beantwoord

geen tv over coax -- storing?

• 3 december 2015
  • 10 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 2
We hebben sinds gisteravond (woensdag 2 december 2015 23.50u) laat geen tv meer over de coaxkabel (dus geen analoge tv en geen tv via dvb-c). IP-tv en internet doen het wel.
Is er een storing? (Amsterdam)

Of is dit gepland onderhoud zoals vermeld bij KPN?

Actueel Onderhoud internet Amsterdam Vandaag
00:30 uur Verwacht: Vandaag
06:45 uur Internet
Als gevolg van gepland onderhoud kun je tijdens het onderhoud een korte onderbreking ervaren in je internet verbinding. Indien je telefonie of Interactieve TV van ons afneemt dan kunnen deze diensten door dit onderhoud verstoord zijn. Mogelijk dien je de KPN Experiabox uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Starttijd: 2015-12-03 00:30 Eindtijd: onbekend

Sando
icon

Beste antwoord door sandotelfort 3 december 2015, 11:03

Tv doet het weer. Ik was bang dat er iets met mijn kabels aan de hand was, maar ik durf nu definitief vast te stellen dat er gedurende enkele uren een storing was.

Ik vind het wel onhandig dat of er nu een storing is met internet of tv, de lampjes op het Genexis-modem altijd vrolijk blijven branden. Daardoor ga je denken dat het aan je eigen netwerk ligt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 2
Tv doet het weer. Ik was bang dat er iets met mijn kabels aan de hand was, maar ik durf nu definitief vast te stellen dat er gedurende enkele uren een storing was.

Ik vind het wel onhandig dat of er nu een storing is met internet of tv, de lampjes op het Genexis-modem altijd vrolijk blijven branden. Daardoor ga je denken dat het aan je eigen netwerk ligt.
Reputatie 8
En gaat er niet bij jezelf een lampje branden wat er mogelijk aan de hand is, als je meldt:

"Of is dit gepland onderhoud zoals vermeld bij KPN?
Actueel Onderhoud internet Amsterdam Vandaag"
Reputatie 2
En gaat er niet bij jezelf een lampje branden wat er mogelijk aan de hand is, als je meldt:

"Of is dit gepland onderhoud zoals vermeld bij KPN?
Actueel Onderhoud internet Amsterdam Vandaag"

Het feit dát ik dat meld betekent toch dat er een lampje bij me brandt? Weliswaar een zwak lampje :8, want a) ik heb geen problemen met interactieve tv en ook niet met internet en b) glasvezel wordt niet genoemd.
Er zijn dus eigenlijk 0 aanwijzingen dat dit op mijn situatie betrekking heeft, slechts een vage overeenkomst met betrekking tot de regio (A'dam) en de provider van de infrastructuur (KPN via Reggefiber). Maar ja, als er dan toch wat aan de hand is, ga je op zoek naar een mogelijke verklaring. Ik heb nog steeds sterk mijn twijfels over het verband met gepland onderhoud. Interactieve tv deed het dus juist wel.
Reputatie 8
Maar analoge TV niet. Misschien hadden die werkzaamheden wel daar betrekking op ??
Reputatie 2
Maar analoge TV niet. Misschien hadden die werkzaamheden wel daar betrekking op ??

Dat zou helemaal vreemd zijn: gepland onderhoud aan het internet met een melding dat IP-tv kan uitvallen, en dat juist het analoge en dvvb-c-signaal het begeeft. Maar wie weet... dank je.
Reputatie 3
Nee hoor Babylonia, er staat internet en interactieve TV, terwijl sandotelfort het heeft over de "analoge vezel" van het glasmodem. Dus zijn vraag was compleet terecht. Waarschijnlijk ongemeld glasvezelnetwerkonderhoud.....
Reputatie 8
Er wordt bij werkzaamheden wel meer niet gemeld, wat in de praktijk uiteindelijk toch wordt gedaan.
Meldingen van werkzaamheden kloppen in de regel nooit tot op de letter, met de praktijk.
Tijdens werkzaamheden kan ineens blijken, dat men andere modules moet meenemen in het onderhoud. Daar gaat men de vooraf afgegeven informatie echt niet voor aanpassen. Men zet het onderhoud direct door op die andere modules als dat nodig mocht blijken.
Reputatie 3
Wat ik me herinner van de installatie van glasvezel van mij.... Analoog/DVB-C gaat via tweede vezel, dat werkt al voordat je contract ingaat, omdat die altijd actief is..... Dat was bij XMS (nu Telfort dus).

Ik vind het niet logisch dat werkzaamheden aan de ene kant iets te maken hebben met analoog. DIt is geen "andere module die meegenomen moet worden" zoals jij het noemt.

Maar ontopic, je kritiek is onnodig, Babylonia, sorry.:)
Reputatie 8
Vertel jij dan maar eens exact wat de werkzaamheden in dat deelgebied in Amsterdam in detail hebben ingehouden, als jij het zo goed weet. Graag met controleerbare bronnen.
Reputatie 3
Vertel jij dan maar eens exact wat de werkzaamheden in dat deelgebied in Amsterdam in detail hebben ingehouden, als jij het zo goed weet. Graag met controleerbare bronnen.

Lol, nu weer kritiek op mij? Hoezo "als jij het zo goed weet"....... ik zeg alleen iets over jouw houding naar sandotelfort. Die sloeg nergens op. Lees eens aandachtig vanaf het begin......:)