beantwoord

Geen internet op nieuw adres na verhuizing

• 5 maart 2018
  • 12 reacties
  • 610 keer bekeken

Na flink wat sjouwwerk zijn we afgelopen zaterdag eindelijk in ons nieuwe huis ingetrokken. Na het opnieuw aansluiten van de Experiabox v8 hebben we alleen nog geen internet op ons nieuwe adres.

Ik heb de verhuizing ongeveer twee weken geleden doorgegeven en vorige week maandag via SMS bevestiging gehad dat ons Telfort Internet Extra abonnement is verhuisd.

Op het modem branden maar twee lampjes: Power en Wireless. Ik heb gezocht naar een hoofdaansluiting in de meterkast maar die niet gevonden. Het modem is nu aangesloten op de enige wandcontactdoos op de begane grond (zie: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm). Dit lijkt mij de hoofdaansluiting, maar ik ben er niet 100% zeker van.

Het modem staat inmiddels ruim 1,5 dag aan en heeft nog geen contact kunnen maken.
Kunnen jullie controleren of de verhuizing van mijn abonnement goed is gegaan?

Groet,
Arjen
icon

Beste antwoord door Wieger DB 6 maart 2018, 10:23

Hoi Arjen, welkom op het forum. Met Enterprise en GJC zit je altijd goed voor advies. Zij weten veel van van hoe je een DSL verbinding moet aansluiten. Ik zie dat je verbinding wel opgeleverd is. Wel zie ik dat er een open lijn is in je woning. Dit kan een aftakking zijn of toch ergens een kabelbreuk. Hierdoor heb je nog geen signaal. Een monteur kan je helpen om dit probleem te achterhalen. Daarom heb ik er eentje voor je aangevraagd. Je kan een afspraak maken via 088 - 2000 137.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Pak even een schroevendraaier en haal het deksel van de KPN wandcontactdoos.
Zijn er wel kabeltjes aangesloten op de bovenste twee contacten..?
Zo ja, welke kleur hebben deze..?

Standaard wordt de rood/blauwe combinatie gebruikt maar soms wordt het signaal geleverd op het oranje/witte aderpaar.
Een provider doet dit als er tijdens jouw aanvraag nog een andere provider actief is op die verbinding.

Post bij twijfel even een foto van de open wandcontactdoos.
Reputatie 8
Badge +11
Het is mogelijk dat het signaal op het andere aderpaar staat. Vind je 4 aders als je de contactdoos openschroeft? Als rood/blauw is aangesloten kun je oranje/wit proberen (of andersom uiteraard).
Ik ga er daarbij van uit dat de normale kleuren zijn gebruikt.

Edit:
Dubbel genaaid houdt beter.........:)
Bedankt voor jullie snelle reacties! Bijgevoegd een foto van de opengeschroefde contactdoos. Zo te zien wordt blauw/rood gebruikt, al weet ik niet of het zo klopt. Ons nieuwe huis stond al een paar maanden leeg, dus ik verwacht niet dat er nog een internetaansluiting actief was op het moment dat ons abonnement is overgezet.

Is het nu een kwestie van elke kleur vervangen? Rood door oranje en blauw door wit? Of maakt dat niet uit?
Reputatie 8
Badge +19
Dit is een hele oude 'stap 58' aansluiting en daar ga ik m'n vingers niet aan branden.
Het lijkt wel spaghetti... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Het gaat mij ook wat te ver om daar aan de hand van een foto wat over te zeggen. Net even teveel kleuren en brugjes.
Ik weet wel waar ik zou beginnen.
Alle verbindingen loshalen. Alle afgaande kabels moeten sowieso vervallen.
Vervolgens de binnenkomende kabel per aderpaar (als boven genoemd) aansluiten en testen.

Het hangt een beetje af van je eigen kunde, inzicht en lef of je er aan begint. Anders wordt het werk voor een monteur (die waarschijnlijk op dezelfde manier zou beginnen).
Lef om wat te proberen heb ik wel, zolang ik ergens op terug kan vallen (bijv. documentatie, oid). Anders geef ik toch de voorkeur aan een monteur.

Wat ik nog niet volg: waarom denken jullie dat er wat mis is met de bekabeling van de aansluiting? Ik verwacht dat de vorige bewoners ook internet hebben gehad, of in ieder geval een telefoonaansluiting (op ons nieuwe adres woonde voorheen een ouder echtpaar). Daar zouden dan toch ook al problemen geweest moeten zijn als de aansluiting niet goed is?

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +19
Ik denk dat omdat een DSL-internetaansluiting tegenwoordig nog maar twee kabeltjes nodig heeft voor een correcte verbinding.
Alle andere aftakkingen, extra kabeltjes, bruggetjes etc. leveren alleen maar storingen en dus instabiliteit op...
De vorige bewoners kunnen alleen een vaste telefoonaansluiting hebben gehad, dan werkt deze aansluiting prima maar voor een stabiele internetverbinding is dit niet geschikt.
En wie weet hoeveel problemen de vorige bewoners hebben gehad met hún internetverbinding... :?
Reputatie 8
Badge +11
.....Lef om wat te proberen heb ik wel, zolang ik ergens op terug kan vallen (bijv. documentatie, oid).....

Je kunt in elk geval op ons, behulpzame klanten, terugvallen. We helpen graag.
Wel zou mooi zijn als Telfort zelf even aangeeft of het signaal al geleverd wordt. Als dat niet zo zou zijn ga je het juiste aderpaar ook niet vinden.
Ok, helder. Ik ga informeren wanneer er een monteur langs kan komen.
Hartelijk dank voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan uiteraard 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Arjen, welkom op het forum. Met Enterprise en GJC zit je altijd goed voor advies. Zij weten veel van van hoe je een DSL verbinding moet aansluiten. Ik zie dat je verbinding wel opgeleverd is. Wel zie ik dat er een open lijn is in je woning. Dit kan een aftakking zijn of toch ergens een kabelbreuk. Hierdoor heb je nog geen signaal. Een monteur kan je helpen om dit probleem te achterhalen. Daarom heb ik er eentje voor je aangevraagd. Je kan een afspraak maken via 088 - 2000 137.
Bedankt voor het nakijken, Wieger! Ik heb een afspraak gemaakt dus ik heb hoop dat ik komend weekend weer lekker op de bank naar Netflix kan gaan kijken! 😃

Reageer