beantwoord

Geen internet, trage service Telfort

• 27 februari 2018
  • 7 reacties
  • 173 keer bekeken

Vandaag is weer mijn internetverbinding weggevallen. Begin februari heb ik al 3 weken zonder internet gezeten vanwege een kruising. Zaterdag komt er een monteur langs. Je zou verwachten dat wanneer de problemen zich zo lang voortdoen dat het met wat meer urgentie wordt opgepakt, maar helaas. Daarnaast betwijfel ik of de monteur van Telfort mij kan helpen aangezien de vorige keer iemand van KPN eraan te pas moest komen. Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat ik zaterdag weer internet heb.
Dit probeerde ik ook te vertellen aan de klantenservice, die toonde echter weinig begrip voor de situatie. Vervolgens vroeg ik haar waar ik een klacht kon indienen. Per telefoon was dat absoluut niet mogelijk, maar dit kon wel via de website. Op de website van Telfort staat dat je voor klachten contact kan opnemen met de klantenservice. Fijn dat je als klant zo serieus wordt genomen bij Telfort.
Ik ben ook niet te spreken over de informatievoorziening van Telfort. Al ruim een maand vinden er kennelijk werkzaamheden aan de infrastructuur plaats in mijn straat. Dit is nergens terug te vinden op de website van Telfort.
Is dit een normale gang van zaken?

Ronald
icon

Beste antwoord door Deborah 7 maart 2018, 10:26

Hoi Bronald, wat fijn dat de monteur het heeft opgelost! :$:D @nelly jacoba, ik lees dat het probleem deze keer in huis was. De monteur heeft de kruisdraden hersteld.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Ronald, welkom op het forum. Nee, dit is zeker niet een normale gang van zaken:S. Ik heb zojuist de hele geschiedenis van je situatie gelezen en mijn mond valt bijna open van verbazing. Ben je eindelijk van de situatie met de kruising af, werkt je verbinding opnieuw niet:?. Het klopt inderdaad dat je voor klachten telefonisch met ons contact kan opnemen. Ik vind het jammer om te lezen dat je klacht telefonisch niet is opgepakt. Om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt, zorg ik ervoor dat dit intern wordt gedeeld. Via het forum dien je niet een officiële klacht in, wel neem ik je klacht serieus en help ik graag om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer internet hebt.

Ik heb ook getwijfeld of de monteur op locatie de juiste oplossing is. Op basis wat ik op afstand zie is het een goed idee om te controleren of de bedrading in huis in orde is. Aangezien elke dag zonder diensten te lang is, heb ik de afspraak kunnen vervroegen naar vrijdag 2 maart om 16.45.

Wat betreft de informatievoorziening, ik ben ook voorstander van proactief storingen en onderhoud communiceren. Ik weet dat een collega zich hiermee bezighoudt. Begrijp ik goed dat je helemaal geen sms of e-mails hebt ontvangen naar aanleiding van de werkzaamheden en kon je iets hierover vinden op deze pagina? Aan de hand van je antwoorden ga ik op onderzoek uit.

Kun je mij laten weten hoe het bezoek van de monteur vrijdag is gegaan?
Hoi Ronald, welkom op het forum. Nee, dit is zeker niet een normale gang van zaken:S. Ik heb zojuist de hele geschiedenis van je situatie gelezen en mijn mond valt bijna open van verbazing. Ben je eindelijk van de situatie met de kruising af, werkt je verbinding opnieuw niet:?. Het klopt inderdaad dat je voor klachten telefonisch met ons contact kan opnemen. Ik vind het jammer om te lezen dat je klacht telefonisch niet is opgepakt. Om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt, zorg ik ervoor dat dit intern wordt gedeeld. Via het forum dien je niet een officiële klacht in, wel neem ik je klacht serieus en help ik graag om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer internet hebt.

Ik heb ook getwijfeld of de monteur op locatie de juiste oplossing is. Op basis wat ik op afstand zie is het een goed idee om te controleren of de bedrading in huis in orde is. Aangezien elke dag zonder diensten te lang is, heb ik de afspraak kunnen vervroegen naar vrijdag 2 maart om 16.45.

Wat betreft de informatievoorziening, ik ben ook voorstander van proactief storingen en onderhoud communiceren. Ik weet dat een collega zich hiermee bezighoudt. Begrijp ik goed dat je helemaal geen sms of e-mails hebt ontvangen naar aanleiding van de werkzaamheden en kon je iets hierover vinden op deze pagina? Aan de hand van je antwoorden ga ik op onderzoek uit.

Kun je mij laten weten hoe het bezoek van de monteur vrijdag is gegaan?

Dag Deborah, dank voor je reactie. Vorige keer zat het probleem in de wijkkast. Ik heb dan ook niet het vermoeden dat het nu aan de bedrading van mijn huis ligt. Indien het nu weer een kruising betreft dan ben ik benieuwd of de monteur van Telfort (Gideon?) dit kan verhelpen aangezien vorige keer dat niet het geval was. Wat ik er toen van begreep is dat alleen monteurs van KPN bepaalde handelingen konden of mochten verrichten.
In elk geval fijn dat jij wel voor elkaar hebt gekregen wat mij niet lukte, namelijk een monteur zo snel mogelijk langs laten komen.
Ik heb inderdaad via jullie website gecontroleerd op storingen en werkzaamheden. Het staat er volgens mij nog steeds niet op. Ook heb ik nog nooit hierover een sms of email ontvangen.
Ik houd je op de hoogte.

Groet, Ronald
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Ronald, op basis van een analyse van het systeem ligt het huidige probleem aan de bedrading in huis. Dit wil ik graag laten checken. De monteur kan dit wel/niet bevestigen en eventueel weer een KPN monteur inschakelen. Dit kan ik ook doen. Wat betreft de communicatie over de storing, ik ga intern opvragen wat hiervan exact de procedure is. Ik houd je ook op de hoogte 🙂.
Vandaag zou er een monteur om 16:45 langskomen, er is echter niemand komen opdagen. Bovendien heeft Guidion niet de moeite genomen om mij hierover te informeren. Geen idee wanneer er nu iemand komt. Ik heb Guidion gebeld maar die sluiten kennelijk om 17:30 op vrijdag.
Zojuist is de monteur langsgeweest, hij was ietwat vertraagd vanwege problemen tussen de centrale en wijkkast. Maar het is hem gelukt het te verhelpen!
Zojuist is de monteur langsgeweest, hij was ietwat vertraagd vanwege problemen tussen de centrale en wijkkast. Maar het is hem gelukt het te verhelpen!

Klinkt goed!
Weet je ook wat het probleen was?
Toch in huis of buiten de deur?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Bronald, wat fijn dat de monteur het heeft opgelost! :$:D @nelly jacoba, ik lees dat het probleem deze keer in huis was. De monteur heeft de kruisdraden hersteld.

Reageer