beantwoord

Geen internet sinds snelheidsverhoging

• 30 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 97 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Sinds vanochtend 6:00 was opeens de verbinding van het modem met het Telfort weg; het internet lampje op de Experia V8 bleef uit, ook na 3 harde resets (verspreid over de dag)
Ik begrijp van de klantenservice dat er al meerdere meldingen zijn binnengekomen van mensen die hetzelfde is overkomen, dus mij is aangeraden tot morgen te wachten en dan opnieuw te bellen als het nog steeds niet werk (het modem is voor de KS wel zichtbaar, maar niet te pingen). Het betreft nog een ouderwetse adsl verbinding, welke tot vandaag niet boven de 3MB/s uit kwam (niet-vdsl?)

Ik ben daarna zelf ook nog eens gaan kijken naar de instellingen van het modem. Ik kwam daar het volgende tegen:

Current Time: 27.12.2016 (Tue) - 00:25:24
System uptime: 0 days 00:25:25

INTERNET
VDSL: Physical Up
Mode: PROFILE_17A
Download: 33022 Kbps.
Upload: 3426 Kbps.

Het modem heeft zo te zien nog de oude snelheden, en ook de fabrieksinstellingstijd.
Bij VDSL staat "Physical Up". aan de hand van andere berichten zou dit volgens mij "Connected" moeten zijn?
Weet iemand wat "Physical Up" anders maakt van "Connected"?
icon

Beste antwoord door Babylonia 31 oktober 2017, 08:58

Het betreft nog een ouderwetse adsl verbinding,
Ik denk dat er dan toch reeds een update heeft plaats gevonden als de gegevens in de modem aangeven:

Bij ADSL2+ is de maximale download 24 Mbps (2400 Kbps)

Voor upload:
De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbit/s upload toe.

+ de info: VDSL: Physical Up
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Het betreft nog een ouderwetse adsl verbinding,
Ik denk dat er dan toch reeds een update heeft plaats gevonden als de gegevens in de modem aangeven:

Bij ADSL2+ is de maximale download 24 Mbps (2400 Kbps)

Voor upload:
De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbit/s upload toe.

+ de info: VDSL: Physical Up

Reageer