beantwoord

Geen internet signaal op de Genexis modem na migratie naar digitaal

• 13 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 287 keer bekeken

Gisteren monteur van Guidon op bezoek gehad in Nijmegen (hazenkamp) en experiabox aangesloten, in plaats van een nieuwe glasvezelmodem zoals aangekondigt, blijft de oude Genexis hangen en wordt internet op uitgang E4 aangesloten. Deze zou in de loop van de dag gepached worden. Hij kon dus niets testen aangezien er gee internet van signaal is. Vanaf half 1 s’nacht geen internet/ tv en telefoon meer.
we zijn nu ruim 24 uur verder en er is nog niets veranderd contact gehad met Guidon die leggen de schuld bij telfort, die op zijn beurt weer aangeeft dat dit wel enkele dagen kan duren voordat het is opgelost. Dit kan toch niet waar zijn om klanten ( gezin 4 pers.) 4 dagen zonder internet tv of telefoon te laten zitten. Ik moet nu extra kosten maken via mijn mobiele providers.
volgens mij moet de glasvezelmodem vervangen worden en wordt er nu geprobeerd om via een software update de oude te laten werken wat blijkbaar niet gaat lukken.
Ook jammer dat niemand nog terugbelt om te laten weten wanneer dit wordt opgelost
icon

Beste antwoord door tomhvh 15 augustus 2019, 18:43

Vandaag is er een KPN monteur op bezoek geweest, glasvezelmodem vervangen en alles werkt weer.
Duidelijk dat de firma Guidon hun werk niet goed gedaan hebben.
Nu wordt het tijd voor een schade vergoeding.
4 dagen geen internet, tv en telefoon, extra kosten moeten maken om zo extra MB via mijn mobiele data aan te schaffen, om zo nog enigszins bereikbaar te zijn en te kunnen internetten en bellen.
En 2 dochters die midden in de vakantie geen internet of Netflix konden gebruiken, die ook extra data hebben gebruikt via hun mobiele providers.
Los van alle tijd die me dit gekost heeft om eindelijk Telfort (kpn) tot actie te dwingen
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Het is spijtig dat het zo gelopen is. Excuses ook daarvoor. Ik ben wel blij om te lezen dat het inmiddels is opgelost.

Ik zie ook dat de vergoeding is doorgevoerd, al had je op meer gehoopt. Ik kan er niet meer van maken. Bij deze is het dan afgedaan.

Mocht er natuurlijk weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.
Bij jullie is thuis alles vervangen maar in de pop het verdeelstation nog niet?
Die is nieuw. Het Mediaconverter deel zou het moeten kunnen zal van het type genexis afhangen.

Je zou nog 1 van de andere poorten kunnen proberen.
Dat helpt ook niet, op de experiabox blijft de internet verbindingled rood.
de glasvezelmodem knippert ook continue op de leds van de twee telefoon verbindingen
Dan zal je of moeten bellen met Telfort of een reactie hier afcwachten dit lijkt er opdat er geen licht op de vezel staat. Als er wel signaal op staat zal toch de genexis moeten worden vervangen.
Vandaag is er een KPN monteur op bezoek geweest, glasvezelmodem vervangen en alles werkt weer.
Duidelijk dat de firma Guidon hun werk niet goed gedaan hebben.
Nu wordt het tijd voor een schade vergoeding.
4 dagen geen internet, tv en telefoon, extra kosten moeten maken om zo extra MB via mijn mobiele data aan te schaffen, om zo nog enigszins bereikbaar te zijn en te kunnen internetten en bellen.
En 2 dochters die midden in de vakantie geen internet of Netflix konden gebruiken, die ook extra data hebben gebruikt via hun mobiele providers.
Los van alle tijd die me dit gekost heeft om eindelijk Telfort (kpn) tot actie te dwingen
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @tomhvh, wat ontzettend balen zeg dat de diensten niet werken. Dat kan ik mij heel goed voorstellen met een gezin. Je wilt nu graag weten waar je aan toe bent.

Nu zie ik dat je hier gisterochtend al contact over hebt gehad. Ik zie dat mijn collega melding heeft gemaakt bij de netwerkbeheerder. Zij zullen contact met je opnemen om het vervolg te bespreken. Zij hebben nog niet gebeld begrijp ik? Dan verwacht ik dat dat snel gaat gebeuren. Wil je laten weten als je bent gebeld?
Beste Bart,

Tot op heden nog niets gehoord van de netwerkbeheerder, dit is ook mijn probleem dat er weinig of geen communicatie is.
De netwerkbeheerder kan mij alleen bereiken via ons mail adres of mijn gsm nummer die ik heb doorgegeven.
Ik hoop dat die bij hem bekend zijn.
Reputatie 1
Badge
Hoi @tomhvh, wat ontzettend balen zeg dat de diensten niet werken. Dat kan ik mij heel goed voorstellen met een gezin. Je wilt nu graag weten waar je aan toe bent.

Nu zie ik dat je hier gisterochtend al contact over hebt gehad. Ik zie dat mijn collega melding heeft gemaakt bij de netwerkbeheerder. Zij zullen contact met je opnemen om het vervolg te bespreken. Zij hebben nog niet gebeld begrijp ik? Dan verwacht ik dat dat snel gaat gebeuren. Wil je laten weten als je bent gebeld?

Beste Bart,
Tot op heden nog niets gehoord van de netwerkbeheerder, dit is ook mijn probleem dat er weinig of geen communicatie is.De netwerkbeheerder kan mij alleen bereiken via ons mail adres of mijn gsm nummer die ik heb doorgegeven.Ik hoop dat die bij hem bekend zijn.

Telfort leer het nooit, altijd standaard antwoord bla bla sorry enz... gaat al jaren zo met Guidion. .🙄
4 dagen is best snel, je hebt geluk gehad, moet je dit bij T-Mobile meemaken, geloof dat een monteur over 4 weken pas beschikbaar is.🤤
Letop Telfort wil mij maar liefs 12,50 euro schade vergoeding geven...!
wat een lachertje .
Reputatie 8
Wat had je dan verwacht?
Het is gewoon de vergoeding conform de voorwaarden van het abonnement.
"Vervolgschade" als gevolg van storing wordt nooit vergoed.
Maandbedrag/30x4 is standaard aantoonbare noodzakelijke extra kosten vallen onder coulance dat zal per situatie verschillen.
Het is geen storing maar prutswerk van de firma Guidon, die het niet nodig vond om de glasvezelmodem te vervangen!
De KPN monteur had alles binnen een klein uur aan de praat, toen hij de glasvezelmodem had vervangen.
gelukkig heb ik alles nu werkend.
Reputatie 8
Storing of prutswerk maakt niet uit in de voorwaarden voor een vergoeding.
Vanmiddag eindelijk gebeld door Telfort en morgenochtend komt er een monteur langs die hopelijk een nieuwe (juiste) glasvezelmodem hangt geschikt voor het KPN netwerk, zodat de problemen zijn opgelost.
Vanmiddag kwam er tot mijn verbazing ook een nieuwe Experiabox met de post, terwijl daar het probleem niet zit.
Die kan de monteur dan weer meenemen of retour via post.
nog een avondje zonder TV en internet.

Hopelijk is morgen na ruim 3 dagen geen internet alles opgelost.

Reageer