geen signaal

  • 10 november 2013
  • 2 reacties
  • 897 keer bekeken

Hallo,
we zitten met het volgende probleem:
we hebben ons Telfort abonnement naar ons nieuw huis laten verhuizen. Volgens Telfort is de verhuizing omgezet.
Als we het modem volgens de instructies aansluiten (alle kleurencombinaties getest) ontvangen we geen signal en gaat geen DSL lampje knipperen of branden.
We zitten wel met meerdere fenomenen:
- er komen twee leidingen in ons huis binnen (teerkabels ca 2cm dik) omdat het huis ooit gesplitst was (nr 108 en 108a)
- alle nutsbedrijven handhaven de nummer 108a sinds de samenvoeging van de twee huizen. We hebben dus 108a aangevraagd
- één van die twee leidingen heeft dan ook een lasdop, de ander is afgeknipt met losse draadeinden(onbruikbaar om iets op aan te sluiten)
- we hebben het modem aangesloten op het kabel met de lasdop en alle mogelijke kleurencombis getest
We vragen ons nu af of de lasdop misschien vervangen moet worden, of of het signal toch op 108 binnen moet komen? Of of er nog iets anders aan de hand is?
Helaas zien we geen mogelijkheid om hier zelf achter te komen en vroegen ons af of er een KPN monteur langs moet komen?
Graag hoor ik hoe we hier verder moeten.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Hier moet webcare aan te pas komen na het weekend
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,
we zitten met het volgende probleem:
we hebben ons Telfort abonnement naar ons nieuw huis laten verhuizen. Volgens Telfort is de verhuizing omgezet.
Als we het modem volgens de instructies aansluiten (alle kleurencombinaties getest) ontvangen we geen signal en gaat geen DSL lampje knipperen of branden.
We zitten wel met meerdere fenomenen:
- er komen twee leidingen in ons huis binnen (teerkabels ca 2cm dik) omdat het huis ooit gesplitst was (nr 108 en 108a)
- alle nutsbedrijven handhaven de nummer 108a sinds de samenvoeging van de twee huizen. We hebben dus 108a aangevraagd
- één van die twee leidingen heeft dan ook een lasdop, de ander is afgeknipt met losse draadeinden(onbruikbaar om iets op aan te sluiten)
- we hebben het modem aangesloten op het kabel met de lasdop en alle mogelijke kleurencombis getest
We vragen ons nu af of de lasdop misschien vervangen moet worden, of of het signal toch op 108 binnen moet komen? Of of er nog iets anders aan de hand is?
Helaas zien we geen mogelijkheid om hier zelf achter te komen en vroegen ons af of er een KPN monteur langs moet komen?
Graag hoor ik hoe we hier verder moeten.


Mijn excuus voor de late reactie, @Saskia Hermanek!

Zou je in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer willen doorgeven? Dan kan ik bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Henk

Reageer