beantwoord

Geen internet via ethernet maar wel wifi

• 29 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 514 keer bekeken

Hallo,
ik heb sinds gisteren geen internet verbinding via ethernet kabel (geen interactieve tv en smart tv dus). Wi-Fi werkt als gewoon.
Ik heb geprobeerd alles opnieuw te starten, stekkers uit/inzetten. Ik zie er altijd de foutcode 143: tv-onvanger heeft geen verbinding.
Ik gebruik een oude modem Zyxel van Telfort.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 september 2017, 11:15

Hoi vitaly, welkom terug. Ontzettend balen dat je geen internet en TV meer hebt. In dit topic wordt een advies gegeven om deze foutmelding op te lossen. Het is wel mogelijk om je Zyxel router te resetten. Het resetknopje zit in een kleine opening bij de gele netwerkpoorten. Kan je me laten weten of je weer kan internetten en TV kan kijken?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Modem niet alleen opnieuw opstarten maar volledig resetten.
Bij ZyXEL 20 seconden met een omgevouwen paperclip het resetgaatje indrukken.
Totdat de led-lampjes van status wisselen. Dan loslaten en modem/router verder laten opstarten.
Modem niet alleen opnieuw opstarten maar volledig resetten.
Bij ZyXEL 20 seconden met een omgevouwen paperclip het resetgaatje indrukken.
Totdat de led-lampjes van status wisselen. Dan loslaten en modem/router verder laten opstarten.

Er bestaat geen resetgaatje bij dit model. Eigenlijk heb ik de stekker uit het stopcontact meermaals gehaald. Zal ik een nieuwe modem bij Telfort aanvragen?
Reputatie 8
Er bestaat geen resetgaatje bij dit model.
Kan ik me haast niet voorstellen.
Alle ZyXEL modem/routers die Telfort in haar assortiment heeft gehad, hebben een reset-gaatje.
(De verschillende types die Telfort eerder voerden via Google afbeeldingen gecheckt):
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/specificaties-modems-en-routers.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hoi vitaly, welkom terug. Ontzettend balen dat je geen internet en TV meer hebt. In dit topic wordt een advies gegeven om deze foutmelding op te lossen. Het is wel mogelijk om je Zyxel router te resetten. Het resetknopje zit in een kleine opening bij de gele netwerkpoorten. Kan je me laten weten of je weer kan internetten en TV kan kijken?
Inderdaad er is een reset-gaatje bij de gele netwerkpoorten. Het was met een sticker gedekt. Naar een paar pogingen het is mij gelukt de router te resetten. Alles functioneert nu. Bedankt voor de hulp.

Reageer