beantwoord

Geen internet (rode lampje)

  • 6 januari 2019
  • 4 reacties
  • 240 keer bekeken

Het is zondag eind van de middag en ik ben druk bezig met mijn scriptie schrijven. Ineens houdt het internet er ALWEER mee op!

Router geeft rood lampje bij internet aan.
hulp sequence doorgelopen bij geen internet: alle kabels eruit, resetten, aan uit zetten, zowel router als glasvezel, alle stekkers in/uit stopcontact...
Niks werkt.

Na halve avond op mobiel internet te hebben doorgewerkt... Nu ik dit (in dit avond) aan het schrijven ben, springt het internet spontaan weer aan...

Dit is nu al een aantal keren gebeurd en ik begin het toch echt wel zeer vervelend te vinden. Hoe kan het dat ons thuis internet regelmatig compleet verdwijnt...???

mvg,
Peter
icon

Beste antwoord door Dennis-L 7 januari 2019, 08:34

Ik gok dat het hier glasvezel betreft 😉

alle kabels eruit, resetten, aan uit zetten, zowel router als glasvezel, alle stekkers in/uit stopcontact...
Niks werkt.

Het kan een aantal oorzaken hebben
  • De netwerkkabel tussen de Experiabox (Router) en de NT (glasvezelkastje) is niet helemaal goed, deze zou je eens kunnen vervangen
  • Router is niet helemaal goed, deze zou je eens naar fabriekinstellingen kunnen resetten
  • De NT is niet helemaal goed, welke lampjes branden daarop tijdens een storing?
  • De poort in de POP waarop je bent aangesloten is niet helemaal goed, maar daar moet Reggefiber voor worden aangestuurd en dat gaat denk ik pas als eerst is uitgesloten dat het niet aan de Experiabox of de NT ligt.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Gaat het om een glasvezel of koperverbinding en welk modem heb je precies
Reputatie 3
Badge +1
Ik gok dat het hier glasvezel betreft 😉

alle kabels eruit, resetten, aan uit zetten, zowel router als glasvezel, alle stekkers in/uit stopcontact...
Niks werkt.

Het kan een aantal oorzaken hebben
  • De netwerkkabel tussen de Experiabox (Router) en de NT (glasvezelkastje) is niet helemaal goed, deze zou je eens kunnen vervangen
  • Router is niet helemaal goed, deze zou je eens naar fabriekinstellingen kunnen resetten
  • De NT is niet helemaal goed, welke lampjes branden daarop tijdens een storing?
  • De poort in de POP waarop je bent aangesloten is niet helemaal goed, maar daar moet Reggefiber voor worden aangestuurd en dat gaat denk ik pas als eerst is uitgesloten dat het niet aan de Experiabox of de NT ligt.
Reputatie 8
Badge +17
Gokken doet men in het Casino Dennis
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Peedy, welkom bij ons het Forum. Je geeft aan dat het internet af en toe uitvalt. Dat is niet fijn, zeker niet als je dit goed kan gebruiken voor jouw scriptie.

Ik ben dan ook meteen in jouw verbinding gedoken. Ik zie 1 verbreking 6 januari en daarvoor was de laatste 23 december. De laatste lijkt een reset te zijn, maar als ik jouw verhaal lees, dan lijkt dat anders te zijn.

Heb je voor mij een uitslag van een speedtest die gedaan is met een pc die met een kabel is aangesloten?
Je hebt de kabel tussen glasvezelkastje en modem ook al eens nagelopen? Of zelfs vervangen?

Ik hoor het graag van je.

Reageer