beantwoord

Geen isra punt

• 26 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 648 keer bekeken

Hallo,

Ik heb gisteren mijn installatiepakket voor telfort internet en tv ontvangen en nu kom ik erachter dat ik geen isra punt in mijn huis heb. Het appartement waar ik woon is verbouwd en ik vrees dat toen het isra punt is verwijderd. Bestaat er een mogelijkheid dat de bekabeling wel in mijn meterkast binnenkomt?

Wat kan ik hier nu aan doen? Bij aanmelding is nergens vermeld dat ik moest beschikken over een isra punt dus dit verbaasd me wel.

Groet,
Jeroen
icon

Beste antwoord door jbardoel 27 augustus 2015, 08:37

Dat zijn kabels van een printer en audio systeem.

Ik heb inmiddels ook met Telfort gesproken. Zij geven aan dat het isra punt in de gang cq trappenhuis zit. Ik zal straks nog wat foto's maken van de situatie.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bij het afsluiten van een abonnement bij Telfort vindt er meteen een check plaats of er een aansluiting op het adres aanwezig is.

Er hoort dus een ISRA-punt te zijn... Als het ISRA-punt gesloopt of verwijderd is, dan kan KPN kosten in rekening brengen om het ISRA-punt te herstellen.

Het ISRA-punt kan ook zomaar buiten je appartement zitten... dan loopt er ergens een gewone ronde telefoonkabel je appartement binnen.

In de tussentijd is het belangrijk dat je zelf goed rondkijkt of je ergens toch niet bekabeling of een ISRA-punt ziet. Het helpt als je foto's maakt en die hier plaatst.
Hoe herken ik een 'gewone ronde telefoonkabel'?

Neem van mij aan dat ik in m'n appartement al goed heb rondgekeken of ik toch ergens het isra-punt kon ontdekken. 🙂 Enige hoop is misschien toch nog dat de telefoonkabel in m'n meterkast binnenkomt.
Reputatie 8
Badge +16
Maak dan eens een foto van de telefoonkabel in je meterkast... liefst ook van alles wat er op aangesloten is qua stekkers, lasdoppen etc.
Ik ga straks kijken, ik weet nl niet of er een telefoonkabel in mijn meterkast zit. Hoe herken ik die?
Reputatie 8
Badge +16
Het is niet erg dat je als klant niet zoveel af weet van telefoonaansluitingen en bekabeling. Maar het is wel heel lastig om iets te vinden als je eigenlijk geen idee hebt wat je zoekt.

Hier staat het wel duidelijk uitgelegd:
https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/installeren-en-gebruiken/modem-aansluiten/wat-is-een-israpunt-en-waar-vind-ik-deze.htm
Volledig met je eens! 🙂
Thanks voor je hulp, ik laat je straks iets weten.
Hierbij de foto's van de meterkast. Naar mijn idee komt er geen telefoonkabel binnen maar ben benieuwd of je iets ziet.
Reputatie 8
Badge +16
Wat zijn dat allemaal voor kabels rechts van de gasmeter? Dus rechtsonder bij de vloer, bij het plankje etc.
Dat zijn kabels van een printer en audio systeem.

Ik heb inmiddels ook met Telfort gesproken. Zij geven aan dat het isra punt in de gang cq trappenhuis zit. Ik zal straks nog wat foto's maken van de situatie.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo jbardoel, allereerst excuses voor de late reactie. Gelukkig was Franzki er voor je. 🙂 Fijn om te vernemen dat je een internet en Interactieve TV abonnement bij ons hebt afgesloten. Je geeft ook aan dat je inmiddels al telefonisch contact met ons hebt gehad. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht.

@Frankzi,

Bedankt!