vraag

Geen signaal na verhuizing

• 23 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 166 keer bekeken

Goedenavond,

13 oktober heb ik telefonisch mijn verhuizing doorgegeven. Die dag ook meteen contract gekregen. 14 oktober meteen een smsje dat de verbinding actief was. Vandaag (23 oktober) was de verhuisdag, dus we hebben de modem aangesloten. Het lampje power en wireless branden, maar die van internet niet…

We hebben gebeld met Telfort, in het systeem was niets te vinden...en opeens was de verbinding weg. Nog een keer gebeld met Telfort, maar na 60 minuten in de wacht verbrak weer de verbinding.

Ik ben benieuwd of de verhuizing wel goed is door gegeven. Ik heb dus bevestiging(en) gekregen, maar het lijkt alsof het DSL-signaal niet actief is. Ik heb vanavond weer gebeld, maar ik kreeg een dame van KPN te spreken die niets meer kon dan doorverbinden... Zij raadde me aan het forum te gebruiken. Kunt u me helpen?

Bij voorbaat heel veel dank!

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @Jiri. Met de gegevens op jouw profiel zie ik de verhuizing ook staan inderdaad, met de wensdatum van gisteren. Doordat de verhuizing nog niet is afgerond, staat het in het systeem nu nog op het oude adres. Het kan zijn dat er bij het telefonische contact op het nieuwe adres is gekeken, daar is het nog niet te zien. Bij het oude adres zie ik dat het signaal op het nieuwe adres al wel actief zou moeten zijn. Waar had je de modem precies aangesloten, en hoe? Het is het beste om de Experia Box bij het hoofdaansluitpunt aan te sluiten, met een rond kabeltje van max 1,50m er tussen. Die moet in de DSL aansluiting van het modem, op je vorige adres had je glasvezel, daarbij moest het inkomende signaal in de WAN. Als het kabeltje daar nu ook in zit moet die naar de DSL verplaatst worden, ik verwacht dat je het signaal dan snel hebt. We horen het graag van je!

Goedemorgen Jasper, bedankt voor je antwoord!

We hebben meerdere DSL kabeltjes geprobeerd (ook de originele groen/grijze). Ook de modem meerdere malen gereset (tot je de klik hoort), maar helaas geen signaal. In de afbeelding de aansluiting met de modem, lijkt ook te kloppen…

Lijkt dat er toch iets anders aan de hand is…

Alvast bedankt voor het meedenken!

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Jiri, ik neem het van Jasper over. Dat ziet er goed uit! De verbinding zou het gewoon moeten doen, maar dat is toch niet het geval. Resetten helpt ook niet, lees ik.

Daarom heb ik een monteur voor je ingepland voor morgenmiddag. Je ontvangt een bevestiging per sms en e-mail van deze afspraak. De monteur kijkt de verbinding voor je na en meestal kan hij het probleem meteen oplossen. Mocht de afspraak niet goed uit komen, dan kan je de klantenservice bereiken op het gratis telefoonnummer 0800-0402. Mijn collega's helpen je dan met het wijzigen van de afspraak.

Reageer