Geen internet op PC, andere apparaten werken wel.

• 11 maart 2014
  • 0 reacties
  • 678 keer bekeken

Goeiendag,

Vanaf vandaag zijn wij overgestapt naar het 100MB glasvezel internet pakket van Telfort (Met Telefonie/Digitale tv). Wij hebben alles aangesloten volgens de instructies and alles werkt perfect. Alleen voor een of andere reden krijgt mijn computer (Via stp cat6 utp kabel) geen verbinding met het internet. Wanneer ik deze op de Sitecom X4 N300 router aansluit gaat het poort lampje soms even branden, en dan weer uit. Deze kabel is nieuw maar ik heb deze getest met onze oude router van onze vorige ISP en hij deed het daar perfect mee. (Router hebben we nog, en internet van vorige ISP nog to vanavond 23:59) Nog net voor de zekerheid even getest op de internet van vorige ISP en alles doet het perfect, dus het probleem ligt aan of de Router van Telfort, of instellingen van mijn PC alhoewel ik niks kan vinden. Ik heb andere apparaten op dezelfde Telfort router aangesloten en die doen het wel allemaal perfect. Herkent iemand mijn probleem? Ik heb zowel de router als mijn PC meedere malen opnieuw gestart. Bij instellingen van ethernet adapter gekeken maar daar blijk alles op default te staan.

(Samengevat: Router/Internet van vorige ISP doet het wel via nieuwe kabel naar mijn PC, Router/Internet van Telfort router doet het niet, of kom niet aan op mijn PC. Maar kabel is getest en werkt ,dus daar ligt het niet aan.)

Ook moet ik erbij zeggen dat wanneer ik naar Adapter instellingen ga op mijn PC. Hij de hele tijd probeert het netwerkt te ''identificeren'' maar zegt dan weer dat de netwerk kabel niet aangesloten is. Terwijl er niks mis is met de kabel.

Hopenlijk kan iemand mij hiermee helpen. 

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer