beantwoord

Geen internet, tv en belllen

• 1 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 213 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Sinds gisteren (31-7) heb ik geen internet, bellen en tv meer.

Heb een glasvezelmodem Genexis X.

Alleen het power-lampje blijft groen, alle anderen zijn uit.

Ook na het auit-en aanzetten van het modem, blijft alles hetzelfde.

Het power-lampje blijft groen, de rest staat uit. Ook geen lampjes die rood worden.

icon

Beste antwoord door ManVanGlas 4 augustus 2020, 08:46

Hallo

De monteur is geweest en alles doet het weer!

Hij had eerst een nieuw kastje geplaatst maar dat bleek geen effect te hebben, nog steeds alleen de voedingslamp die groen brandt.

Geen signaal van de glasvezelkabel.

Hij is toen naar een centrale gereden, daar ergens een knopje omgezet of zo.

In ieder geval, alles doet het nu weer.

Met vriendelijke groeten.

ManVanGlas,

Bekijk reactie

14 reacties

Dat klinkt als het ontbreken van signaal op de vezel zelf. Daar moet een Telfort medewerker naar kijken.

Hallo @ManVanGlas , haal zowel de Genexis als de modem eens minimaal 2 minuten van de stroom.

Start dan eerst de Genexis op en wacht totdat deze 100% in bedrijf is en start daarna de modem op.

Werkt alles nu weer goed?

Reputatie 1

Herstarten helpt niet. Alles heeft de hele nacht uitgestaan. Deze morgen alles  weer aangezet, zonder resultaat.

Lijkt er wel op dat het signaal op de vezel ontbreekt.

En de lamp bij het UTP embleem doet ook niks, de 3 computertjes?

Dat wordt toch duidelijk aangegeven op de Genexis brand enkel de power led. Lijkt me duidelijk geen licht op de vezel, dat netwerk icoon zal in mijn beleving wel moeten branden als de Experiabox is aangesloten.

Dat klopt als een bus @Galdor68 , Maar als de router is aangesloten en lampje brand niet is er meer aan de hand, waarschijnlijk een defecte genexis, want hij moet gaan branden ook zonder licht op de vezel.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ManVanGlas, er gaat inderdaad iets niet goed zo te lezen! De 3 lampjes op het glasvezelkastje geven aan dat er stroom is, dat er signaal vanaf buiten komt en of er een apparaat (de Experia Box) achter is aangesloten. Dat 2 van de 3 uit zijn geeft mij net als Doornekamp het vermoeden dat dat kastje niet goed is. Zou je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen invullen? Dan kan ik met je meekijken naar de verbinding en kijken wat we het beste kunnen doen. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.

Reputatie 1

Postcode en huisnummer is ingevuld.

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de gegevens @ManVanGlas! Ik ben daarmee direct voor je gaan kijken en ik kan zoals verwacht ook geen contact krijgen met de modem, doordat die geen verbinding heeft. Ik heb hiervoor een monteur ingepland op de eerste beschikbare mogelijkheid, dat is morgenochtend tussen 08.00 en 10.00. Hij zal bellen voordat hij er is en hopelijk kan hij het snel verhelpen.

Mocht die tijd niet gelegen zijn, dan kan de afspraak ook verplaatst worden. Het is het makkelijkste om in dat geval even te bellen met de telefonische collega's (0900-9596, lokaal tarief). Zij kunnen de afspraak dan verplaatsen naar een tijdstop die beter uitkomt.

Ik hoor de uitkomst van de monteur graag van je.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

Bedankt voor de reactie.

De tijd is okay

Heb ook een mobiel telefoonnummer in mijn profiel gezet

Telfort heeft nog een mobiel nummer  van een oud-collega, die is zojuist gebeld.

met vriendelijke groeten

Reputatie 8
Badge +11

Er werd automatisch een nummer ingevuld, dat het van een oud-collega is, is inderdaad niet handig voor de monteur. Ik heb het nieuwe nummer er nu aan toegevoegd, zodat die ook bekend is bij de monteur! Ik heb het nummer ook aangepast bij de contactgegevens, zodat je oud-collega in de toekomst niet weer meegenomen wordt.

Reputatie 1

Hallo Jasper,

Bedankt,

ManVanGlas

Reputatie 1

Hallo

De monteur is geweest en alles doet het weer!

Hij had eerst een nieuw kastje geplaatst maar dat bleek geen effect te hebben, nog steeds alleen de voedingslamp die groen brandt.

Geen signaal van de glasvezelkabel.

Hij is toen naar een centrale gereden, daar ergens een knopje omgezet of zo.

In ieder geval, alles doet het nu weer.

Met vriendelijke groeten.

ManVanGlas,

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @ManVanGlas! Ik had verwacht dat het vervangen van het kastje genoeg zou zijn maar het was toch meer. Gelukkig kon de monteur dat ook oplossen en ben je nu weer in de lucht.

Veel plezier van de herstelde verbinding en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer