beantwoord

Geen internet zonder aanleiding

• 6 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 278 keer bekeken

Ongeveer een maand geleden had ik in de nacht opeens geen internet meer. Op mijn Experia Box V10 kreeg ik groene lampjes voor Power en Wireless, en een oranje of rood lampje voor Services. Als ik verbond met het modem kreeg ik "Your broadband physical link is down" te zien.
Na met de klantenservice gebeld te hebben kreeg ik te horen dat mijn modem niet te zien was en ik een nieuwe zou krijgen. Deze kwam 2 weken geleden aan en het probleem leek opgelost te zijn.
Vanochtend viel het internet (tijdens gebruik) weer ineens weg en zijn dezelfde symptomen weer terug. Inmiddels 10 uur later is er na het uit en aanzetten en een factory reset niks veranderd en heb ik nog steeds geen internet. Ik zou graag willen weten wat hier aan de hand is, want dit is erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 augustus 2019, 11:19

@Stef93 Fijn, ik ben blij dat je verbinding het weer doet na het bezoek van de monteur! Dat is het belangrijkst. Ik kijk ook graag wat ik ter compensatie kan doen, voor de twee weken dat je verbinding niet werkte. Ik stuur je daarvoor een privébericht.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Glasvezel of "koper" verbinding?
Ik heb koper (DSL).
Reputatie 8
Sluit eens een ander DSL-kabeltje aan tussen modem/router en hoofd ISRA-punt.
Meer uitgebreide info om na te lopen, zie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Stef93, wat rot dat je een maand terug problemen met de verbinding had en nu weer. Dat is niet de bedoeling, ik snap dat je graag wilt weten wat er aan de hand is. Ik help je graag verder om dat uit te zoeken en vooral om je verbinding weer te herstellen.

Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en de verbinding nagekeken. Ik zie precies wat je aangeeft, het modem krijgt geen verbinding met het netwerk. Als ik de lijn controleer, kom ik alleen geen bijzonderheden of problemen tegen, dus dat is gek. Op welke plek in huis is het modem aangesloten? Is dat meteen bij de hoofdaansluiting? In welke poort zit de kabel en hoe lang is die kabel die naar de hoofdaansluiting gaat? Ik raad je aan om ook de tip van @Babylonia te proberen en een andere DSL kabel te testen, dan kunnen we uitsluiten wat de oorzaak is.

Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Het modem zit in de woonkamer direct aangesloten op het ISRA punt (wandcontactdoos) en de DSL kabel is 1 meter lang. Die gaat uiteraard naar de DSL poort van het modem. Ik ga zaterdag een nieuwe kabel van 0,5m en een nieuwe telefoonstekker halen zodat ik die kan uitsluiten. Ik laat weten hoe dat gaat.
Reputatie 8
Je kunt die wand contactdoos ook nog eens openmaken.
Contacten en verende lipjes willen nog wel eens vervuild / gecorrodeerd zijn.
Voor meer inzichtelijkheid daarin, bekijk < DIT onderwerp >

Er mogen geen doorverbindingen op de contacten zitten naar aansluitpunten elders in huis.
Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd:

Modem uit- en aanschakelen
Modem volledig resetten
DSL kabel vervangen (nu 0,5m)
Telefoonstekker vervangen
Contecten in wandcontactdoos schoongemaakt
Contactspray aangebracht

Geen van deze dingen heeft geholpen. Ik heb ook even met een spanningzoeker gekeken en ik weet niet of dit normaal is, maar het lijkt alsof er geen spanning op staat.

Reputatie 8
Van < DEZE > foto, dat rode draadje rechts bij "b", wat naar een contact naar onderen loopt, losschroeven / eraf halen. Verder lijken me die verende contacten waar de pennen langs schuiven van de stekker, behoorlijk gecorrodeerd. Mogelijk kun je die met een fijn vijltje of wat schuur / polijstpapier schoon schrapen.

Contecten in wandcontactdoos schoongemaakt
Contactspray aangebracht

Daar lijkt het niet echt op als ik op < DEZE > foto bijv. het vuil in de "halve" plastic geleidingen voor de pennen van een telefoonstekker zie? (Aan de "onderkant" van de metalen verende klemmen).

Verder alle los hangende contacten van die andere kabel met dat witte plastic blokje
bij < DEZE > foto isoleren. Ze hoeven bij het terugplaatsen van heel dat binnenwerk maar net ergens tegen een van die andere contacten te komen, en de kans op vreemde lekstromen, maakt de kans op storingen alleen maar groter.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Stef93, mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, ik heb griep gehad. Goed dat je al van alles geprobeerd hebt, maar het moet natuurlijk wel opgelost worden. Daarom heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken, maar ik kon je helaas niet te pakken krijgen. Het lijkt me een goed idee om een monteur in te plannen, zodat hij je verbinding kan nakijken en herstellen.

Ik kan zelf de monteur voor je inplannen of je kan daarvoor de klantenservice bellen wanneer je tijd hebt. Ik kan je er zelf vanmiddag nog over bellen als je bereikbaar bent, anders wordt het zaterdag. Je kan daarom ook de klantenservice bellen als dat voor jou makkelijker of sneller is. Laat je het weten?
Reputatie 8
Badge +9
Hi @Stef93, ik heb na mijn laatste berichtje niets meer van je gehoord. Ik kon je net ook niet bereiken helaas, dan wordt het lastig om een monteur voor je in te plannen. Wanneer ben je bereikbaar? Dan kan ik je bellen om de afspraak in te plannen, het is niet de bedoeling dat je met dit probleem blijft zitten. Je mag natuurlijk ook de klantenservice bellen om de afspraak te plannen, het is maar net wat jij handig vindt.

Laat je het me weten?
Bedankt voor de reactie, Alexandra. Helaas kan ik de telefoon niet op mijn werk opnemen. Ik heb inmiddels via de klantenservice een afspraak gemaakt voor morgen, dus hopelijk kan het dan worden opgelost.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Stef93, dat snap ik wel, fijn dat je de afspraak hebt gemaakt via de klantenservice en dat de monteur vandaag langs komt! Ik zie de afspraak staan, vanmiddag tussen 17 en 19 uur, ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt. Laat je weten hoe het bezoek afgelopen is?
I heb weer internet, dus de problemen lijken verholpen te zijn. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +9
@Stef93 Fijn, ik ben blij dat je verbinding het weer doet na het bezoek van de monteur! Dat is het belangrijkst. Ik kijk ook graag wat ik ter compensatie kan doen, voor de twee weken dat je verbinding niet werkte. Ik stuur je daarvoor een privébericht.
Reputatie 8
Badge +9
Hi @Stef93, ik heb de compensatie voor de periode waarin de verbinding niet werkte ook voor je in orde gemaakt. Dit wordt verrekend op de komende factuur of je ontvangt hiervan een tussentijdse factuur, waarna het bedrag op je rekening wordt bijgeschreven. Als ik iets voor je kan doen of als je vragen hebt, hoor ik het graag!

Reageer