.

Bijgaand ook even wat er op mijn adres haalbaar is, de postcode check van Telfort geeft max 49MB aan.
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 januari 2016, 10:27

Probleem opgelost.

Dit keer een zeer ervaren monteur van Volkers Wessels met toegang tot alles waar hij bij moest zijn.
In het kort:
Hij heeft mij op een andere uitgang gezet in de manipulatie kast en in de kaberverdeler heeft hij mij overgezet.
Kom nu op een betere snelheid van 38403 kbps downstream, attainable blijft nog iets achter maar hier doe ik het voor



Data uit het modem:
noise margin upstream: 16 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 19 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 545m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 46.0 symbols
current rate upstream: 4095 kbps
interleaving delay downstream: 0.15 ms
impulse noise protection downstream: 43.0 symbols
current rate downstream: 38403 kbps
attainable rate upstream: 20099 kbps
attainable rate downstream: 38260 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 5 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 17
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo PedroN, wat fijn om te vernemen dat je je Internet Standaard abonnement hebt geupgrade. Het is alleen jammer dat je nog geen hogere snelheid haalt. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht zodat ik dit voor je kan nakijken. Bij voorbaat dank.
Even wat updates:
- Contact gehad met de 1e lijns, zag inderdaad dat de snelheid slecht was, werd goed en kundig geholpen door Ellen. Er is een lijnmeting gestart die een aantal dagen gelopen heeft. Ik zou zaterdag hierover gebeld worden tussen 1 en 2 door een monteur.
- Inderdaad zaterdag gebeld en de conclusie was dat inderdaad de verbinding slecht was (maar dat was al bekend), er zat een hoge demping op de upload werd er gezegd, meestal duidt dat op een probleem met de binnenbekabeling, aldus de monteur. Ik heb toen gezegd dat het dan de bekabeling van de KPN moet zijn omdat rechtstreeks op het IS/RA punt de snelheid ook bedroevend is. Mij werd gevraagd om het IS/RA punt te bekijken en open te maken om daar wat draden los te maken. Op mijn opmerking dat dit toch alleen door de KPN is toegestaan werd er gezegd dat het in dit geval mocht. Het IS/RA punt was toch van een ander type dan de monteur dacht (type 58???) en hij gaat een monteur langs sturen en verbond me door met Guidion.
- Afspraak gemaakt voor de monteur, deze komt morgen langs om bij mij mijn IS/RA punt te bekijken.

Zelf heb ik niet zo'n vertrouwen in deze exercitie maar dit zullen we maar doorlopen om weer een stap verder te komen. Op mijn vraag of deze monteur van Guidion ook dan meteen in de straatkast een blik kon werpen/meting te doen was de persoon van Telfort wat wazig over. Ik vrees dus dat er morgen nog geen/weer geen definitieve oplossing komt en er wederom een monteur, maar nu van KPN, aan te pas moet komen.

Wat wel goed gaat is het in rekening brengen van het nieuwe abonnementsgeld, dat was met ingang van de vermeende ingangsdatum wel al in rekening gebracht ;)

Ik mag hopen dat de aan mij gegarandeerde snelheid van 40MB zeer binnenkort over de lijn hier binnen komt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, bedankt voor je uitgebreide en gedetailleerde updates. Is de Guidion monteur nog geweest? In afwachting van jouw reactie.
Heb ook dit probleem. brief Telfort vorige week zaterdag snelheid omhoog naar 40mbps...jl maandag geen internet meer niets.....nieuwe router ook niets geen dsl lampje actief niets....bekabeling nagekeken..maar dat heeft altijd zo gezeten jarenlang..as maandag pas monteur Guidion maar dit zal ook niet helpen...snap er niets van...alle resets al gedaan...
Monteur is inderdaad geweest en het ging inderdaad zoals ik verwacht had:
- IS/RA punt opengemaakt, 2 draden verwijderd, 2 draden opnieuw gestript en gemonteerd, getest, geen verbetering;
- modem rechtstreeks op het IS/RA punt, geen verbetering;
- testmodem van de monteur aangesloten, ook bij dit modem maar een attainable van 27000, geen verbetering;
- logfiles van eind 2013 (die ik nog heb) bekeken, verbaasde zich ook dat de lijn toen als een VDSL2 lijn zich meldde en nu als een VDSL lijn, op die logs een attainable rate down van 50910 en een lage demping. Na 2013 is er hier binnenshuis niets gewijzigd;
- monteur belt naar (KPN?) collega om te testen, weer modems gewisseld, rechtstreeks op IS/RA punt, weer modem wisselen etc.,;
- volgens andere monteur zat ik nu op een sniffer lijn(??);
- demping inderdaad hoog;
- monteur kon verder niets doen dan KPN inschakelen om mij te bellen voor een afspraak.

Al met al is de monteur een uur bezig geweest en was erg aardig maar kon dus ook niets doen.

Gelukkig heb ik een afspraak kunnen maken dat morgen de KPN monteur komt. Kost mij wel weer minimaal 4 uur verlof opnemen, vandaag ook al 2 uur verlof moeten nemen en afgelopen zaterdag thuis moeten blijven om op een telefoontje te wachten.

Al met al wordt het voor mij al een aardige kostenpost al deze verlof uren.

We wachten de resultaten van morgen maar weer af, ik neem aan dat het toch niet nodig zal zijn om het contract te herroepen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb er alle vertrouwen in dat het euvel zal worden verholpen. Het zal dus niet nodig zijn om het contract te herroepen. 🙂 Ik kijk morgen uit naar je update.

@bums,

Jouw topic zal worden opgepakt.
Monteur geweest!
- Ongeveer anderhalf uur bezig geweest, half uurtje hier thuis en een uur in de wijkkast.
- De meting thuis gaf geen problemen met de lijn en/of ISRA punt aan
Het bleek, volgens de monteur, dat er een internetport in de wijkkast niet goed was.

Hij heeft mij overgezet naar een andere poort en het kon tot 3 uur duren voor de verbinding weer op kwam.

Na ongeveer anderhalf uur heb ik weer verbinding en......

die is nu nog slechter, sta ook weer op een profiel 8b. Upload zo'n 30 procent verlaagd en de download staat nu op 24000 evenals de attainable.

Ik mag nu toch echt hopen dat het probleem nu snel opgepakt en opgelost wordt. Ik geloof niet dat met deze attainable de snelheid omhoog zal gaan de komende dagen met intrainen.

Ik verzoek iemand van Telfort mij nu maar te bellen om te horen wat het vervolg zal worden.

maar weer een logje hieronder:
code:

Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1B0B2DC0A7E40 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=!AA1244FE1L SerialNumber=AA1244FE1L1-21 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: -4 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 13 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 51.0 symbols
current rate upstream: 3424 kbps
interleaving delay downstream: 0.13 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 24295 kbps
attainable rate upstream: 7161 kbps
attainable rate downstream: 24594 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b
operational uptime: 27 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Bij voorbaat dank!
Vannacht een reboot gehad, het modem is blijkbaar aan het intrainen.
Het resultaat is echter nog steeds bedroevend, het profiel staat nu wel op 17a maar zonder de bijbehorende snelheid.

De upload staat nog steeds op 3424 dus 17% minder dan het zou moeten zijn
De download op 24563 dus 40% minder dan het zou moeten zijn

code:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 19 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 13 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 59.0 symbols
current rate upstream: 3424 kbps
interleaving delay downstream: 0.13 ms
impulse noise protection downstream: 58.0 symbols
current rate downstream: 24563 kbps
attainable rate upstream: 12372 kbps
attainable rate downstream: 24833 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 3:57
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, zie mijn reactie op jouw privébericht.
Maar weer even een update

Vannacht om 02.35 uur weer een modem reboot gehad, het modem is dus nog aan het intrainen.
Upload is nu op het maximale van het abonnement (neem ik aan).
Download onveranderd slecht.

Het wachten is schijnbaar nog steeds op bericht van KPN die de storing nog niet afgesloten heeft volgens de systemen. De monteur deed echter anders voorkomen, wat hem betreft had hij zijn klus gedaan.

code:

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 19 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 59.0 symbols
current rate upstream: 4095 kbps
interleaving delay downstream: 0.14 ms
impulse noise protection downstream: 58.0 symbols
current rate downstream: 26571 kbps
attainable rate upstream: 12309 kbps
attainable rate downstream: 26681 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 5:15
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Monteur nummer 3 vandaag geweest en ook dit keer (dezelfde monteur als de 2e keer) kon hij niets bijzonders vinden en heeft dus de storing ook niet opgelost.
Volgens hem was "het koper" goed en heeft hij ook wat in de wijkkast gedaan (telefoon op een ander punt gezet).

Resultaat van het verhaal, de verbinding is nog onverminderd slecht.

Misschien is het tijd om de storing naar een hoger niveau te escaleren en er een KPN specialist naar te laten kijken.
Het is toch vreemd dat het gehele traject goed is (volgens zeggen) maar dat de snelheid niet hoger dan 26000 kbps komt.

Er zal toch nog wel een monteur bij KPN in dienst zijn die dit probleem kan tackelen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, ik betreur het enorm dat een 3e monteursbezoek niet voor een oplossing heeft gezorgd. Het issue is inmiddels geëscaleerd naar de afdeling Klantrelaties. Mijn collega van deze afdeling neemt morgen contact met jou op en zal je aangeven hoe nu verder. Indien je vragen of opmerkingen hebt in de tussentijd dan verneem ik deze graag van je.
Dit klinkt als dat er geen technische oplossing gaat komen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, ik begrijp dat het zo klinkt maar het wordt nu gewoon als escalatie behandeld omdat dit al bijna een maand duurt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel opgelost zal worden. 🙂
Mijn vermoeden/voorgevoel is wederom juist gebleken. In het kort komt het hierop neer:
- Volgens KPN is de maximaal haalbare download op mijn adres nu 26.000 kbps
- Bij de aanpassingen van de wijkkast ben ik op een andere lijn gezet door KPN waardoor mijn haalbare download van 50.910 kbps (waarde van maart 2013 t/m mei 2015) is gedaald naar nu 26.000 kbps
- KPN is niet voornemens mijn probleem op te lossen door mij op "mijn oude" lijn terug te zetten of op een lijn die wel de 50.000 kbps haalt
- De lijn is een zogenaamde "sni" (fonetisch) lijn, ik heb geen idee wat voor lijn dat is, schijnt nieuw te zijn, maar dus wel langzamer
- Wil ik wel de maximale download kunnen halen dan zal ik naar KPN over moeten stappen, dan zetten ze misschien wel op een andere lijn!

Kortom ondanks alle beloftes en garanties! kan Telfort het beloofde niet waar maken, ondanks de inzet van Telfort, maar KPN is in deze de hobbel die niet genomen kan worden.
En ik maar denken dat alle aanpassingen in de wijkkasten alleen maar de snelheid ten goede komen, niet dus.

De postcodecheck van Telfort zelf geeft dus geen reëel beeld van de haalbare download, hooguit van de haalbare download via KPN.

Zal mij benieuwen of de postcodecheck voor mijn adres in de toekomst een reëel beeld gaat geven maar die kans acht ik niet heel groot.

Wat nu nog de vraag is wat gaat Telfort voor mijn nog kunnen betekenen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, bedankt voor de terugkoppeling. Door wie is bovenstaande aan jou kenbaar gemaakt? Ik ben hiervan geen log in het systeem tegengekomen. In afwachting van jouw reactie.
Dat was Miloe of Milou van de afd. klantrelaties (haar achternaam heb ik niet goed verstaan).
Het gesprek was vrijdagavond 19.30 uur.

De wil of onwil van KPN kan ik niet beoordelen, de terugkoppeling van KPN op de ticket kan jij wel zien neem ik aan dus daar moet het bovenstaande verhaal in bevestigd worden.

Feit blijft vreemd dat ik op een goede lijn zat tot in ieder geval mei 2015 en ik daarna een terugval in snelheid heb gekregen.
Op een 30 Mb lijn valt dat wel mee natuurlijk maar de te verwachten maximale snelheid van 49 Mb, van de postcode check, zal never nooit niet gehaald kunnen worden, het komt niet eens in de buurt (52% is maximaal haalbaar).
Het is op te lossen alleen "men" wil niet, dat is nog het droevigste van dit verhaal.

Ik ben blij dat ik eerst maar naar 40Mb heb geupgrade zonder ook ITV erbij te nemen, alhoewel dat volgens Milou met mijn 25Mb lijntje ook geen probleem zou moeten zijn, maar ik heb daar ook weer mijn twijfels over.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, ik zie inderdaad dat Milou jouw contactpersoon is. Ik zie dat je vandaag ook contact heb gehad met de tweede lijn en dat er een Guidion monteur wordt aangestuurd. Wanneer komt deze langs?

Voor zover ik heb begrepen is dit issue gewoon nog in behandeling. Je kunt met deze snelheid inderdaad van Interactieve TV gebruik maken. Voor het gebruik van Interactieve TV gaat er een snelheid van 8 Mb/s van je verbinding af. Daardoor blijft er nog voldoende capaciteit over voor het internet.
Inderdaad heeft Milou vanmiddag contact met mij gehad.
Guidion heeft nog niet gebeld dus ik weet niet wanneer deze langs komt.
Persoonlijk verwacht ik dat die monteur niets kan uitrichten, hij zou moeten kijken of "het geoptimaliseerd zou kunnen worden".
Weinig kan s op verbetering denk ik maar laat ik deze stap ook maar weer nemen. (monteur 4)
Ik snap alleen niet wat hij zou kunnen optimaliseren tenzij hij in de wijkkast het e.e.a. kan doen.

Zelf denk ik dat de KPN de sleutel tot de oplossing is, alleen zijn zij niet bereidt de sleutel in het slot te stoppen en om te draaien. Maar de juiste en volledige informatie daar heb ik geen toegang toe dus het blijft gissen.

Ik denk erover om hier bij ons in het flatgebouw eens te informeren bij de buren:
- wie een Telfort abonnement heeft en met welke contractsnelheid
- wie een KPN abonnement heeft en met welke contractsnelheid
- en de werkelijk behaalde snelheden en de attainable snelheden voor iedere abonnement.
Het zijn 54 appartementen direct in mijn flat en nog zo'n 30 in de flat ernaast en allicht hebben diverse mensen een abonnement bij 1 van de 2 providers. De lijnlengtes in mijn flat zullen allemaal rond de 550 meter liggen dus daar verwacht ik weing verschil in.

Misschien dat ik zo aan mijn informatie kom wat er echt aan de hand is en wie op welk soort lijn zit.

De informatie van de Telfort abonnees hebben jullie natuurlijk en jullie kunnen uiteraard ook precies zien of ik de regel of de uitzondering ben in de snelheidsproblematiek alleen wordt deze informatie uiteraard niet met mij gedeeld.

Zo langzamerhand komen dan misschien de puzzlestukjes bij elkaar om het probleem op te kunnen lossen of te kunnen concluderen dat er geen oplossing is.
Zojuist is er een "expertbezoek" ingepland voor maandag 25 januari 2016, 11.45 uur.
Deze expert van Guidion zou ook buitenshuis werkzaamheden kunnen verrichten, dus in de wijkcentrale.
Maar weer even een update op dag 35 na de "upgrade" van 30 naar 40mb.

Vanmorgen weer een Guidion monteur op bezoek gehad, monteur 4 in rij.
Deze gaf mij het idee ter zake kundig te zijn en gaf mij veel vertrouwen dat het het probleem opgelost zou gaan worden. Na de nodige metingen (4e keer dat het isra punt geopend, gestript en gemeten werd) toog de monteur vol goede moed naar de kabelverdeler.
Helaas had hij geen passende sleutel, KPN zou het slot vervangen hebben althans hij had geen passende sleutel.

Er restte hem niets anders dan de KPN weer in te schakelen en om een monteur te vragen die ook bevoegdheid/verstand van een stap-58/manipulatie kast had. Het 2e aderpaar eindigt namelijk na 52 meter na mijn appartement, dus waarschijnlijk is deze niet aangesloten in de manipulatiekast.

Ben door KPN gebeld die nog dezelfde dag een monteur zou sturen die de uitgebreide kennis van ook de stap-58 kasten had.

In de middag kwam er inderdaad een monteur met in zijn kielzog een monteur die het vak moest leren.
Maar weer het gebruikelijke ritueel gestart en nog eens het isra punt geopend en weer gemeten, er kwam nog steeds maar 25 à 26mb uit (hoe verrassend).

Beide monteurs gingen naar de wijkcentrale waar zij het Telfort signaal zijn gaan meten. Daar komt maar 40mb aan dus in principe al 10mb te weinig. Zij kunnen echter dit signaal niet ophogen, dit moet Telfort weer verzorgen dat er meer signaal komt. Hoewel er maar 40mb aankomt/uitgaat zou er echter toch veel meer dan de 25mb bij mij binnen moeten komen.

Helaas hadden deze monteurs weer niet de bevoegdheid/deskundigheid om werkzaamheden in de manipulatiekasten uit te kunnen voeren beneden bij de flat bij de bergingen.

Zij vertrokken weer onverrichter zake met de mededeling dat er via de KPN nu weer een Multi Skilled monteur aangestuurd gaat worden met de bevoegdheid en de deskundigheid om in de manipulatiekast(en) werkzaamheden uit te voeren.

Zo dat waren dan weer monteur 4, 5 en 6. Heb mij geen moment verveeld op de weer gedwongen opgenomen vrije dag, ik hoop dat ik van de zomer nog wat dagen over heb :(

Ik hoop toch dat monteur 7 er een is die:
- terzake kundig is
- alle bevoegdheden heeft om werkzaamheden uit te kunnen voeren
- alle passende sleutels heeft om de wijkkast/kabelverdeler en manipulatiekasten te openen.

Misschien dat er bij Telfort iemand eens kan kijken of hij/zij het signaal wat kan opkrikken wat in de wijkkast uitkomt?


Misschien moeten een KPN monteur en een Guidion monteur eens samen de storing aanpakken dan zijn alle bevoegdheden die nodig zijn bij elkaar.
Wordt vervolgd!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pedro, wederom bedankt voor de uitgebreide en gedetailleerde terugkoppeling. Is jou bekend wanneer de multiskilled monteur wordt aangestuurd?
Het verhaal is even anders geworden, ik ben door KPN gebeld dat er morgen tussen 8 en 10 uur een graafploeg van Volkers Wessels komt.
Waar ze gaan graven? Ik heb geen idee. Misschien dat ze aanvullende metingen hebben gedaan?
Probleem opgelost.

Dit keer een zeer ervaren monteur van Volkers Wessels met toegang tot alles waar hij bij moest zijn.
In het kort:
Hij heeft mij op een andere uitgang gezet in de manipulatie kast en in de kaberverdeler heeft hij mij overgezet.
Kom nu op een betere snelheid van 38403 kbps downstream, attainable blijft nog iets achter maar hier doe ik het voor



Data uit het modem:
noise margin upstream: 16 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 19 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 15 db
loop length is 545m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 46.0 symbols
current rate upstream: 4095 kbps
interleaving delay downstream: 0.15 ms
impulse noise protection downstream: 43.0 symbols
current rate downstream: 38403 kbps
attainable rate upstream: 20099 kbps
attainable rate downstream: 38260 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 5 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 17
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3