Door Telfort ben ik hierover teruggebeld na een e-mail gestuurd te hebben en KPN heb ik zelf gebeld.
Er werd mij verteld dat ik zelf voor de aansluiting dien te zorgen via www.mijnaansluiting.nl en dat kosten voor aanleg voor mijn rekening komen, dat tussen de €100 en €400 zou zijn.
Echter ik kom in verschillende topics op de officiële forums van KPN en Telfort tegen dat de aanleg van de aansluiting wel degelijk geregeld wordt en tot bepaalde afstanden vergoed wordt.
Bijvoorbeeld hier: https://forum.kpn.com/internet-9/aanleggen-kpn-aansluiting-401440#post401907
Ik begrijp dat KPN en Telfort liever de kosten door de klant laten betalen, aangezien het nogal een bedrag is.
Wat mij verbaasd is dat ik verschillende antwoorden lees, dit maakt het voor mij behoorlijk onduidelijk wat de kosten zijn en hoe het proces in zijn werk gaat.
Op de Telfort site zelf heb ik er überhaupt niet iets over kunnen vinden of ik moet er overheen gekeken hebben.
Nu ben ik bereid er tijd en moeite in te steken, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier zo over denkt en dan voor het gemak maar voor Ziggo kiest.
Mijn adres staat wel geregistreerd in het systeem dat er een aansluiting mogelijk is en dat ik een abonnement af kan sluiten, terwijl er zeker geen aansluiting of bekabeling is. Het betreft een appartement met een eigen huisnummer.
Welke van de antwoorden is nu correct?
Als ik een internet abonnement afsluit bij Telfort wordt de KPN aansluiting dan voor mij geregeld?
- Indien ja, zijn er voor mij kosten aan verbonden en is er globale inschatting op wat voor termijn dit geregeld kan worden?
Of dien ik dit toch wel zelf te regelen via www.mijnaansluiting.nl en komen de kosten voor mijn rekening?
Beste antwoord door Tuut-Tuut
Ik zeg Nee.
Mijn advies, gewoon een abonnement afsluiten met een monteur, als deze komt dan zal hij constateren dat het niet mogelijk is om de aansluiting werkend op te leveren. Dit wordt terug gemeld naar Telfort die vervolgens een ticket inschiet bi KPN. KPN stuurt vervolgens een monteur om de verbinding werkend op te leveren. Gevalletje "je van de domme houden" en als de monteur komt zeggen dat je het niet weet en er geen verstand van hebt en "het was al zo" toen ik hier kwam wonen.
Het is niet netjes deze werkwijze maar wel de meest effectieve.