beantwoord

Geen internet postcode 1816 (Alkmaar)

• 4 juli 2016
  • 5 reacties
  • 220 keer bekeken

Beste,

Vanmiddag (6-7-2016) rond 15:30 uur viel de internetverbinding weg. Ik heb nijn modem (Zyxel P-2812HNU-F1) enkele malen ge-reset maar zonder zichtbaar resultaat.
Op de website van Telfort staat de storing niet, en ook wordt aangeraden "Kijk dan op het Forum, of benader onze Webcare via Twitter of Facebook. "

Ik heb geen Facebook en ook geen Twitter-account, dus zou graag de storing melden via dit bericht, op het forum dus.

Het modem werkt al lange tijd erg goed, de verbinding is stabiel en constant.

Ik hoop dat ik met dit bericht de storing heb kunnen melden en dat wellicht kan worden gekeken naar storingen in het genoemde postcode-gebied.

Bvd,.

Frits
icon

Beste antwoord door Fritsjof 7 juli 2016, 13:22

Hoi Stephen,

Net het nieuwe modem (Experia-box) ontvangen en hij loopt weer als een zonnetje! :-)
Overigens werkte de Zyxel gisteren plotseling ook weer een paar uurtjes, heel raar, maar ik heb 'em snel in de doos gedaan en stuur 'em morgen retour.

Dank voor je hulp!

Mvg,

Frits
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Frits, fijn om te lezen en graag gedaan. :)
Prettig weekend!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Frits, bedankt voor het melden. Even net nieuwe modem afwachten dan. Mocht dit niet hebben geholpen dan zal ik je uiteraard verder helpen.
Hoi Stephen,

Net het nieuwe modem (Experia-box) ontvangen en hij loopt weer als een zonnetje! :-)
Overigens werkte de Zyxel gisteren plotseling ook weer een paar uurtjes, heel raar, maar ik heb 'em snel in de doos gedaan en stuur 'em morgen retour.

Dank voor je hulp!

Mvg,

Frits
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Frits, welkom op het forum! Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Hoi Stephen,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gistermiddag gebeld met de helpdesk van Telfort en uitgelegd dat na een reset het modem wel een opstart-procedure lijkt te doorlopen (lampjes knipperen van DSL en Power etc.) maar dat daarna alle lampjes uit blijven met uitzondering van de LAN-lampjes, die gewoon knipperen als er een aangesloten apparaat aan staat.

Ook na een reset (met paperclip in dat kleine reset-gaatje) start het modem wel maar gaat daarna in een soort slaap-stand waarbij alleen de LAN-lampjes nog actief zijn.

Er wordt mij een nieuw modem opgestuurd, hopelijk komt het vrijdag as. aan.

Het bleek dus niet aan de lijn/verbinding te liggen maar het modem heeft het begeven. Mag ook wel, na 7+ jaar, toch?

Mocht het probleem met het nieuwe modem niet opgelost zijn dan kom ik hier nog even terug.

Mvg,

Frits