beantwoord

Geen televisie/internet voor 2 weken nu, Telfort helpt niet?

• 29 april 2019
  • 11 reacties
  • 697 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds 19-04-2019 zitten wij zonder TV en internet. Hiervoor meerdere malen gebeld naar Telfort waar uit bleek dat er geen ontvangst was in het modem. Binnen 2 dagen kregen wij gelukkig en nieuw modem en zou alles moeten werken. Dit was helaas niet zo het geval. Het gaat om Experia Box V10. Power en Wireless branden groen, rest niet, service is oranje).

Weer meerdere malen aan de telefoon gezeten met de klantenservice die mij vertelde dat een paar keer resetten wou zou moeten werken. Dit hebben we tot nu toe héél vaak geprobeerd, maar tevergeefs. Uiteindelijk stuurde Telfort een monteur vanuit Guidion die er naar heeft gekeken en het bleek aan de DSL bekabeling te liggen. Niet die in ons huis, maar in een elektriciteitskastje dat ergens buiten staat. De aardige monteur heeft donderdag 25-4 een melding gemaakt bij 'infrastructuur' dat hier naar gekeken zou worden. Naar zijn weten zou het binnen 24u wel opgelost moeten zijn.

Op dit moment zijn we nog geen stap verder en NIEMAND die mij kan vertellen wat er nu gaat gebeuren of wat de status is van dit probleem. Afgelopen vrijdag (26-4) nog maar een keer gebeld waarbij de medewerker van de Telfort klantenservice met Guidion en mij een afspraak heeft gemaakt, waarbij ze vandaag zouden langskomen. De klantenservice vertelde mij dat ik dezelfde dag (26-4 dus) nog gebeld zou worden door Guidion om de afspraak te bevestigen. Aangezien ik geen bevestiging heb ontvangen, is er zojuist weer gebeld naar Guidion wat de stand van zaken is en ze vertelde dat er voor 6 mei geen optie was om langs te komen.

Hopelijk begrijpen jullie dat dit geen service is en er geen diensten worden geleverd vanuit Telfort. Ik raak dit nu enorm beu, zeker omdat niemand ons kan vertellen wat er nu gebeurd, wie ons kan helpen en vooral, wanneer wij weer normale televisie én internet hebben. Wanneer we bellen met de klantenservice van Telfort, weet niemand wat de stand van zaken is, omdat het via Guidion gaat, terwijl dit (naar mijn mening) wél jullie ding is. Ik betaal jullie maandelijks waarbij ik service en diensten verwacht van jullie en niet van een partij die door jullie is ingeschakeld.

Hopelijk is er iemand hier die wél kan helpen. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door NadiehB 1 mei 2019, 14:34

Dat is wel een gekke situatie inderdaad, maar het is gisteren toch nog gelukt om een afspraak te maken zo te zien. Ik zie namelijk een afspraak staan voor nu, tussen 08.00 en 12.00 vandaag. Blijkbaar was er heel snel nog een mogelijkheid dus! Laat je ons weten hoe de afspraak verloopt en of je daarna gebruik kunt maken van de verbinding?
Meneer van Guidion is geweest en had na 10 minuten het probleem opgelost. Is er een e-mailadres waar ik mijn verhaal kan doen met betrekking tot vergoeding waarbij ik bewijzen kan aanleveren omtrent extra kosten tijdens de storing? Ik ga niet akkoord met 1/30e van mijn abonnementskosten namelijk. Snap dat dit wettelijk bepaald is, maar ik en mijn huisgenoot hebben beide meer kosten gemaakt..
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @NadiehB, dat is geen fijne situatie! Ik kan me goed voorstellen dat je het beu wordt als je zo lang geen werkende verbinding hebt, zeker als het al twee weken duurt.
Ik zie dat je hier meerdere keren contact over hebt gehad met de klantenservice en dat het nieuwe modem ook geen effect heeft gehad. Ook zie ik de aanvraag staan voor de nieuwe monteur, daarvoor werken wij inderdaad samen met Guidion. We hebben geen eigen monteurs, daardoor heb ik daar ook geen andere opties voor. Bij de Guidion melding staat nog geen gemaakte afspraak, bij het aanmaken van zo'n melding kan worden aangegeven dat je een mail en/of sms krijgt om de afspraak te maken, heb je die daarbij ook gekregen? Als dat niet zo is kan je het beste zelf even contact opnemen met Guidion (088-2000121), om de afspraak te maken. Jij kent jouw eigen agenda het beste, waardoor het het makkelijkste is om zelf contact te maken en de afspraak vast te leggen. Ik heb geen inzicht in jouw agenda, waardoor het maken van een afspraak voor mij ook lastig is. Ik hoor graag van je of je daarmee een afspraak hebt kunnen maken.
Hallo @NadiehB, dat is geen fijne situatie! Ik kan me goed voorstellen dat je het beu wordt als je zo lang geen werkende verbinding hebt, zeker als het al twee weken duurt.
Ik zie dat je hier meerdere keren contact over hebt gehad met de klantenservice en dat het nieuwe modem ook geen effect heeft gehad. Ook zie ik de aanvraag staan voor de nieuwe monteur, daarvoor werken wij inderdaad samen met Guidion. We hebben geen eigen monteurs, daardoor heb ik daar ook geen andere opties voor. Bij de Guidion melding staat nog geen gemaakte afspraak, bij het aanmaken van zo'n melding kan worden aangegeven dat je een mail en/of sms krijgt om de afspraak te maken, heb je die daarbij ook gekregen? Als dat niet zo is kan je het beste zelf even contact opnemen met Guidion (088-2000121), om de afspraak te maken. Jij kent jouw eigen agenda het beste, waardoor het het makkelijkste is om zelf contact te maken en de afspraak vast te leggen. Ik heb geen inzicht in jouw agenda, waardoor het maken van een afspraak voor mij ook lastig is. Ik hoor graag van je of je daarmee een afspraak hebt kunnen maken.

Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie. Afgelopen vrijdag met Guidion een afspraak gepland (tweede keer dat ze dan langs zouden komen) voor vanavond. Vanochtend gebeld naar Guidion omdat ik geen bevestiging had gekregen en nu kan het kan pas na 6 mei(?).

Wel vind ik het vreemd dat de vorige monteur van Guidion zei dat het niet meer via hun kan gaan omdat het te maken heeft met de externe infrastructuur. Ik vraag me dus af wat Guidion überhaupt nog bij ons binnen kan doen? Daarbij ga ik niet nog een keer een week wachten. Zoals ik al zei, ik verwacht service vanuit Telfort. Hier kan ik niets mee en ga hier ook absoluut niet mee akkoord. Ik kan niets, geen televisie of internet. Mijn eigen data-bundel vliegt er zo wel makkelijk doorheen. Ik heb ondertussen al 4 keer met Guidion aan de telefoon gezeten en met jullie, maar iedereen wijst maar met de vingers naar elkaar terwijl er alles behalve een oplossing is.
Reputatie 8
Badge +11
Die afspraak voor vanavond zie ik niet bij de melding staan gek genoeg, of er iets is misgegaan bij het maken van de afspraak of dat er iets anders gebeurd is weet ik niet, maar die afspraak lijkt niet bevestigd te zijn. Daardoor zijn we afhankelijk van de huidige planning van Guidion, ik kan die ook niet beïnvloeden. Hoe graag ik ook wil, dat kan ik niet veranderen. Ik wil je vragen om zo snel mogelijk een afspraak te maken, zodat de monteur in ieder geval is gepland en hij zal komen.

Op de korte termijn heb jij daar natuurlijk helemaal niets aan als je geen verbinding hebt, daarom heb ik je een noodpakket gestuurd. Hierbij krijg je een Digitenne ontvanger zodat je tv kunt kijken en een MiFi router zodat je daarmee via WiFi kunt verbinden en wel een internetverbinding hebt zonder je eigen databundel te gebruiken. Het is alsnog niet de meest ideale optie, maar dan heb je in ieder geval weer een verbinding van ons in afwachting van de monteur.
Die afspraak voor vanavond zie ik niet bij de melding staan gek genoeg, of er iets is misgegaan bij het maken van de afspraak of dat er iets anders gebeurd is weet ik niet, maar die afspraak lijkt niet bevestigd te zijn. Daardoor zijn we afhankelijk van de huidige planning van Guidion, ik kan die ook niet beïnvloeden. Hoe graag ik ook wil, dat kan ik niet veranderen. Ik wil je vragen om zo snel mogelijk een afspraak te maken, zodat de monteur in ieder geval is gepland en hij zal komen.

Op de korte termijn heb jij daar natuurlijk helemaal niets aan als je geen verbinding hebt, daarom heb ik je een noodpakket gestuurd. Hierbij krijg je een Digitenne ontvanger zodat je tv kunt kijken en een MiFi router zodat je daarmee via WiFi kunt verbinden en wel een internetverbinding hebt zonder je eigen databundel te gebruiken. Het is alsnog niet de meest ideale optie, maar dan heb je in ieder geval weer een verbinding van ons in afwachting van de monteur.

Hoi Jasper,

Ja daar is inderdaad iets mis gegaan, daar gaan we nog even achteraan. Betreft het noodpakket, bedankt! Hopelijk weet Guidion z.s.m. meer. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan, ik hoop inderdaad ook dat Guidion snel meer weet! Ik heb nog even gekeken, ik zie op dit moment nog geen afspraak staan. Via het nummer dat ik eerder noemde kan je het makkelijkste en snelste een afspraak maken. Het noodpakket zal binnen enkele werkdagen bij je worden bezorgd, dan kan je die ook gebruiken.
Nadat Guidion is geweest en de verbinding weer werkt gaan we samen ook nog kijken naar de periode waarin de verbinding niet heeft gewerkt, een vergoeding daarvoor lijkt me dan natuurlijk op zijn plaats.
Graag gedaan, ik hoop inderdaad ook dat Guidion snel meer weet! Ik heb nog even gekeken, ik zie op dit moment nog geen afspraak staan. Via het nummer dat ik eerder noemde kan je het makkelijkste en snelste een afspraak maken. Het noodpakket zal binnen enkele werkdagen bij je worden bezorgd, dan kan je die ook gebruiken.
Nadat Guidion is geweest en de verbinding weer werkt gaan we samen ook nog kijken naar de periode waarin de verbinding niet heeft gewerkt, een vergoeding daarvoor lijkt me dan natuurlijk op zijn plaats.

Een afspraak maken met Guidion is alleen niet zo makkelijk helaas. Hun vertellen ons dat ze niets kunnen doen en terug verhaal moeten halen bij jullie.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel een gekke situatie inderdaad, maar het is gisteren toch nog gelukt om een afspraak te maken zo te zien. Ik zie namelijk een afspraak staan voor nu, tussen 08.00 en 12.00 vandaag. Blijkbaar was er heel snel nog een mogelijkheid dus! Laat je ons weten hoe de afspraak verloopt en of je daarna gebruik kunt maken van de verbinding?
Meneer van Guidion is geweest en had na 10 minuten het probleem opgelost. Is er een e-mailadres waar ik mijn verhaal kan doen met betrekking tot vergoeding waarbij ik bewijzen kan aanleveren omtrent extra kosten tijdens de storing? Ik ga niet akkoord met 1/30e van mijn abonnementskosten namelijk. Snap dat dit wettelijk bepaald is, maar ik en mijn huisgenoot hebben beide meer kosten gemaakt..
Reputatie 8
Badge +11
Die monteur had het snel voor elkaar, dat is prettig. Nu werkt de verbinding ook helemaal naar wens?
Ik heb daarvoor geen e-mailadres, maar we kunnen dit samen gaan bekijken. Ik heb je hiervoor een privébericht gestuurd, ik zie je reactie daar graag op tegemoet.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @NadiehB, ik heb nog geen reactie gehad op mijn laatste privébericht. Ik hoor graag nog van je of ik dat voor je in orde kan maken.
Reputatie 8
Badge +11
De vergoeding die we via privébericht hebben besproken heb ik voor je ingevoerd, deze zal je zoals gezegd op een tussentijdse factuur terugzien en het bedrag zelf wordt 5-7 werkdagen later op je rekening bijgeschreven.
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer